3 latki - KRASNOLUDKI
1. Piosenka na przywitanie – „Hello, hello! Can you clap your hands?”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w piosence.
2. W
tym tygodniu poznajemy nazwy członków rodziny:
Słownictwo:
- mummy – mama
- daddy – tata
- baby – dziecko
Dziecko słucha prawidłowej wymowy
nazw członków rodziny i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.
Link do obrazkowego słownika: NACIŚNIJ TUTAJ I PRZEJDŹ DO SŁOWNIKA
https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm
3. Dziecko
wita się z rodzicem mamą/tatą słowami: „Hello, mummy! / Hello, daddy!”
4. Śpiewanie
piosenki „Mummy and daddy I love you”
“Mummy and Daddy I love you,
Come to me when I call you,
Give me a kiss when I ask
you” /2x
5.
Utrwalamy
polecenia
-
Sit
down – usiądź
-
Stand
up – wstań
-
Clap your hands – klaszcz w dłonie
-
Stamp
your feet – tup nogami
Dziecko
wykonuje w/w polecenia, które usłyszy w filmiku.
5 - latki GRZYBKI
1. Piosenka
na przywitanie – „Make a circle”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w
piosence.
2. W
tym tygodniu poznajemy określenia pogody:
Słownictwo:
- słonecznie – sunny
- wietrznie – windy
- pochmurno – cloudy
- deszczowo – rainy
- śnieżnie - snowy
Dziecko słucha prawidłowej wymowy określeń pogody i
powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić
słownictwo.
Link do obrazkowego słownika: NACIŚNIJ TUTAJ I PRZEJDŹ DO SŁOWNIKA
https://www.anglomaniacy.pl/weatherDictionary.htm
3. Śpiewanie
piosenki „How’s the weather” – jaka jest
pogoda?
“How's the weather? How's the weather? How's the weather
today?
Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy? How's the weather
today?
Let's look outside.
How's the weather?
Is it sunny today?
Let's look outside. How's the weather? Is it rainy today?
Let's look outside. How's the
weather? Is it cloudy today?
Let's look outside. Is it snowy
today?
How's the weather? How's the weather? How's the weather today?
Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy?
How's the weather today?
4. Dziecko
stara się opisać dzisiejszą pogodę i odpowiedzieć na pytanie: “How’s the
weather today?”
It’s
sunny/rainy/cloudy/snowy?
Dziecko
może narysować dzisiejszą pogodę.
5. Dla
utrwalenia i osłuchania słownictwa związanego z pogodą można obejrzeć
filmik po angielsku “Magic weather for kids” – film, w którym zabawny Steve i
Maggie opowiadają o pogodzie.
6. Gra
dla chętnych – tekst wielokrotnego wyboru. Należy dopasować obrazek do pogody. https://wordwall.net/pl/resource/5266672/angielski/hows-weather
6 - latki PSZCZÓŁKI
1. Piosenka na przywitanie – „Make a circle”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w piosence.
2. W
tym tygodniu poznajemy nazwy przyborów szkolnych:
Słownictwo:
- książka - book
- zeszyt - notebook
- piórnik – pencase
- ołówek - pencil
- długopis – pen
- eraser – gumka do gumowania
- crayon - kredka
Dziecko słucha prawidłowej wymowy przyborów
szkolnych i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby
utrwalić słownictwo.
3. Dziecko
wymienia nazwy przyborów szkolnych, które zapamiętało – może je narysować.
4. Dla utrwalenia i osłuchania słownictwa dziecko ogląda filmik po angielsku “Hello Teddy – School Supplies” o przyborach szkolnych.
5. Piosenka z w/w filmiku (minuta: 3,28) „Where is my crayon?” na słynną melodię „Panie Janie”.
Tekst:
Where is my crayon? /2x
Here I am /2x
Colour it yellow
Colour it purple
Yes, I do /2x
Powodzenia! :)