wtorek, 10 listopada 2020

ZDALNE NAUCZANIE 10.11.2020r. (wtorek)

  

3 latki - KRASNOLUDKI

1.      Piosenka na przywitanie – „Hello, hello! Can you clap your hands?”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w piosence. 


2.      W tym tygodniu poznajemy nazwy członków rodziny:

Słownictwo:

- mummy – mama

- daddy – tata

- baby – dziecko

Dziecko słucha prawidłowej wymowy nazw członków rodziny i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.

Link do obrazkowego słownika: NACIŚNIJ TUTAJ I PRZEJDŹ DO SŁOWNIKA

https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm

3.      Dziecko wita się z rodzicem mamą/tatą słowami: „Hello, mummy! / Hello, daddy!”

4.      Śpiewanie piosenki  „Mummy and daddy I love you”

Tekst:

“Mummy and Daddy I love you,

Come to me when I call you,

Give me a kiss when I ask you” /2x

5.      Utrwalamy polecenia

-          Sit down – usiądź

-          Stand up – wstań

-          Clap your hands – klaszcz w dłonie

-          Stamp your feet – tup nogami

 Dziecko wykonuje w/w polecenia, które usłyszy w filmiku.



       

5 - latki GRZYBKI

1.      Piosenka na przywitanie – „Make a circle”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w piosence. 

2.      W tym tygodniu poznajemy określenia pogody:

Słownictwo:

- słonecznie – sunny

- wietrznie – windy

- pochmurno – cloudy

- deszczowo – rainy

- śnieżnie - snowy

Dziecko słucha prawidłowej wymowy określeń pogody i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.

Link do obrazkowego słownika: NACIŚNIJ TUTAJ I PRZEJDŹ DO SŁOWNIKA

https://www.anglomaniacy.pl/weatherDictionary.htm

3.      Śpiewanie piosenki  „How’s the weather” – jaka jest pogoda?

Tekst:

How's the weather? How's the weather? How's the weather today?

Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy? How's the weather today?

Let's look outside.

How's the weather?

Is it sunny today?

Let's look outside. How's the weather? Is it rainy today?

 Let's look outside. How's the weather? Is it cloudy today?

 Let's look outside. Is it snowy today?

How's the weather? How's the weather? How's the weather today?

Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy?

 How's the weather today?

4.      Dziecko stara się opisać dzisiejszą pogodę i odpowiedzieć na pytanie: “How’s the weather today?”

It’s sunny/rainy/cloudy/snowy?

Dziecko może narysować dzisiejszą pogodę.

5.      Dla utrwalenia i osłuchania słownictwa związanego z pogodą  można obejrzeć filmik po angielsku “Magic weather for kids” – film, w którym zabawny Steve i Maggie opowiadają o pogodzie. 

6.      Gra dla chętnych – tekst wielokrotnego wyboru. Należy dopasować obrazek do pogody. https://wordwall.net/pl/resource/5266672/angielski/hows-weather


6 - latki PSZCZÓŁKI

1.      Piosenka na przywitanie – „Make a circle”. Dziecko naśladuje czynności wykonywane w piosence. 


2.      W tym tygodniu poznajemy nazwy przyborów szkolnych:

Słownictwo:

- książka - book

- zeszyt - notebook

- piórnik – pencase

- ołówek - pencil

- długopis – pen

- eraser – gumka do gumowania

- crayon - kredka

Dziecko słucha prawidłowej wymowy przyborów szkolnych i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.

3.      Dziecko wymienia nazwy przyborów szkolnych, które zapamiętało – może je narysować.

4.      Dla utrwalenia i osłuchania słownictwa dziecko ogląda filmik po angielsku “Hello Teddy – School Supplies” o przyborach szkolnych.


5.      Piosenka z w/w filmiku (minuta: 3,28) „Where is my crayon?” na słynną melodię „Panie Janie”.

Tekst:

Where is my crayon? /2x

Here I am /2x

Colour it yellow

Colour it purple

Yes, I do /2x

Powodzenia! :)