niedziela, 17 stycznia 2021

 Zdalne nauczanie 18.01.2021


                                             Krasnoludki

Piosenka na powitanie



https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

mummy - mama

daddy - tata

baby - dziecko

family - rodzina


Słownik internetowy

Dziecko słucha prawidłowej wymowy nazw członków rodziny (mummy, daddy, baby, family) i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo. 


https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm


Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama, tata i małe dziecko. Wskazuj kolejno poszczególnych członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummy, daddy, baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę składającą się z mamy, taty i dziecka. Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:

- draw mummy  (narysuj mamę)

- draw daddy (narysuj tatę)

- draw baby (narysuj małe dziecko)


Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


                                     Misie / Grzybki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=32ysrBC6B6k


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

mummy - mama

daddy - tata

baby - dziecko

sister - siostra

brother - brat

granny - babcia

family - rodzina


Słownik internetowy

Dziecko słucha prawidłowej wymowy nazw członków rodziny (mummy, daddy, baby, family, sister,brother,granny) i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo. 

https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm


Piosenka "Finger family"


https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g


Memory

Zachęć dziecko do zagrania w memory obrazkowo-wyrazowe w języku angielskim. Pomóż dziecku w grze - odczytaj na głos wyrazy w j. angielskim. 

             https://www.anglomaniacy.pl/familyMatching.htm



Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=rCr2t34vkIE


      Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie



https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

·       What's your name? - Jak masz na imię?

·       My name's Ewa - Nazywam się Ewa

·       one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten  - liczebniki od 1 do 10

·       How are you?  - Jak się masz?

·       I’m fine – Mam się dobrze

How many? - ile?


Piosenka "Our favourite numbers song"



https://www.youtube.com/watch?v=V_lgJgBbqWE&t=937s


Karta pracy

 

Wskazuj kolejne dzieci na zdjęciu i przedstaw się za nie, zmieniając głos: My name’s (Lee/Nick/Kate/Jen). Powtórz ćwiczenie, tym razem poprzedzając przedstawienie się dzieci odpowiednimi liczebnikami (patrz treść piosenki), np. One, two, three, my name’s Lee.
Powiedz: Listen and point i wyjaśnij, że dzieci usłyszą piosenkę Hi, friend, a ich zadaniem będzie wskazywanie odpowiednich postaci. Odtwórz ścieżkę 9.


Hi, friend
One, two, three (policz odpowiednio na palcach; x2)
My name’s Lee. (wskaż na siebie; x2)
Hi, hi, what’s your name? (pomachaj dłonią na powitanie,
a następnie rozłóż ręce w pytającym geście)
Four, five, six
My name’s Nick.
Hi, hi, what’s your name?
Seven and eight
My name’s Kate.
Hi, hi, what’s your name?
Nine and ten
My name’s Jen.
Bye, bye, bye.

Powiedz: Let’s sing. Odtwórz ponownie ścieżkę 9., odgrywaj
piosenkę za pomocą gestów i zachęć dzieci do śpiewania i odgrywania piosenki

Wskaż zadanie 2. i powiedz: Stick. Pokaż dziecku kartę z naklejkami. Powiedz: Stick the missing numbers i wyjaśnij, że dzieci powinny przykleić brakujące cyfry w dymkach postaci.
Kiedy dziecko skończy przyklejać, wskaż kolejne postaci na zdjęciu i zachęć dziecko, aby wymieniło odpowiednie liczebniki znajdujące się w przypisanych do nich dymkach.
Odtwórz raz jeszcze ścieżkę 9. i zaśpiewaj wraz z dzieckiem piosenkę, odgrywając jej treść.

Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=rCr2t34vkIE