Zdalne nauczanie 18.01.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
mummy - mama
daddy - tata
baby - dziecko
family - rodzina
Słownik
internetowy
Dziecko słucha prawidłowej wymowy nazw członków rodziny (mummy, daddy, baby, family) i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.
https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm
Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama, tata i małe dziecko. Wskazuj kolejno poszczególnych członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummy, daddy, baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę składającą się z mamy, taty i dziecka. Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:
- draw mummy (narysuj mamę)
- draw daddy (narysuj tatę)
- draw baby (narysuj małe dziecko)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Misie / Grzybki
Piosenka na powitanie
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
mummy - mama
daddy - tata
baby - dziecko
sister - siostra
brother - brat
granny - babcia
family - rodzina
Słownik internetowy
Dziecko słucha prawidłowej wymowy nazw członków rodziny (mummy, daddy, baby, family, sister,brother,granny) i powtarza usłyszane słowa. Można wykonać to zadanie kilka razy, aby utrwalić słownictwo.
https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm
https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g
Memory
Zachęć dziecko do zagrania w memory obrazkowo-wyrazowe w języku angielskim. Pomóż dziecku w grze - odczytaj na głos wyrazy w j. angielskim.
https://www.anglomaniacy.pl/familyMatching.htm
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=rCr2t34vkIE
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
·
What's your name? - Jak
masz na imię?
·
My name's Ewa - Nazywam się Ewa
·
one, two, three, four,
five, six, seven, eight, nine, ten - liczebniki od 1 do 10
·
How are you? - Jak się masz?
·
I’m fine – Mam się dobrze
How many? - ile?
Piosenka "Our favourite numbers song"
https://www.youtube.com/watch?v=V_lgJgBbqWE&t=937s
Karta pracy
Wskazuj kolejne dzieci na zdjęciu i
przedstaw się za nie, zmieniając głos: My name’s (Lee/Nick/Kate/Jen). Powtórz
ćwiczenie, tym razem poprzedzając przedstawienie się dzieci odpowiednimi
liczebnikami (patrz treść piosenki), np. One, two, three, my name’s Lee.
Powiedz: Listen and point i wyjaśnij, że dzieci usłyszą piosenkę Hi, friend, a ich
zadaniem będzie wskazywanie odpowiednich postaci. Odtwórz ścieżkę 9.
Hi, friend
One, two, three (policz
odpowiednio na palcach; x2)
My name’s Lee. (wskaż na siebie; x2)
Hi, hi, what’s your name? (pomachaj dłonią na powitanie,
a następnie rozłóż ręce w pytającym geście)
Four, five, six
My name’s Nick.
Hi, hi, what’s your name?
Seven and eight
My name’s Kate.
Hi, hi, what’s your name?
Nine and ten
My name’s Jen.
Bye, bye, bye.
Powiedz: Let’s sing. Odtwórz
ponownie ścieżkę 9., odgrywaj
piosenkę za pomocą gestów i zachęć dzieci do śpiewania i
odgrywania piosenki
Wskaż zadanie 2. i powiedz: Stick. Pokaż
dziecku kartę z naklejkami. Powiedz: Stick the missing numbers i
wyjaśnij, że dzieci powinny przykleić brakujące cyfry w dymkach postaci.
Kiedy dziecko skończy przyklejać, wskaż kolejne postaci
na zdjęciu i zachęć dziecko, aby wymieniło odpowiednie liczebniki znajdujące
się w przypisanych do nich dymkach.
Odtwórz raz jeszcze ścieżkę 9. i zaśpiewaj wraz
z dzieckiem piosenkę, odgrywając jej treść.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=rCr2t34vkIE