wtorek, 19 stycznia 2021

 Zdalne nauczanie 20.01.2021

                                                                              Krasnoludki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo przerabiane w tym tygodniu:

Mummy – mama

Daddy – tata

Baby – dziecko

Family – rodzina

Yellow – żółty

One - jeden

 

Powtórzcie słówka: mummy, daddy, baby, family.                                                                  

Pokaż dzieciom zdjęcie rodziny i razem nazywajcie członków rodziny w języku angielskim.

 

Poznajcie słowo yellow



https://www.youtube.com/watch?v=tyXazhBtKFw

Pokaż dzieciom przedmiot w kolorze żółtym i powiedz: „Look! Yellow!” (popatrz! Żółty!) Wyjaśnij, że „yellow” oznacza – żółty. Wskazuj inne przedmioty w tym kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – yellow (żółty).


Zagrajcie w „touch yellow

Dziecko porusza się po pokoju w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce i hasło „touch yellow” (dotknij żółtego) szuka przedmiotu w tym kolorze i dotyka go.

 

Poznajcie liczbę 1


https://www.youtube.com/watch?v=uXyWsP6TUV4

Wskaż dziecku liczbę 1 na obrazku i powiedz „one”. Następnie wskazuj różne przedmioty występujące w liczbie pojedynczej i za każdym razem mów „one”.


 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

                                                             Misie / Grzybki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=32ysrBC6B6k


Poznawane słownictwo podczas tygodnia

Mummy – mama

Daddy – tata

Baby – dziecko

Sister – siostra

Brother – brat

Granny – babcia

Family – rodzina

 

Piosenka „Finger family”



https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g&t=5s

 

Praca przy stoliku

Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama, tata, brat, siostra,małe dziecko i babcia. Wskazuj kolejno poszczególnych członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummy, daddy, sister, brother, granny baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę. Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:

- draw mummy  (narysuj mamę)

- draw daddy (narysuj tatę)

- draw baby (narysuj małe dziecko)

- drwa sister (narysuj siostrę)

- draw brother (narysuj brata)

- draw granny (narysuj babcię)

 

 

Zaśpiewajcie piosenkę "Close your eyes" 

 Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie.


Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)

Who is this? (odsłoń oczy)

It’s your daddy!

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą)

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)

Who is this? (odsłoń oczy)

It’s your mummy!

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą)

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)

Who is this? (odsłoń oczy)

It’s your sister!

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą)

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)

Who is this? (odsłoń oczy)

It’s your brother!

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem)

 

Piosenka na pożegnanie



 https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

 


               Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka

 

Piosenka na powitanie

 


https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

How old are you? – ile masz lat?

I’m six – mam 6 lat

Numbers 1 – 10 – cyfry od 1 do 10

 

Piosenka „How old are you?”




https://www.youtube.com/watch?v=x2cI4ZgsYU4

 

Karta pracy str. 5

Powiedz: Listen and point. Wyjaśnij, że podczas słuchania historyjki dzieci powinny wskazywać odpowiednie scenki. Odtwórz ścieżkę 10.

 Karta 1.

Mum: Hi, what’s your name?

Ben: My name’s Ben.

Nate, Kate: Hi, Ben.

Ben: Hi, Nate and Kate.

Karta 2.

Ben: How old are you?

Nate: I’m five.

Kate: I’m five, too.

Karta 3.

Ben: Wow! Happy birthday, Nate.

Nate: No.

Ben: Happy birthday, Kate?

Kate: No. Not me.

Karta 4.

Peep: Squawk! Happy birthday to me! I’m ten. I’m ten.

Nate, Kate and Ben: Ha ha ha!  Happy birthday, Peep!


Po wysłuchaniu historyjki, zadaj dziecku pytania sprawdzające jej zrozumienie. Wyjaśnij znaczenie pytań za pomocą gestów lub po polsku. Wskaż chłopca na pierwszym obrazku i zapytaj:

What’s his name? (Ben).  (jakie jest jego imie?)  

Wskaż obrazek 4. i zapytaj: Whose birthday is it? (Peep’s). (czyje to urodziny?) 

How old is Peep? (ten).(ile lat ma Peep?) 

Wskaż obrazek 2. i zapytaj: How old is (Nate/Kate)? (five/five). (Ile lat ma Nate / Kate?)

Wskaż wykropkowane fragmenty rysunków na każdej ilustracji i powiedz: Draw. Podczas gdy dzieci kończą rysunki, odtwórz w tle historyjkę

 

Włącz piosenkę „ Our favourite number song” do której dziecko będzie tańczyć. Kiedy zatrzymasz piosenkę, pokaż dziecku jedną z kart obrazkowych z cyfrą i zapytaj je o wiek – how old are you? Dziecko odpowiada, że  tyle ma lat, ile wskazuje karta – I’m …. Zatrzymuj kilkakrotnie nagranie, pokazując karty z różnymi cyframi. Zamiast używać kart możesz pokazywać wiek na palcach.



https://www.youtube.com/watch?v=V_lgJgBbqWE&t=937s

 

Piosenka na pożegnanie.


https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0