Zdalne nauczanie 20.01.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo przerabiane w tym tygodniu:
Mummy – mama
Daddy – tata
Baby – dziecko
Family – rodzina
Yellow – żółty
One - jeden
Powtórzcie słówka: mummy, daddy, baby, family.
Pokaż dzieciom zdjęcie rodziny i razem nazywajcie członków rodziny w
języku angielskim.
Poznajcie słowo yellow
https://www.youtube.com/watch?v=tyXazhBtKFw
Pokaż dzieciom przedmiot w kolorze żółtym i powiedz: „Look!
Yellow!” (popatrz! Żółty!) Wyjaśnij, że „yellow” oznacza – żółty. Wskazuj inne
przedmioty w tym kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – yellow
(żółty).
Zagrajcie w „touch yellow”
Dziecko porusza się po pokoju w rytm piosenki. Na przerwę w
muzyce i hasło „touch yellow” (dotknij żółtego) szuka przedmiotu w tym kolorze
i dotyka go.
Poznajcie liczbę 1
https://www.youtube.com/watch?v=uXyWsP6TUV4
Wskaż dziecku liczbę 1 na obrazku i powiedz „one”. Następnie
wskazuj różne przedmioty występujące w liczbie pojedynczej i za każdym razem
mów „one”.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Misie
/ Grzybki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=32ysrBC6B6k
Poznawane słownictwo podczas tygodnia
Mummy – mama
Daddy – tata
Baby – dziecko
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Family – rodzina
Piosenka „Finger family”
https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g&t=5s
Praca przy stoliku
Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama,
tata, brat, siostra,małe dziecko i babcia. Wskazuj kolejno poszczególnych
członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummy, daddy,
sister, brother, granny baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz
ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę. Wydawaj
dziecku polecenia w języku angielskim:
- draw mummy (narysuj
mamę)
- draw daddy (narysuj tatę)
- draw baby (narysuj małe dziecko)
- drwa sister (narysuj siostrę)
- draw brother (narysuj brata)
- draw granny (narysuj babcię)
Zaśpiewajcie piosenkę "Close your eyes"
Powiedz: Let’s sing.
(zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie.
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem)
Piosenka na pożegnanie
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
How old are you? – ile masz lat?
I’m six – mam 6 lat
Numbers 1 – 10 – cyfry od 1 do 10
Piosenka „How old are you?”
Karta pracy str. 5
Powiedz: Listen and point. Wyjaśnij, że podczas słuchania
historyjki dzieci powinny wskazywać odpowiednie scenki. Odtwórz ścieżkę 10.
Karta 1.
Mum: Hi, what’s your name?
Ben: My name’s Ben.
Nate, Kate: Hi, Ben.
Ben: Hi, Nate and Kate.
Karta 2.
Ben: How old are you?
Nate: I’m five.
Kate: I’m five, too.
Karta 3.
Ben: Wow! Happy birthday, Nate.
Nate: No.
Ben: Happy birthday, Kate?
Kate: No. Not me.
Karta 4.
Peep: Squawk! Happy birthday to me! I’m ten. I’m ten.
Nate, Kate and Ben: Ha ha ha! Happy birthday, Peep!
Po wysłuchaniu historyjki, zadaj dziecku pytania
sprawdzające jej zrozumienie. Wyjaśnij znaczenie pytań za pomocą gestów lub po
polsku. Wskaż chłopca na pierwszym obrazku i zapytaj:
What’s his name? (Ben). (jakie jest jego imie?)
Wskaż obrazek 4. i zapytaj: Whose birthday is it? (Peep’s). (czyje to urodziny?)
How old is Peep? (ten).(ile lat ma Peep?)
Wskaż obrazek 2. i zapytaj: How old is (Nate/Kate)? (five/five). (Ile lat ma Nate / Kate?)
Wskaż wykropkowane fragmenty rysunków na każdej ilustracji i
powiedz: Draw. Podczas gdy dzieci kończą rysunki, odtwórz w tle historyjkę
Włącz piosenkę „ Our favourite number song” do której
dziecko będzie tańczyć. Kiedy zatrzymasz piosenkę, pokaż dziecku jedną z kart
obrazkowych z cyfrą i zapytaj je o wiek – how
old are you? Dziecko odpowiada, że
tyle ma lat, ile wskazuje karta – I’m
…. Zatrzymuj kilkakrotnie nagranie, pokazując karty z różnymi cyframi. Zamiast
używać kart możesz pokazywać wiek na palcach.
https://www.youtube.com/watch?v=V_lgJgBbqWE&t=937s
Piosenka na pożegnanie.
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0