Zdalne nauczanie 25.01.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=AdukBVPk8Jw
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
duck - kaczka
rabbit - królik
bird - ptak
Przypomnienie koloru „yellow”
Przeglądaj z dzieckiem kolorowe książki dla dzieci. Zadaniem dziecka jest wskazywać kolor żółty i głośno nazywać go w języku angielskim – yellow.
Przypomnienie cyfry 1
Narysuj na kartce cyfrę 1, poproś dziecko aby po śladzie poprawiło cyfrę głośno wymieniając jej nazwę w języku angielskim – one
Poznajemy nowe słówka: duck, rabbit, bird
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, królika i ptaka obrazkiem do góry. Wskaż kaczkę i powiedz: duck. Zachęć dziecko, aby powtórzyło słowo duck. Powtórz to dla królika i ptaka.
Udawaj kaczkę, wykonując kołyszące ruchy i mówiąc: Quack, quack! Zachęć dziecko, by odgadło, kim jesteś, wskazując kartę duck. Powtórz to dla królika i ptaka
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg
Słownictwo powtarzane podczas zajęć:
Mummy – mama
Daddy – tata
Baby – dziecko
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Family – rodzina
Zagrajcie w Who’s missing? (kogo brakuje?)
Pokaż dziecku kartę obrazkową przedstawiającą tatę i powiedz: daddy. Powtórz to dla mamy, siostry, babci oraz brata. Poproś dziecko, aby zapamiętało karty. Zbierz i przetasuj karty obrazkowe, a następnie wyjmij jedną z nich, nie pokazując dziecku obrazka. Odkryj karty i zapytaj: Who’s missing? (kogo brakuje?) Zachęć dziecko, aby powiedziało nazwę brakującego członka rodziny. Pokaż odpowiednią kartę obrazkową. Jeśli dziecko odpowie poprawnie, powiedz: Well done! It’s (sister)! (bardzo dobrze! To (siostra)! Przetasuj karty obrazkowe i ponownie zagraj w grę
Zagrajcie w Speed speaking
Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą siostrę i zachęć dziecko, aby powiedziało: sister. Powtórz to z kartami: mummy, daddy, brother, baby i granny. Pokazuj karty obrazkowe, jedna po drugiej, stopniowo zwiększając tempo ćwiczenia. Poproś dziecko, aby wymawiało nazwy postaci na kartach tak szybko, jak potrafi.
Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie.
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
Jagódki / Pszczółki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=Xb29Js0wehg
Słownictwo poznawane w tygodniu:
Birthday cake – tort urodzinowy
How old are you? – ile masz lat?
I’m six – mam 6 lat
Numbers 1 – 10 – cyfry od 1 do 10
Powtórzenie liczebników oraz wyrażeń: „How old are you?” i „I’m six”
Pokazuj dziecku liczebniki od 1 do 10 i poproś aby, głośno w języku angielskim wymieniało nazwy cyfr. Następnie wskaż dziecku wybraną przez siebie cyfrę (np; 7) i zapytaj: „How old are you?” – zachęć dziecko do odpowiedzi: „I’m seven”. Powtórz zadanie dla reszty cyfr.
Pokaż dzieciom sześć palców: pięć na jednej dłoni i jeden na
drugiej. Zapytaj, po polsku, w jaki inny sposób można pokazać
liczbę 6 za pomocą palców (3+3, 2+4). Za każdym razem, licz razem z dzieckiem palce po angielsku.
Karta pracy str.6
Wskaż torty i powiedz: Count the candles. (policz świeczki) Pomóż dziecku głośno policzyć po angielsku świeczki na kolejnych tortach: Birthday cake
2: one, two, three, four, five, six.
Powiedz: Listen and draw. (posłuchaj i narysuj) Wyjaśnij, że dziecko usłyszy w nagraniu, ile lat ma właściciel każdego z tortów i że na każdym torcie
brakuje jednej lub dwóch świeczek. Dziecko ma za zadanie dorysować brakujące świeczki. Odtwórz ścieżkę 11. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na narysowanie świeczek.
1 I’m five.
2 I’m seven.
3 I’m four.
4 I’m six.
Wskaż obrazek chłopca w zadaniu 2. i zapytaj dziecko: How old is he? (six). Wyjaśnij dziecku, że usłyszy za chwilę krótką rapowankę,
(Grammar cheer). Poproś, aby dziecko uważnie słuchało, próbując klaskać w rytmie. Odtwórz ścieżkę 12.
Happy Campers, listen here.
Now it’s time to do a cheer.
Ready? OK!
How old are you? (x2)
I’m six. (x6)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=l3jDgBKD9I0