niedziela, 24 stycznia 2021

 Zdalne nauczanie 25.01.2021 

 

Krasnoludki 


Piosenka na powitanie


 https://www.youtube.com/watch?v=AdukBVPk8Jw


Słownictwo poznawane podczas tygodnia: 

duck  - kaczka

rabbit  - królik

bird  - ptak

 

Przypomnienie koloru „yellow 

Przeglądaj z dzieckiem kolorowe książki dla dzieci. Zadaniem dziecka jest wskazywać kolor żółty i głośno nazywać go w języku angielskim – yellow. 

 

Przypomnienie cyfry 1 

Narysuj na kartce  cyfrę 1, poproś dziecko aby po śladzie poprawiło cyfrę głośno wymieniając jej nazwę w języku angielskim  one 

 

Poznajemy nowe słówka: duckrabbitbird 

Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, królika i ptaka obrazkiem do góry. Wskaż kaczkę i powiedz: duck. Zachęć dzieckoaby powtórzyło słowo duck. Powtórz to dla królika i ptaka. 

 

Udawaj kaczkę, wykonując kołyszące ruchy i mówiąc: Quackquack! Zachęć dziecko, by odgadło, kim jesteś, wskazując kartę duck. Powtórz to dla królika i ptaka 

 

 

Piosenka na pożegnanie 



 https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8


                                                Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


 


https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg

 
Słownictwo powtarzane podczas zajęć: 

Mummy – mama 

Daddy – tata 

Baby – dziecko 

Sister – siostra 

Brother – brat 

Granny – babcia 

Family – rodzina 

 

Zagrajcie w Who’s missing?  (kogo brakuje?)

Pokaż dziecku kartę obrazkową przedstawiającą tatę i powiedz: daddy. Powtórz to dla mamy, siostry, babci oraz brata. Poproś dziecko, aby zapamiętało karty. Zbierz i przetasuj karty obrazkowe, a następnie wyjmij jedną z nich, nie pokazując dziecku obrazka. Odkryj karty i zapytaj: Who’s missing? (kogo brakuje?) Zachęć dziecko, aby powiedziało nazwę brakującego członka rodziny. Pokaż odpowiednią kartę obrazkową. Jeśli dziecko odpowie poprawnie, powiedz: Well doneIt’s (sister)! (bardzo dobrze! To (siostra)! Przetasuj karty obrazkowe i ponownie zagraj w grę 

 

Zagrajcie w Speed speaking 

Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą siostrę i zachęć dziecko, aby powiedziało: sister. Powtórz to z kartami: mummy, daddybrother, baby i granny Pokazuj karty obrazkowe, jedna po drugiej, stopniowo zwiększając tempo ćwiczenia. Poproś dziecko, aby wymawiało nazwy postaci na kartach tak szybko, jak potrafi.  

 

Zaśpiewajcie piosenkę "Close your eyes"  

 Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie. 

 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your daddy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your mummy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your sister! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your brother! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem) 

 

Piosenka na pożegnanie 


https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

 

Jagódki / Pszczółki / Motylki / Słoneczka 

 

Piosenka na powitanie 


https://www.youtube.com/watch?v=Xb29Js0wehg


Słownictwo poznawane w tygodniu:


Birthday cake – tort urodzinowy 

How old are you? – ile masz lat? 

I’m six – mam 6 lat 

Numbers 1 – 10 – cyfry od 1 do 10 


Powtórzenie liczebników oraz wyrażeń: „How old are you?” i „I’m six

 

Pokazuj dziecku liczebniki od 1 do 10 i poproś aby,  głośno w języku angielskim wymieniało nazwy cyfr. Następnie wskaż dziecku wybraną przez siebie cyfrę (np; 7)  i zapytaj: „How old are you?” – zachęć dziecko do odpowiedzi: „I’m seven”. Powtórz zadanie dla reszty cyfr.  


Pokaż dzieciom sześć palców: pięć na jednej dłoni i jeden na 
drugiej. Zapytaj, po polsku, w jaki inny sposób można pokazać 
liczbę 6 za pomocą palców (3+3, 2+4). Za każdym razem, licz razem z dzieckiem palce po angielsku. 

 

Karta pracy str.6 

Wskaż torty i powiedz: Count the candles. (policz świeczki) Pomóż dziecku głośno policzyć po angielsku świeczki na kolejnych tortach: Birthday cake 
2: one, twothreefour, five, six. 
Powiedz: Listen and draw. (posłuchaj i narysuj) Wyjaśnij, że dziecko usłyszy w nagraniu, ile lat ma właściciel każdego z tortów i że na każdym torcie 
brakuje jednej lub dwóch świeczek. Dziecko ma za zadanie dorysować brakujące świeczki. Odtwórz ścieżkę 11. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na narysowanie świeczek. 

I’m five. 
I’m seven. 
I’m four. 
I’m six. 

Wskaż obrazek chłopca w zadaniu 2. i zapytaj dziecko: How old is he? (six). Wyjaśnij dziecku, że usłyszy za chwilę krótką rapowankę, 
(Grammar cheer). Poproś, aby dziecko uważnie słuchało, próbując klaskać w rytmie. Odtwórz ścieżkę 12. 
 

Happy Camperslisten here. 
Now it’s time to do a cheer. 
Ready? OK! 
How old are you(x2) 
I’m six(x6) 
 

Piosenka na pożegnanie 

 


https://www.youtube.com/watch?v=l3jDgBKD9I0