Zdalne nauczanie 27.01.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=vBHpahdYT5w
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Blue – niebieski
Two – dwa
What’s this – co to jest?
Duck – kaczka
Bird – ptak
Rabbit – królik
Poznajemy kolor „blue”
https://www.youtube.com/watch?v=gr3OWkncTWI
Pokaż dzieciom przedmiot w kolorze niebieskim i powiedz: „Look!
Blue!” (popatrz! niebieski!) Wyjaśnij, że „blue” oznacza – niebieski. Wskazuj
inne przedmioty w tym kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – blue
(niebieski).
Zagrajcie w „touch blue”
Dziecko porusza się po pokoju w rytm piosenki. Na przerwę w
muzyce i hasło „touch blue” (dotknij niebieskiego) szuka przedmiotu w tym
kolorze i dotyka go.
Poznajcie cyfrę 2
https://www.youtube.com/watch?v=Pl1trb-CMVQ
Wskaż dziecku cyfrę 2 na obrazku i powiedz „two”. Następnie
wskazuj różne przedmioty występujące w parach (np.; buty) i za każdym razem mów
„two”.
Przypomnienie słów: duck, rabbit, bird
Przygotuj karty obrazkowe duck, rabbit i bird. Weź kartę duck
do ręki i trzymaj ją obrazkiem do siebie,
tak aby dziecko jej nie widziało. Pomachaj kartą, dając dziecku szansę
zerknięcia na obrazek, i powiedz: What’s this? (co to jest?) Zachęć dziecko, by odpowiedziało: duck.
Powtórz zabawę z pozostałymi kartami.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Happy – wesoły
Sad - smutny
Poznajcie nowe słówka: Happy and Sad
https://www.youtube.com/watch?v=4Rh6H8fa4UM
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę (może być też inna dowolna
maskotka) i schowaj ją za plecami. Następnie wyjmij Cheeky’ego zza pleców i
udawaj, że płacze. Powiedz: Cheeky is sad (Cheeky jest smutny) i
zrób smutną minę. Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą smutek i powiedz: sad.
(smutny). Daj Cheeky’emu buziaka. Powiedz: Cheeky is happy (Cheeky jest
wesoły) i zrób radosną minę. Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą
radość i powiedz: happy (wesoły).
Zaśpiewajcie piosenkę Clap and be happy
Powiedz: Let’s sing ‘Clap and be happy’. Odtwórz nagranie.
Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do
zabawy.
Clap, clap, clap. (klaśnij trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Jump, jump, jump. (podskocz trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Dance, dance, dance. (tańcz)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Zagrajcie w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego krzyknij: happy! Trzykrotnie
powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko,
aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla sad.
Piosenka na
pożegnanie
Pszczółki / Jagódki
/ Motylki / Słoneczka
Piosenka na
powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk
Powtarzane słownictwo:
My name is ... - Nazywam się ....
How old are you? - Ile masz lat?
I'm six - mam 6 lat
How are you? - Jak się czujesz?
I'm fine - mam się dobrze
Karta pracy str. 7
Pokaż, jak podzielić karty, a następnie zachęć dziecko, aby
dowolnie pokolorowało cyfry. Kiedy dziecko skończy, pokazuj losowo wybrane
karty z cyframi. Zadaniem dziecka jest podnieść odpowiednią kartę ze swojego zestawu
i podać właściwy liczebnik po angielsku.
Zagraj z dzieckiem w grę (potrzebna będzie dodatkowa talia
kart z cyframi) : każdy z graczy układa swoje minikarty w stos, cyframi do
dołu. Gracze jednocześnie odkrywają karty, mówiąc dany liczebnik po angielsku.
Gracz, który wyłożył większą kartę, zabiera obie karty i kładzie je na spód
swojego stosu. Gra trwa, dopóki zwycięzca nie zbierze wszystkich kart.
Powtórzcie poznane wcześniej wyrażenia.
Zadawaj dziecku pytania:
What’s your name? (Jak się nazywasz?) - My name is .... (Nazywam się....)
How old are you? (Ile masz lat? ) - I'm six (Mam 6 lat)
How are you? (Jak się czujesz?) - I'm fine (Mam się dobrze)
Pomóż dzieciom udzielać prawidłowej odpowiedzi.
Zabawa z balonem
Pokaż dziecku balon i powiedz: Let’s play with the balloon. (pobawmy się balonem) Wyjaśnij, że dziecko ma odbijać balon, nie pozwalając mu upaść na podłogę, licząc po angielsku do dziesięciu. Jeśli balon upadnie, dziecko zaczyna liczyć od nowa.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8