wtorek, 26 stycznia 2021

 

Zdalne nauczanie 27.01.2021

                                                                        Krasnoludki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=vBHpahdYT5w


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Blue – niebieski

Two – dwa

What’s this – co to jest?

Duck – kaczka

Bird – ptak

Rabbit – królik


Poznajemy kolor „blue”



https://www.youtube.com/watch?v=gr3OWkncTWI

Pokaż dzieciom przedmiot w kolorze niebieskim i powiedz: „Look! Blue!” (popatrz! niebieski!) Wyjaśnij, że „blue” oznacza – niebieski. Wskazuj inne przedmioty w tym kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – blue (niebieski).


Zagrajcie w „touch blue

Dziecko porusza się po pokoju w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce i hasło „touch blue” (dotknij niebieskiego) szuka przedmiotu w tym kolorze i dotyka go.

 

Poznajcie cyfrę 2



https://www.youtube.com/watch?v=Pl1trb-CMVQ

Wskaż dziecku cyfrę 2 na obrazku i powiedz „two”. Następnie wskazuj różne przedmioty występujące w parach (np.; buty) i za każdym razem mów „two”.

 

Przypomnienie słów: duck, rabbit, bird

Przygotuj karty obrazkowe duck, rabbit i bird. Weź kartę duck do ręki i trzymaj ją obrazkiem do siebie,
tak aby dziecko jej nie widziało. Pomachaj kartą, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i powiedz: What’s this? (co to jest?)  Zachęć dziecko, by odpowiedziało: duck. Powtórz zabawę z pozostałymi kartami.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI


                                                                   Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Happy – wesoły

Sad - smutny

 

Poznajcie nowe słówka: Happy and Sad



https://www.youtube.com/watch?v=4Rh6H8fa4UM

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę (może być też inna dowolna maskotka) i schowaj ją za plecami. Następnie wyjmij Cheeky’ego zza pleców i udawaj, że płacze. Powiedz: Cheeky is sad (Cheeky jest smutny) i zrób smutną minę. Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą smutek i powiedz: sad. (smutny). Daj Cheeky’emu buziaka. Powiedz: Cheeky is happy (Cheeky jest wesoły) i zrób radosną minę. Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą radość i powiedz: happy (wesoły).

 

Zaśpiewajcie piosenkę Clap and be happy

Powiedz: Let’s sing ‘Clap and be happy’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.


Clap, clap, clap.
(klaśnij trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Jump, jump, jump.
(podskocz trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Dance, dance, dance.
(tańcz)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

 

Zagrajcie w Cheeky’s echo

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego krzyknij: happy! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla sad.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=Xcws7UWWDEs


                   Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk


Powtarzane słownictwo:

numbers 1-10 - liczebniki 1-10

What's your name? - Jak się nazywasz?

My name is ... - Nazywam się ....

How old are you? - Ile masz lat?

I'm six - mam 6 lat

How are you? - Jak się czujesz?

I'm fine - mam się dobrze


Karta pracy str. 7

Pokaż, jak podzielić karty, a następnie zachęć dziecko, aby dowolnie pokolorowało cyfry. Kiedy dziecko skończy, pokazuj losowo wybrane karty z cyframi. Zadaniem dziecka jest podnieść odpowiednią kartę ze swojego zestawu i podać właściwy liczebnik po angielsku.

Zagraj z dzieckiem w grę (potrzebna będzie dodatkowa talia kart z cyframi) : każdy z graczy układa swoje minikarty w stos, cyframi do dołu. Gracze jednocześnie odkrywają karty, mówiąc dany liczebnik po angielsku. Gracz, który wyłożył większą kartę, zabiera obie karty i kładzie je na spód swojego stosu. Gra trwa, dopóki zwycięzca nie zbierze wszystkich kart.


Powtórzcie poznane wcześniej wyrażenia.

Zadawaj dziecku pytania:

What’s your name?  (Jak się nazywasz?)   - My name is .... (Nazywam się....)

How old are you?  (Ile masz lat? )             - I'm six (Mam 6 lat)

How are you? (Jak się czujesz?)                - I'm fine (Mam się dobrze)

Pomóż dzieciom udzielać prawidłowej odpowiedzi. 


Zabawa z balonem

Pokaż dziecku balon i powiedz: Let’s play with the balloon. (pobawmy się balonem) Wyjaśnij, że dziecko ma odbijać balon, nie pozwalając mu upaść na podłogę, licząc po angielsku do dziesięciu. Jeśli balon upadnie, dziecko zaczyna liczyć od nowa. 

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8