środa, 13 stycznia 2021

 Zdalne nauczanie 13.01.2021 (środa)

                                                                 KRASNOLUDKI

Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc

1.      Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Eyes - oczy

Ears - uszy

Mouth - usta

Hello! - cześć

Bye! - cześć (na pożegnanie)

Look! - spójrz!

Touch – dotknij

Well done! - bardzo dobrze!


1.     Zagrajcie w Touch Cheeky’s … (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne zwierzątko)

• Powiedz dziecku: Touch Cheeky’s eyes (dotknij oczu Cheeky) i zachęć dziecko, żeby dotknęło oczu Cheeky’ego. Jeżeli dziecko wskaże właściwą część ciała, powiedz: Well done! Eyes! (bardzo dobrze! Oczy!)
• Poproś dziecko, aby dotknęło swoich oczu i wymówiło ich nazwę w języku angielskim.

Powtórz zabawę dla uszu i ust


1.     Zaśpiewajcie piosenkę Eyes, ears, mouth (CD 1, ścieżka 3.)

Powiedz: Let’s sing Eyes, ears, mouth. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło

 Eyes, ears, mouth (dotknij swoich oczu, uszu i ust)
 Eyes, ears, mouth (jw.)
 Wiggle them about! (poruszaj głową i ciałem, jakby były z galarety)
 Wiggle them about! (jw.)
 Eyes, ears, mouth (dotknij swoich oczu, uszu i ust)
 Eyes, ears, mouth (jw.)


Piosenka na pożegnanie




1.     https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM

                                                     

                                                            MISIE / GRZYBKI

    Piosenka na powitanie

    


        https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


         Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

Fingers – palce u rąk
Nose - nos
Tummy - brzuch
Toes – palce u stóp
No – nie

Well done – bardzo dobrze

  
 

1.     Zagrajcie w No, Cheeky! (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne zwierzątko)


Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: toes.
Zachęć dziecko, by powiedziało: No, Cheeky!  (Nie Cheeky!) Ponownie wskaż swój brzuch i powiedz: fingers oraz: nose.
• Następnie łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: tummy. Skiń głową twierdząco i powiedz: Well done! Tummy! (bardzo dobrze! Brzuszek!)
Powtórz grę, wskazując pozostałe części ciała

       

     Zagrajcie w Cheeky’s echo

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Krzyknij: tummy głosem Cheeky’ego. Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło. Powtórz to dla palców, nosa oraz palców u stóp.  


1.     Zaśpiewajcie piosenkę My body (CD 1, ścieżka 10.)

 Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.


 My body
 (na melodię Heads, shoulders, knees and toes)
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.
 And fingers and nose,
 And tummy and toes.
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


            PSZCZÓŁKI / JAGÓDKI / MOTYLKI / SŁONECZKA


Piosenka na powitanie



https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs


1.     Słownictwo poznawane podczas zajęć:

one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten  - liczebniki od 1 do 10

How are you?  - Jak się masz?

I’m fine – Mam się dobrze

How many? - ile?

 

Zapytaj dzieci: What’s the weather like today? i zachęć je do odpowiedzi: It’s (cloudy)

 

 Karty pracy str. 3


Wskaż zadanie 1. i wyjaśnij, że dzieci usłyszą nagranie, a ich zadaniem będzie wskazywanie palcem odpowiednich cyfr.
Powiedz: Listen and point. (posłuchaj i wskaż) Odtwórz pierwszą część ścieżki 7.
i zachęć dzieci, aby wskazywały kolejne cyfry. Zatrzymaj nagranie po słowie ten.

Wskaż zadanie 2. i powiedz: Draw. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest narysowanie cyfr po śladzie. Kiedy dziecko skończy, poproś, aby palcem narysowało w powietrzu kolejne cyfry, głośno licząc po angielsku.
Powiedz: Listen and say, (posłuchaj i powiedz) demonstrując polecenie za pomocą
gestów. Odtwórz ścieżkę 8. i zachęć dzieci, aby powtarzały usłyszane liczebniki.

One, two, are you ready?
One, two, three, say with me!
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten

 

1.  Pokaż dziecku swoją dłoń i głośno policz palce po angielsku, zachęcając dziecko, aby liczyło razem z tobą. Następnie powiedz, np. Jump five times. (podskocz pięć razy) / Clap four times (klaśnij cztery razy).   


2.   Wskazuj różne elementy w domu, których jest mniej niż dziesięć, np. okna, kwiaty, lampy, i pytaj dziecko: How many? (ile?)  Zachęć dziecko, aby razem liczyło głośno wskazane przedmioty po angielsku


      Piosenka na pożegnanie

      


      https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0














M