Zdalne nauczanie 13.01.2021 (środa)
1.
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Eyes -
oczy
Ears -
uszy
Mouth -
usta
Hello! -
cześć
Bye! - cześć (na
pożegnanie)
Look! -
spójrz!
Touch –
dotknij
Well done!
- bardzo dobrze!
1.
Zagrajcie
w Touch Cheeky’s … (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne
zwierzątko)
•
Powiedz dziecku: Touch Cheeky’s eyes (dotknij oczu Cheeky) i zachęć dziecko, żeby dotknęło oczu
Cheeky’ego. Jeżeli dziecko wskaże właściwą część ciała, powiedz: Well
done! Eyes! (bardzo dobrze! Oczy!)
• Poproś
dziecko, aby dotknęło swoich oczu i wymówiło ich nazwę w języku angielskim.
Powtórz
zabawę dla uszu i ust
1. Zaśpiewajcie piosenkę Eyes, ears,
mouth (CD 1, ścieżka 3.)
Powiedz: Let’s sing Eyes, ears, mouth. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i
odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło
Eyes, ears, mouth (dotknij swoich oczu, uszu i ust)
Eyes, ears, mouth (jw.)
Wiggle them about! (poruszaj głową i ciałem,
jakby były z galarety)
Wiggle them about! (jw.)
Eyes, ears, mouth (dotknij swoich oczu, uszu i
ust)
Eyes, ears, mouth (jw.)
Piosenka na pożegnanie
1. https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM
MISIE / GRZYBKI
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
Fingers – palce u rąk
Nose - nos
Tummy - brzuch
Toes – palce u stóp
No – nie
1.
Zagrajcie
w No, Cheeky! (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne
zwierzątko)
• Załóż pacynkę
Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki:
toes.
Zachęć dziecko, by
powiedziało: No, Cheeky! (Nie
Cheeky!) Ponownie wskaż swój brzuch i powiedz: fingers oraz: nose.
• Następnie łapką
Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: tummy. Skiń
głową twierdząco i powiedz: Well done! Tummy! (bardzo dobrze! Brzuszek!)
Powtórz grę, wskazując
pozostałe części ciała
Zagrajcie w Cheeky’s echo
1. Zaśpiewajcie piosenkę My body (CD 1,
ścieżka 10.)
Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.
My body
(na melodię Heads, shoulders, knees and toes)
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Piosenka na pożegnanie
PSZCZÓŁKI / JAGÓDKI / MOTYLKI / SŁONECZKA
Piosenka na powitanie
1.
Słownictwo poznawane
podczas zajęć:
one,
two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten - liczebniki od 1 do 10
How
are you? - Jak się masz?
I’m
fine – Mam się dobrze
How many? - ile?
Zapytaj dzieci: What’s the weather like today? i
zachęć je do odpowiedzi: It’s (cloudy)
Wskaż
zadanie 1. i wyjaśnij, że dzieci usłyszą nagranie, a ich zadaniem będzie
wskazywanie palcem odpowiednich cyfr.
Powiedz: Listen and point. (posłuchaj i wskaż) Odtwórz
pierwszą część ścieżki 7.
i zachęć dzieci, aby wskazywały kolejne cyfry. Zatrzymaj
nagranie po słowie ten.
Wskaż
zadanie 2. i powiedz: Draw. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest narysowanie
cyfr po śladzie. Kiedy dziecko skończy, poproś, aby palcem narysowało w
powietrzu kolejne cyfry, głośno licząc po angielsku.
Powiedz: Listen and say, (posłuchaj i powiedz) demonstrując
polecenie za pomocą
gestów. Odtwórz ścieżkę 8. i zachęć dzieci, aby
powtarzały usłyszane liczebniki.
One,
two, are you ready?
One, two, three, say with me!
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine,
ten
1. Pokaż dziecku swoją dłoń i
głośno policz palce po angielsku, zachęcając dziecko, aby liczyło razem z tobą.
Następnie powiedz, np. Jump five times. (podskocz pięć razy) / Clap four
times (klaśnij cztery razy).
2. Wskazuj różne elementy w domu, których jest mniej niż
dziesięć, np. okna, kwiaty, lampy, i pytaj dziecko: How many? (ile?) Zachęć dziecko, aby razem liczyło głośno
wskazane przedmioty po angielsku
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
M