Zdalne
nauczanie 11.11.2021 (poniedziałek)
KRASNOLUDKI
1. Piosenka na przywitanie
Hello
Hello! Hello! (pomachaj prawą ręką)
Hello! Hello! Hello! (pomachaj lewą
ręką)
Hello! Hello! (pomachaj prawą ręką)
Hello! Hello! Hello! (pomachaj prawą
ręką)
Cheeky Monkey! (poślij pacynce
Cheeky’ego buziaka)
https://drive.google.com/file/d/1qGXOU4eRS0PhKbiNkqlYKKXUMNkd2afF/view?usp=sharing
2. Słownictwo poznawane podczas tygodnia
- Eyes- oczy
- Ears – uszy
- Mouth – usta
- This is … - to jest ….
- He’s - On jest
- Wiggle - kręcić się, poruszać na boki
- Hello! - cześć
- Bye! - cześć (na pożegnanie)
- Look! - spójrz!
- Touch – dotknij
- Well done! - bardzo dobrze!
- Let's sing! - zaśpiewajmy!
3. Piosenka “Eyes,eras,mouth”
Zaśpiewajcie
piosenkę Eyes, ears, mouth (CD 1, ścieżka 3.)
Powiedz: Let’s sing Eyes, ears,
mouth. Odtwórz
nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się do
ciebie przyłączyło
https://drive.google.com/file/d/1IJikAnkF0Y3dWute6i2UgM9f9cYpqEXA/view?usp=sharing
Eyes,
ears, mouth
Eyes, ears,
mouth (dotknij swoich
oczu, uszu i ust)
Eyes, ears, mouth (jw.)
Wiggle them about! (poruszaj głową i
ciałem, jakby były z galarety)
Wiggle them about! (jw.)
Eyes, ears, mouth (dotknij swoich
oczu, uszu i ust)
Eyes, ears, mouth (jw.)
Zagrajcie w Cheeky’s
kiss
Powiedz: This is Cheeky Monkey,
(to jest małpka Cheeky) a następnie przytul pacynkę lub maskotkę przedstawiającą
podobiznę małpki. Możesz również wykonać papierową małpkę.
Powiedz: He’s
a monkey. He’s our friend. (to jest małpka, jest naszym przyjacielem)
Powiedz: Let’s
say hello to Cheeky. Hello, Cheeky! i pomachaj dłonią. Poproś dziecko, żeby
pomachało Cheeky’emu.
Poślij łapką Cheeky’ego buziaka dziecku. Następnie poślij buziaka Cheeky’emu i
zachęć dziecko, by włączyło się do zabawy
4. Zagrajcie w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Krzyknij: eyes!
głosem Cheeky’ego. Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszaj głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się do
ciebie przyłączyło. Powtórz grę dla uszu i ust
5. Zaśpiewajcie
piosenkę Bye-bye (CD 1, ścieżka 5.)
https://drive.google.com/file/d/1ROZPdsssQdmzNNp-bVKEn1DHryUmz1hn/view?usp=sharing
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę.
Pomachaj łapką Cheeky’ego i powiedz jego głosem: Bye-bye!
·
Poproś
dziecko, żeby pomachało Cheeky’emu i powiedziało: Bye-bye!
·
Odtwórz
nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
Bye-bye
Bye-bye! (pomachaj prawą ręką)
Bye-bye!
(pomachaj lewą ręką)
Bye-bye!
(pomachaj prawą ręką)
Bye-bye,
Cheeky! (pomachaj lewą ręką)
Bye-bye,
Cheeky Monkey! (poślij pacynce Cheeky’ego buziaka)
GRZYBKI / MISIE / MOTYLKI / SŁONECZKA
1. Zaśpiewajcie piosenkę Hello Cheeky (CD 1, ścieżka 2.)
Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę
i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło.
https://drive.google.com/file/d/1RL3SgbXWiFtaRHwBvKcEngXMtLJGFo2I/view?usp=sharing
Hello
Cheeky
Hello Cheeky (pomachaj pacynce
Cheeky’ego)
Monkey, monkey. (jw.)
Hello Cheeky! (jw.)
We love you. (wykonaj gest
przytulania)
Hello Cheeky (pomachaj pacynce
Cheeky’ego)
Monkey, monkey. (jw.)
Hello Cheeky! (jw.)
A kiss for you. (poślij pacynce
Cheeky’ego buziaka)
2. Słownistwo poznawane podczas tygodnia:
- Fingers – palce u rąk
- Nose - nos
- Tummy - brzuch
- Toes – palce u stóp
- No - nie
- Well done - bardzo dobrze
- Let's sing! - zaśpiewajmy!
- My body - moje ciało
3. Zaśpiewajcie
piosenkę My body (CD 1, ścieżka 10.)
https://drive.google.com/file/d/1VrRQOrNCgC-DdCAvvZZgB4L3pIktVJ6b/view?usp=sharing
Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.
My body
(na melodię Heads, shoulders,
knees and toes)
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
4. Zagrajcie
w Copy Cheeky
Posadź
sobie małpkę na kolanach. (może być też inna maskotka np.; piesek lub kot)
Łapką dotknij
jego nosa i powiedz jego głosem: nose. Poproś dziecko, aby dotknęło
swojego nosa. Powtórz ćwiczenie dla palców, brzucha i palców u stóp.
Zmieniaj kolejność wydawanych poleceń. Zwiększ tempo ćwiczenia,
gdy dziecko nabierze pewności.
5 Narysujcie części ciała po śladzie (Książka ucznia, s. 5)
Powiedz: Look! It’s Cheeky
and Rory! (spójrz! To Cheeky i Rory!) Wskaż
Cheeky’ego na karcie pracy i poproś dziecko, aby zrobiło to samo. Powtórz to z
postacią Rory’ego. Powiedz: Cheeky and Rory are going to the funfair. (Cheeky i
Rory idą do wesołego miasteczka)
Wskaż nos Rory’ego i powiedz: nose.
Powtórz ćwiczenie dla palców u stóp Rory’ego oraz brzucha
i palców u rąk Cheeky’ego.
Podnieś ołówek i powiedz: Draw
Rory’s nose. (narysuj nos Rory’ego)
Zademonstruj
czynność, rysując palcem po śladzie.
Powiedz: Draw
the nose, toes, tummy and fingers.
Poproś dziecko,
aby dokończyło rysunki części ciała
Dzieci,
które nie posiadają ćwiczeń rysują małpkę Cheeky na kartce papieru zgodnie z
poleceniem rodzica, np.:
·
Draw tummy – narusyj brzuszek
·
Draw fingers – narysuj palce u
rąk
6. Zaśpiewajcie piosenkę Bye-bye Cheeky 1 (CD 1, ścieżka 6.)
https://drive.google.com/file/d/1eiu55od9htC8rRgbD4R-ki_aGAMvg7aB/view?usp=sharing
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Pomachaj łapką Cheeky’ego i powiedz
jego głosem: Bye-bye! Poproś dziecko, żeby
pomachało Cheeky’emu.
Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Zachęć dziecko, aby
się do ciebie przyłączyło. Poruszaj Cheekym, jakby on również śpiewał.
Bye-bye
Cheeky (na
melodię Rock-a-bye baby)
Bye-bye
Cheeky! (pomachaj Cheeky’emu)
Time
to sleep. (udawaj, że zasypiasz)
Bye-bye
Cheeky! (pomachaj Cheeky’emu)
Sleep,
sleep, sleep. (udawaj, że zasypiasz)
Cheeky,
Cheeky, (udawaj, że kołyszesz dziecko)
Close
your eyes. (zamknij oczy)
Cheeky,
Cheeky, (śpiewaj szeptem)
Bye-bye!
(jw.)
JAGÓDKI / PSZCZÓŁKI
1. Zaśpiewaj razem z dzieckiem piosenkę na przywitanie, odgrywając jej treść.
https://drive.google.com/file/d/1C9DJm0xyztqx5MrvC7zgI8sg2bkMDrFB/view?usp=sharing
Hello, hello, hello. (pomachaj dłonią)
Hello, how are you? (rozłóż ręce w pytającym geście)
I’m fine! I’m great! (pokaż kciukiem gest OK, a
następnie unieś ręce do góry)
And how are you? (rozłóż ręce w pytającym geście)
2. Słownictwo poznawane
podczas zajęć:
- one, two, three, four, five – jeden, dwa, trzy, cztery, pięć
- boy, girl, - chłopiec, dziewczyna
- dog, butterfly, flower – pies, motyl, kwiat
- Hello, I'm (Ewa). = cześć, jestem (Ewa)
- trees, leaves, chestnuts – drzewa, liście, kasztany
- brown, yellow, orange - brązowy, żółty, pomarańczowy
- cloudy, windy, rainy – pochmurnie, wietrznie, deszczowo
- What’s the weather like today? - jaka dzisiaj jest pogoda?
3. Porozmawiaj
z dzieckiem po polsku o porach roku i o charakterystycznych cechach jesieni.
Zapytaj, jaka pogoda często bywa jesienią. Kiedy dziecko poda określenia:
pochmurny, wietrzny, deszczowy, pokaż mu odpowiednie
ilustracje, podając odpowiednie słowa po angielsku (cloudy, windy, rainy).
Zapytaj dziecko: What’s the weather like today? (jaka
dzisiaj jest pogoda?) i wyjaśnij znaczenie
pytania za pomocą gestów lub po polsku.
·
Zapytaj dziecko, z czym jeszcze kojarzy mu się
jesień. Kiedy dziecko poda słowa: drzewa, liście, kasztany, pokaż mu
odpowiednie ilustracje, podając odpowiednie słowa po angielsku
(trees, leaves, chestnuts).
4. Karty pracy
Karta pracy str. 1
Powiedz: Point to the
boy/girl. (wskaż chłopca / dziewczynkę)
Look and listen (popatrz i
posłuchaj) Odtwórz ścieżkę 4.
https://drive.google.com/file/d/1EcwlIJ5w3m1ziXKo1stagWHi4rNcMWrc/view?usp=sharing
Nate: Hi, I’m Nate.
Kate: Hello, I’m Kate.
Wskaż chłopca na obrazku i powiedz: I’m (twoje imię).
He’s ...
Zachęć dziecko, aby podało imię chłopca (Nate). Powtórz ćwiczenie z dziewczynką (Kate)..
Pokaż dziecku ilustracje z motylem, kwiatem i psem,
mówiąc:
butterfly, flower, dog. Na przemian pokazuj na krótko ilustracje, zachęcając
dziecko, aby odpowiednio je nazywało.
• Powiedz: Stick. Pokaż dziecku kartę z
naklejkami i pomóż przygotować swój zestaw naklejek.
• Powiedz: Stick the dog. Powiedz dziecku, że może
przykleić naklejkę z psem w dowolnym miejscu na stronie. Powtórz ćwiczenie z
naklejkami motyli i kwiatów.
• Kiedy dziecko skończy przyklejać, zapytaj: How many
dogs? One, two or three? (ile jest psów? jeden, dwa albo trzy?) Zachęć
dziecko do udzielenia odpowiedzi i powtórz ćwiczenie, pytając o liczbę motyli i kwiatów.
Dzieci, które nie mają ćwiczeń rysują na kartce
papieru zgodnie z poleceniem rodzica:
· Draw a boy – narysuj chłopca
· Draw w girl – narysuj dziewczynkę
· Draw a dog – narysuj psa
· Draw a butterfly – narysuj motyla
· Draw a flower – narysuj kwiatka
Karta pracy str. 2
Wskaż zadanie 1. i powiedz: Listen and point (posłuchaj i wskaż) Odtwórz ścieżkę 5.
https://drive.google.com/file/d/19lp532AYXgTWIfnYeKvI6tXvBC3LqPSc/view?usp=sharing
1 trees 2
leaves 3 chestnuts
trees, leaves, chestnuts (szybciej)
trees, leaves, chestnuts (jeszcze
szybciej)
• Powiedz: Now listen, point and say. (teraz słuchaj,
wskazuj i mów) Zachęć dziecko, aby tym razem starało się mówić słowa wraz z
nagraniem. Odtwórz ponownie ścieżkę 5.
- Wskaż zadanie 2. i powiedz: Draw (narysuj) Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest dokończenie rysunków drzew, liści i kasztanów. Następnie dziecko koloruje rysunki na żółto, brązowo lub pomarańczowo.
• Kiedy dziecko skończy rysować,
zapytaj: How many trees? One, two or three? (ile jest drzew? Jedno, dwa albo
trzy?) Zachęć dziecko do udzielenia odpowiedzi. Powtórz ćwiczenie, pytając
o liczbę kasztanów i liści, wprowadzając tym samym liczebniki 4 i 5 (four, five)
Dzieci, które nie posiadają ćwiczeń rysują na kartce zgodnie
z poleceniem rodzica:
·
Draw three brown chestnuts – narysuj trzy
brązowe kasztany
·
Draw five yellow leaves – narysuj pięć żółtych
liści
·
Draw four orange trees – narysuj cztery
pomarańczowe drzewa
5. Pokaż dzieciom ilustracje przedstawiające psa, motyla i
kwiatek i wydawaj naprzemiennie polecenia:
Run like a dog! - biegaj jak pies
Fly like a butterfly! -
lataj jak motyl
Grow like a flower! . - rośnij jak kwiat
6. Zagraj z dzieckiem w dotykanie przedmiotów o wskazanym
kolorze.
Powiedz: Touch something (yellow)! Dzieci musi
dotknąć czegoś w kolorze (żółtym)