poniedziałek, 1 lutego 2021

 

Zdalne nauczanie 01.02.2021

                                                                         Krasnoludki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

Blue – niebieski

Two – dwa

What’s this – co to jest?

Duck – kaczka

Bird – ptak

Rabbit – królik

 

Zagrajcie w Is this blue?
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę i przejdź się po pokoju. Powiedz: Blue, blue, blue.
Łapką Cheeky’ego dotknij  przedmiotu w kolorze niebieskim i zapytaj jego głosem: Is this blue? (czy to jest niebieski?) Zachęć dziecko,by pokiwało twierdząco głową lub zaprzeczyło.
Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kolorami.

Pokolorujcie liczbę dwa                                                                                                          Przygotuj kartę pracy – narysuj na kartce cyfrę dwa w taki sposób aby można ją było wypełnić kolorem. Pokaż dwa palce, mówiąc: two. Zachęć dzieci, aby się do ciebie przyłączyły.
Podnieś niebieską kredkę i powiedz: Colour the number two blue. (pokoloruj cyfrę dwa na niebiesko) Zademonstruj to, udając, że kolorujesz obrazek. Możecie też udekorować obrazek brokatem lub kolorowym papierem

Zagrajcie w Find the duck
Ukryj kartę obrazkową duck w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. (możesz też użyć innej maskotki) Powiedz: Help Cheeky find the duck. (pomóż Cheeky’emu znaleźć kaczkę)  Kiedy dziecko zbliży się do miejsca, w którym ukryta jest kaczka, zawołaj głośno: Quack!, a kiedy się oddali, wyszepcz: Quack! Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyły. Kontynuuj to tak długo, aż dziecko znajdzie kartę obrazkową. Kiedy mu się to uda, powiedz: Look! Here’s the duck!  (spójrz! Tutaj jest kaczka! )Zagraj w grę z innymi kartami obrazkowymi: rabbit, bird

Zagrajcie w Pictionary
Powoli rysuj kaczkę na tablicy, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko,by odpowiedziało: duck. Jeżeli dziecko ma problem z przypomnieniem sobie odpowiedniego słowa,powiedz: Quack, quack! Jeżeli udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! Duck! (zgadza się! Kaczka!) Powtórz grę dla pozostałych zwierząt.

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

                                                               Misie / Grzybki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Happy – wesoły

Sad – smutny

Blue – niebieski

Yellow – żółty

One – jeden

Two – dwa

Three - trzy

Zagrajcie w Happy face, sad face
Uśmiechnij się i zapytaj: Happy or sad? (wesoły czy smutny?) Poproś dziecko, aby powiedziało: happy. Przesuń dłoń wzdłuż swojej twarzy, z góry na dół. Gdy dłoń zasłoni usta, zrób smutną minę. Odsłoń twarz i zapytaj: Happy or sad? Poproś dziecko, aby powiedziało: sad. Zmieniaj kolejność
słów happy i sad, dopóki dziecko nie nabierze pewności.

Narysujcie radosną lub smutną minę
Powiedz: Let’s draw a happy face. (narysujmy wesołą twarz) Zademonstruj czynność, rysując radosną twarz w powietrzu. Powtórz to dla smutnej twarzy. Rozdaj dziecku kartki i zachęć je,
by narysowało radosną lub smutną twarz.

Zagrajcie w Flashcard fan
Przetasuj karty obrazkowe z kolorami żółtym i niebieskim. Trzymaj kartę obrazkową z kolorem
żółtym obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia. Pomachaj nią, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i zapytaj: What’s this? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby powiedziało: yellow. Powtórz to dla karty z kolorem niebieskim.

Zaśpiewajcie piosenkę Numbers
Pokaż kartę obrazkową z liczbą 1 i powiedz: one. Pokaż jeden palec. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla liczb 2 i 3.
Powiedz: Let’s sing the ‘Numbers’ song. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Poproś dziecko,
aby powtarzało odpowiednie gesty za tobą.

Look at me!
(wskaż siebie)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I can count to three! (wskaż siebie i pokaż trzy palce)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
One, two, three. (jw.)
Hooray! Hooray! Hooray! (klaśnij w dłonie trzy razy)

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

                                     Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

numbers 1-10 - liczebniki 1-10

balloon – balon

ball – piłka

car – samochód

teddy – pluszowy miś

Karta pracy str. 8

Wskaż balony i powiedz: Count the balloons. (policz balony) Pomóż dziecku głośno policzyć po angielsku do dziesięciu. Powiedz: Listen and tick (posłuchaj i zaznacz). Wyjaśnij, że dziecko usłyszy w nagraniu, ile lat mają kolejne cztery osoby. Dziecko musi zaznaczyć kwadraciki nad tymi balonami, które przedstawiają odpowiedni wiek. Odtwórz ścieżkę 13. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na zaznaczenie balonów.


1 I’m three.
2 I’m seven.
3 I’m eight.
4 I’m nine.
Wskaż kropkowane sznureczki balonów i powiedz: Draw.

Wskaż ilustracje piłki, samochodu i misia w zadaniu 2. Zapytaj dziecko, czy potrafi nazwać te przedmioty po angielsku. Jeśli nie, podaj dziecku angielskie słowa: ball, car, teddy.  Wskaż obrazek pokoju dziecięcego i powiedz: Find the balls and count them. (znajdź piłki i policz je) Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest znalezienie wszystkich piłek na obrazku i policzenie ich po angielsku.
Zapytaj: How many balls? (3). (ile jest piłek?) Powtórz ćwiczenie, pytając o liczbę
samochodów (6) i misiów (3)

 

Zagrajcie w kalambury

Pokaż dziecku za pomocą gestów przedmioty: ball, car, teddy. Dziecko głośno w języku angielskim nazywa przedmiot, który pokazujesz.

Zagrajcie w „what’s this?”

Zakryj dziecku oczy i włóż w jego dłonie jeden z przedmiotów: ball, car, teddy. Zapytaj dziecko „what’s this?” (co to jest?)

 

Zadanie dla dzieci, które nie posiadają kart pracy

Przygotuj kartkę i kredki. Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:

Draw a ball – narysuj piłkę

Draw a car – narysuj samochód

Draw a teddy – narysuj pluszowego misia


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY