Zdalne nauczanie 01.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
Blue – niebieski
Two – dwa
What’s this – co to jest?
Duck – kaczka
Bird – ptak
Rabbit – królik
Zagrajcie w Is this blue?
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę i
przejdź się po pokoju. Powiedz: Blue, blue, blue.
Łapką Cheeky’ego dotknij przedmiotu w
kolorze niebieskim i zapytaj jego głosem: Is this blue? (czy to jest
niebieski?) Zachęć dziecko,by pokiwało twierdząco głową lub zaprzeczyło.
Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kolorami.
Pokolorujcie liczbę dwa Przygotuj kartę pracy – narysuj na kartce cyfrę dwa w taki sposób aby
można ją było wypełnić kolorem. Pokaż dwa palce, mówiąc: two. Zachęć
dzieci, aby się do ciebie przyłączyły.
Podnieś niebieską kredkę i powiedz: Colour the number two blue.
(pokoloruj cyfrę dwa na niebiesko) Zademonstruj to, udając, że kolorujesz
obrazek. Możecie też udekorować obrazek brokatem lub kolorowym papierem
Zagrajcie w Find the duck
Ukryj kartę obrazkową duck w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. (możesz też użyć innej maskotki) Powiedz: Help Cheeky find the duck. (pomóż Cheeky’emu
znaleźć kaczkę) Kiedy dziecko
zbliży się do miejsca, w którym ukryta jest kaczka, zawołaj głośno: Quack!, a kiedy się oddali,
wyszepcz: Quack! Zachęć
dziecko, aby się do ciebie przyłączyły. Kontynuuj to tak długo, aż dziecko
znajdzie kartę obrazkową. Kiedy mu się to uda, powiedz: Look!
Here’s the duck! (spójrz! Tutaj jest
kaczka! )Zagraj w grę z innymi kartami obrazkowymi: rabbit, bird
Zagrajcie w Pictionary
Powoli rysuj kaczkę na tablicy, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s
this? (co to jest?) Poproś dziecko,by odpowiedziało: duck.
Jeżeli dziecko ma problem z przypomnieniem sobie odpowiedniego słowa,powiedz: Quack,
quack! Jeżeli udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s
right! Duck! (zgadza się! Kaczka!) Powtórz grę dla pozostałych
zwierząt.
Piosenka na pożegnanie
Misie / Grzybki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Happy – wesoły
Sad – smutny
Blue – niebieski
Yellow – żółty
One – jeden
Two – dwa
Three - trzy
Zagrajcie w Happy face, sad face
Uśmiechnij się i zapytaj: Happy or sad? (wesoły czy smutny?) Poproś
dziecko, aby powiedziało: happy. Przesuń dłoń wzdłuż swojej twarzy, z
góry na dół. Gdy dłoń zasłoni usta, zrób smutną minę. Odsłoń twarz i zapytaj: Happy
or sad? Poproś dziecko, aby powiedziało: sad. Zmieniaj kolejność
słów happy i sad, dopóki dziecko nie nabierze pewności.
Narysujcie radosną lub smutną minę
Powiedz: Let’s draw a happy face. (narysujmy wesołą twarz) Zademonstruj
czynność, rysując radosną twarz w powietrzu. Powtórz to dla smutnej twarzy.
Rozdaj dziecku kartki i zachęć je,
by narysowało radosną lub smutną twarz.
Zagrajcie w Flashcard fan
Przetasuj karty obrazkowe z kolorami żółtym i niebieskim. Trzymaj kartę
obrazkową z kolorem
żółtym obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia.
Pomachaj nią, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i zapytaj: What’s
this? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby powiedziało: yellow.
Powtórz to dla karty z kolorem niebieskim.
Zaśpiewajcie piosenkę Numbers
Pokaż kartę obrazkową z liczbą 1 i powiedz: one. Pokaż jeden
palec. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla
liczb 2 i 3.
Powiedz: Let’s sing the ‘Numbers’ song. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj
jej treść. Poproś dziecko,
aby powtarzało odpowiednie gesty za tobą.
Look at me! (wskaż siebie)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I can count to three! (wskaż siebie i pokaż trzy palce)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
One, two, three. (jw.)
Hooray! Hooray! Hooray! (klaśnij w dłonie trzy razy)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
numbers 1-10 - liczebniki 1-10
balloon – balon
ball – piłka
car – samochód
teddy – pluszowy miś
Karta pracy str. 8
Wskaż balony i powiedz: Count the balloons. (policz
balony) Pomóż dziecku głośno policzyć po angielsku do dziesięciu. Powiedz: Listen
and tick (posłuchaj i zaznacz). Wyjaśnij, że dziecko usłyszy w nagraniu, ile
lat mają kolejne cztery osoby. Dziecko musi zaznaczyć kwadraciki nad tymi
balonami, które przedstawiają odpowiedni wiek. Odtwórz ścieżkę 13. Zatrzymuj
nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na zaznaczenie balonów.
1 I’m three.
2 I’m seven.
3 I’m eight.
4 I’m nine.
Wskaż kropkowane sznureczki balonów i powiedz: Draw.
Wskaż ilustracje
piłki, samochodu i misia w zadaniu 2. Zapytaj dziecko, czy potrafi nazwać te
przedmioty po angielsku. Jeśli nie, podaj dziecku angielskie słowa: ball, car,
teddy. Wskaż obrazek pokoju dziecięcego
i powiedz: Find the balls and count them. (znajdź piłki i policz je) Wyjaśnij,
że zadaniem dziecka jest znalezienie wszystkich piłek na obrazku i policzenie
ich po angielsku.
Zapytaj: How many balls? (3). (ile jest piłek?) Powtórz ćwiczenie, pytając o
liczbę
samochodów (6) i misiów (3)
Zagrajcie w kalambury
Pokaż dziecku za
pomocą gestów przedmioty: ball, car, teddy. Dziecko głośno w języku angielskim
nazywa przedmiot, który pokazujesz.
Zagrajcie w „what’s this?”
Zakryj dziecku oczy
i włóż w jego dłonie jeden z przedmiotów: ball, car, teddy. Zapytaj dziecko „what’s
this?” (co to jest?)
Zadanie dla dzieci, które nie posiadają kart
pracy
Przygotuj kartkę i
kredki. Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:
Draw a ball –
narysuj piłkę
Draw a car –
narysuj samochód
Draw a teddy –
narysuj pluszowego misia
Piosenka na pożegnanie