niedziela, 28 lutego 2021

 Zdalne nauczanie 01.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

stand up - wstań

sit down - usiądź

clap your hands - klaśnij w dłonie 

dress - sukienka

shoes - buty

hat - kapelusz


Zagrajcie w Cheeky says please


Zabawa wzorowana jest na tradycyjnej grze Simon says.
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz:
Cheeky says stand up, please i wstań. Zachęć dziecko, aby również wstało. Powtórz czynności dla poleceń Sit down, i Clap your hands


Zagrajcie w Feely bag


Włóż sukienkę, kapelusz i buty dla lalek (lub dziecięce) do nieprzezroczystego worka. Podaj dziecku worek i poproś, aby spróbowało
wyczuć dotykiem jedno ze znajdujących się w nim ubrań. Zapytaj:
What is it? Zachęć dziecko, aby odpowiedziało (dress), a następnie wyjmij przedmiot,
którego dotknęło. Jeżeli odpowiedź była prawidłowa, powiedz:
That’s right! It’s a (dress)! Jeżeli dziecko się pomyliło, powiedz: It’s not a (dress). It’s a (hat)! Kontynuuj grę, dopóki wszystkie ubrania nie zostaną wyjęte.


Zagrajcie w Touch red, yellow and blue


Pokaż dziecku kartę obrazkową red. (może być też przedmiot w tym kolorze) Powiedz: Look! Red!, a następnie zwróć się do Cheeky’ego i powiedz: Touch red, Cheeky. Rozejrzyj się za pomocą Cheeky’ego po pokoju i jego łapką wskaż przedmiot w kolorze czerwonym. Dotknij tego przedmiotu łapką
Cheeky’ego i powiedz jego głosem:
Red, red, red.
Przejdź się z Cheekym po pokoju i jego łapką dotykaj czerwonych przedmiotów, za każdym razem powtarzając: Red, red, red. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyły. Powtórz ćwiczenie dla koloru żółtego i niebieskiego. 

Zagrajcie w Numbers sorting


Połóż w kółku trzy zestawy z jednym, dwoma i trzema przedmiotami. zapytaj dziecko : Where’s one? (gdzie jest jeden?)  Daj dziecku kartę obrazkową z liczbą 1 i poproś je, aby umieściło ją obok pojedynczego przedmiotu. Powtórz ćwiczenie dla liczb 2 i 3. Licz przedmioty na głos, zachęcając dziecko, aby się do ciebie przyłączyło.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=mflC2gxa2fU



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

Red - czerwony

Blue - niebieski

Yellow - żółty

One - jeden

Two - dwa

Three - trzy

Jumper - sweter, bluza

Hat - kapelusz

Scarf - szalik

Coat - płaszcz

Shorts - spodenki

T-shirt - koszulka


Poznajcie kolor Red


https://www.youtube.com/watch?v=sP9yiM1htqQ


Zagrajcie w Touch red

Pokaż kartę obrazkową z kolorem czerwonym (może też być przedmiot w tym kolorze) i powiedz: Look! Red!  Odtwórz muzykę z płyty. Poproś dziecko, aby tańczyło w rytm muzyki. Zatrzymaj muzykę. Powiedz: Touch red. Poproś dziecko, aby dotknęło czegoś czerwonego. Jeśli zrobi to poprawnie, powiedz: That’s right! It’s a red ...!


Zagrajcie w Find yellow


Pokaż kartę obrazkową z kolorem żółtym i zapytaj: What colour is this? (co to za kolor?)  Poproś dziecko, by powiedziało: yellow.
Powiedz: Find three yellow things. (znajdź trzy żółte rzeczy) Policz na palcach do trzech, mówiąc: One, two, three. Zachęć dziecko, aby się
do ciebie przyłączyło.
 Wykonaj ćwiczenie z pozostałymi kolorami (blue i red) i powtórz je dla liczb 2 oraz 3. 


Zagrajcie w Cheeky’s whisper


Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę, szalik, T-shirt i szorty. Rozłóż je w kółku, obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz dziecku, że Cheeky chce mu zdradzić
tajemnicę. Głosem Cheeky’ego szepnij dziecku na ucho:
jumper.
Poproś je, aby podniosło kartę obrazkową przedstawiającą sweter. Powtórz grę  dla pozostałych kart.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=mflC2gxa2fU



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

crayon - kredka

pencil - ołówek

rubber - gumka

pencil case -  piórnik

book - książka

backpack - plecak


Karta pracy str. 20 

Wskazuj przybory w zadaniu 1. i poproś dziecko, aby nazwało
kolejne przybory. Wskaż chłopca i dziewczynkę i wyjaśnij,
że dziecko usłyszy sześć zdań wypowiadanych na zmianę
przez chłopca i dziewczynkę. Dziecko ma połączyć przybory
z odpowiednim dzieckiem.
Powiedz:
Listen and match. Odtwórz ścieżkę 27. Zatrzymuj
nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na
połączenie przyborów z dziećmi. Sprawdź odpowiedzi dziecka.
(boy: crayon, rubber, pencil case; girl: pencil, notebook, pen).


1 I’ve got a crayon. (boy)
2 I’ve got a pencil. (girl)
3 I’ve got a rubber. (boy)
4 I’ve got a notebook. (girl)
5 I’ve got a pencil case. (boy)
6 I’ve got a pen. (girl)


Wskaż rysunki w zadaniu 2. i poproś dziecko, aby je dokończyło, łącząc kolejne kropki. Kiedy dziecko skończy, wskaż pierwszą sowę i zapytaj, co mówi, wskazując powstały z połączenia kropek rysunek: This is my backpack. Powtórz ćwiczenie, wskazując drugą sowę. 


Zagrajcie w My backpack

Pokaż dziecku w szybkim tempie kolejne karty obrazkowe
z przyborami i poproś, aby wykrzykiwało ich nazwy. Następnie
powtórz ćwiczenie, tym razem jednak prosząc dziecko, aby mówiło
nazwy przyborów szeptem.


Zabawa ruchowa

Zbierz w plik karty obrazkowe z przyborami, emocjami
i liczebnikami i wymieszaj je. Pokazuj dziecku kolejne karty,
poproś, aby nazywało ilustracje. Dziecko kuca, jeśli karta
przedstawia emocję lub liczebnik. Dziecko wysoko podskakuje, jeśli
karta przedstawia jeden z przyborów szkolnych.


Zagrajcie w "dokończ wyraz"

Rzucaj maskotkę do dziecka, mówiąc początki nazw przyborów
szkolnych, np.
pen-. Dziecko, kończy słowo, np.-cil. Możesz mówić nie tylko nazwy przyborów szkolnych, ale także liczebników, emocji i innych znanych dziecku angielskich słów. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=mflC2gxa2fU