Zdalne nauczanie 15.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=cswroZoOjv8
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Three – trzy
Red – czerwony
Zagrajcie w Touch red
Pokaż dziecku kartę obrazkową red. Powiedz: Look! Red!, a następnie zwróć się do Cheeky’ego i powiedz: Touch red, Cheeky. Rozejrzyj się za pomocą Cheeky’ego po pokoju i jego łapką wskaż przedmiot w kolorze czerwonym. Dotknij tego przedmiotu łapką Cheeky’ego i powiedz jego głosem: Red, red, red.
Przejdź się z Cheekym po pokoju i jego łapką dotykaj czerwonych przedmiotów, za każdym razem powtarzając: Red, red, red. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło.
Zagrajcie w Number clapping
Wyklaszcz pierwszy rytm i policz do dwóch, następnie uderz dłońmi o uda i powiedz: one, po czym klaśnij i powiedz: two. Kontynuuj powoli, aż dziecko do ciebie dołączy. Kiedy nabierze pewności, przyspiesz tempo. Wyklaszcz drugi rytm i policz do trzech – najpierw uderz dłońmi o uda i powiedz: one, potem klaśnij i powiedz: two, a następnie ponownie klaśnij i powiedz: three. Kontynuuj powoli, aż dziecko do ciebie dołączy. Kiedy nabierze pewności, przyspiesz tempo.
Zagrajcie w Number hoops
Pośrodku pokoju rozłóż trzy hulahoop. Możesz też przeprowadzić zabawę ze sznurkami
lub włóczką. W każdym hula-hoop połóż kartę obrazkową z liczbą 1, 2 lub 3. Poproś dziecko, żeby zbierało różne przedmioty z pokoju i układało je w hula-hoop. Wyjaśnij, że nie może być ich więcej, niż wskazuje liczba na karcie obrazkowej.
Gdy dziecko skończy, razem policzcie przedmioty na głos po angielsku.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=cswroZoOjv8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
Jumper – sweter, bluza
Hat – kapelusz
Coat – płaszcz
Scarf – szalik
Udawajcie, że zakładacie ubrania
Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą płaszcz i powiedz: coat. Udawaj, że wkładasz płaszcz, i zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla swetra, czapki oraz szalika. Zmieniaj kolejność słów, dopóki dziecko nie nabierze pewności. Możesz urozmaicić ćwiczenie dodając pojęcia big i small.
Zaśpiewajcie piosenkę Getting dressed.
Powiedz: Let’s sing ‘Getting dressed’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
I put my jumper on. (udawaj, że wkładasz sweter)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my coat on. (udawaj, że wkładasz płaszcz)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my hat on. (udawaj, że zakładasz czapkę)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my scarf on. (udawaj, że zakładasz szalik)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
Zagrajcie w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego krzyknij: jumper! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla płaszcza, czapki oraz szalika
Zagrajcie we Flashcard fan
Przetasuj karty obrazkowe z ubraniami. Trzymaj kartę obrazkową z szalikiem obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia. Pomachaj nią, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i powiedz: What’s this? Zachęć dziecko, aby powiedziało: scarf. Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kartami.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=cswroZoOjv8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
crayon - kredka
pencil - ołówek
rubber - gumka
pencil case - piórnik
book - książka
backpack - plecak
Karta pracy str. 12
Wskaż twarze dzieci ilustrujących emocje i zapytaj: How is (he)?
Pomóż dziecku właściwie określić samopoczucie dzieci (1 shy, 2 mad, 3 happy, 4 excited, 5 tired). Powiedz: Listen, find and point. Wyjaśnij, że dziecko usłyszy w nagraniu, jak się czują postaci na rysunkach. Dziecko ma za zadanie znaleźć i wskazać właściwy rysunek. Odtwórz ścieżkę 18.
1 How are you? I’m happy.
2 How are you? I’m mad.
3 How are you? I’m tired.
4 How are you? I’m excited.
5 How are you? I’m shy.
Powiedz: Listen and colour. Odtwórz ponownie ścieżkę 18.
Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na pokolorowanie właściwego rysunku.
Wskaż obrazek chłopca w zadaniu 2. i zapytaj dziecko: How is he? (excited). Wskaż obrazek dziewczynki i zapytaj: How is she? (tired). Wyjaśnij, że dziecko usłyszy za chwilę krótką rapowankę (Grammar cheer). Poproś, aby dziecko uważnie słuchało, próbując klaskać w rytmie. Odtwórz ścieżkę 19.
Happy Campers, listen here.
Now it’s time to do a cheer.
Ready? OK!
How are you? (x2) I’m tired.
How are you? I’m tired.
How are you? I’m excited. (x2)
Odtwórz ścieżkę ponownie, zachęcając dziecko, aby włączyło się w śpiewanie i klaskanie.
Poznajcie nowe słówka
Połóż przed sobą plecak szkolny, do którego uprzednio włóż książkę, piórnik, kredkę, ołówek i gumkę. Powiedz: This is my backpack. (to jest mój plecak) Powtórz słowo backpack (plecak) i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą. Następnie w ten sam sposób zademonstruj pozostałe przybory szkolne ze swojego plecaka.
Włóż do nieprzezroczystej torby poznane przybory szkolne,
zachęć dziecko, aby z zamkniętymi oczami wyjęło z torby jeden przedmiot.
Pomóż dziecku powiedzieć, co wylosowało, np. I’ve got a rubber (Ja mam gumkę).
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q