Zdalne nauczanie 18.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=nr_se5-XMq4
Słownictwo powtarzane w tym tygodniu:
one - jeden
two - dwa
three - trzy
red - czerwony
yellow - żółty
blue - niebieski
banana - banan
apple - jabłko
sandwich - kanapka
Zagrajcie w No, Cheeky!
Rozłóż karty obrazkowe yellow, blue i red w kółku obrazkiem do góry.
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Zapytaj: Where’s red? (gdzie jest czerwony?) Łapką Cheeky’ego wskaż żółtą kartę i powiedz: It’s red. (to jest żółty) Pokręć głową i powiedz: No, Cheeky! (nie Cheeky!) Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło.
Następnie łapką Cheeky’ego wskaż czerwoną kartę i powiedz: It’s red. (to jest czerwony) Pokiwaj głową twierdząco i powiedz: Red! (czerwony!) Powtórz ćwiczenie dla koloru żółtego i niebieskiego.
Zagrajcie w Colour hoop
Pośrodku rozłóż trzy hula-hoop. Możesz też przeprowadzić zabawę ze sznurkami lub włóczką. W pierwszym hula-hoop połóż kartę obrazkową red, w drugim kartę blue, a w trzecim yellow. Poproś dziecko, żeby zbierało znajdujące się w pokoju przedmioty w kolorze czerwonym, niebieskim i żółtym i układało je w odpowiednich hula-hoop. Liczba przedmiotów w każdym kole nie może przekroczyć trzech. Po skończonym zadaniu przeliczcie głośno przedmioty w języku angielskim (w każdym kole osobno). W ten sposób dziecko przećwiczy liczenie do trzech w języku angielskim. Wymieniajcie również kolory przedmiotów po angielsku.
Karta pracy
Przygotuj kartę pracy - kontur banana i jabłka oraz kredki w kolorze żółtym i czerwonym. Wydawaj dziecku polecenie w języku angielskim:
yellow banana (żółty banan) - dziecko wybiera żółtą kredkę i koloruje banana
red apple (czerwone jabłko) - dziecko wybiera czerwoną kredkę i koloruje jabłko.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZQYPy50MbU8
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=nr_se5-XMq4
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
T-shirt - koszulka z krótkim rękawem
Shorts - krótkie spodenki, szorty
Jumper – sweter, bluza
Hat – kapelusz
Coat – płaszcz
Scarf – szalik
Zagrajcie w Cheeky says
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky says put your
hat on, please (Cheeky mówi, załóż czapkę i udawaj, że zakładasz czapkę. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to ze swetrem, płaszczem oraz szalikiem.
Poznajcie słowa T-shirt i shorts
Pokaż dziecku karty obrazkowe przedstawiające T-shirt i szorty. Możesz też wykorzystać prawdziwe ubrania. Nazwij je po angielsku:
T-shirt - koszulka z krótkim rękawem
shorts - krótkie spodenki, szorty
Poproś dziecko, aby powtórzyło za Tobą wyrazy w j.angielskim.
Zagrajcie w Find the clothes
Poproś dziecko, aby stanęło twarzą do ściany i zasłoniło oczy. Ukryj kartę obrazkową z czapką w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Zadaniem dziecka jest pomóc Cheeky’emu znaleźć kartę z czapką.
Gdy zbliży się do ukrytej karty, krzyknij: hat!, a gdy zacznie się od niej oddalać, szepnij: hat. Kontynuuj ją, dopóki karta z czapką nie zostanie znaleziona. Gdy dziecko odnajdzie kartę przedstawiającą czapkę,
powtórz grę dla pozostałych kart obrazkowych z ubraniami
Zaśpiewajcie piosenkę Getting dressed.
Powiedz: Let’s sing ‘Getting dressed’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
I put my jumper on. (udawaj, że wkładasz sweter)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my coat on. (udawaj, że wkładasz płaszcz)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my hat on. (udawaj, że zakładasz czapkę)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
I put my scarf on. (udawaj, że zakładasz szalik)
One, two, three. (policz na palcach do trzech)
I’m ready! (stań na baczność)
Let’s play. (podskocz w miejscu)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZQYPy50MbU8
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=nr_se5-XMq4
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
crayon - kredka
pencil - ołówek
rubber - gumka
pencil case - piórnik
book - książka
backpack - plecak
Karta pracy str. 15
Powiedz: Listen and point. (posłuchaj i wskaż) Odtwórz pierwszą część ścieżki 21. i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie backpack
One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Crayon (crayon), pencil (pencil), rubber (rubber), pencil case
(pencil case), book (book), backpack (backpack).
Przypomnij, że za chwilę dziecko usłyszy drugą część nagrania, w której Happy będzie wymieniał nazwy przyborów w innej kolejności. Zapytaj: Are you ready? Kiedy dziecko odpowie: Yes!, odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie
obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach, aby dać dziecku czas na znalezienie właściwego obrazka.
One, two, three, now hop with me!
Crayon, backpack, pencil case, book, pencil, rubber.
Wymieniaj losowo nazwy przyborów i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.
Wskaż zadanie 2. i powiedz: Listen and say, demonstrując polecenie. Odtwórz ścieżkę 22. i zachęć dziecko, aby powtarzało usłyszane słowa.
One, two, are you ready?
One, two, three, say with me!
Crayon, pencil, rubber, pencil case, book, backpack.
Wskaż białe elementy rysunków i, podnosząc do góry kilka kredek, powiedz: Take your crayons and colour. Zachęć dziecko, aby dowolnie pokolorowało białe fragmenty obrazków.
Obejrzyjcie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=iNCFUBKFzcs
Zaśpiewajcie piosenkę "The pencil case song"
https://www.youtube.com/watch?v=g9JTP-SlDKY
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZQYPy50MbU8