Zdalne nauczanie 22.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
dress - sukienka
shoes - buty
hat - kapelusz
Zagrajcie w Let’s dress up
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Niech Cheeky zajrzy do przygotowanego wcześniej worka. Powoli wyjmij z niego kartę obrazkową przedstawiającą sukienkę. Pokaż ją dziecku i powiedz: dress. Poproś aby dziecko powtórzyło za Tobą. Niech Cheeky ponownie zajrzy do przygotowanego wcześniej worka. Powoli wyjmij z worka kartę obrazkową przedstawiającą kapelusz. Pokaż kartę dziecku i powiedz: hat. Powtórz to dla butów.
Zagrajcie w Memory
Przetasuj kary obrazkowe dress, shoes i hat. Pokaż dziecku kartę obrazkową z sukienką, powiedz: dress i połóż zakrytą kartę w kółku. Powtórz to dla butów i kapelusza. Zapytaj: Where’s the dress? (gdzie jest sukienka?) Poproś dziecko, by wskazało wybraną kartę, i odsłoń ją. Zapytaj: Is it the dress? (czy to jest sukienka?) Zachęć dziecko, by pokiwało głową i powiedziało: yes, jeżeli odpowiedź była poprawna. Zabierz kartę. Jeżeli odpowiedź dziecka była niepoprawna, ponownie zasłoń kartę. Kontynuuj zabawę tak długo, aż wszystkie karty zostaną odkryte
Zagrajcie w Copy Cheeky
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę i posadź go sobie na kolanach. Rozłóż karty obrazkowe dress, shoes i hat w kółku. Poproś Cheeky’ego, żeby wskazał kartę obrazkową dress i udawał, że wkłada sukienkę na siebie. Powiedz: Dress. Put on the dress. (sukienka. załóż sukienkę) Zachęć dziecko, aby włączyło się do zabawy. Powtórz to dla butów i kapelusza. Kiedy dziecko nabierze pewności, przyspiesz tempo wydawanych poleceń.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=vKrK_3Ba_Yg
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
hot - gorący
cold - zimny
Posłuchajcie piosenki "Hot & Cold"
https://www.youtube.com/watch?v=2acbHaEBqOw
Zagrajcie w Hot and cold
Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę, szalik, T-shirt oraz szorty. Połóż je w kółku, w stosie. Poproś dziecko, aby podniosło kartę z wierzchu. Zapytaj: Hot or cold? (gorąco czy zimno?) Zachęć je, by odpowiedziało: hot lub: cold, w zależności od tego, przy jakiej pogodzie nosi się dane ubranie. Kontynuuj grę, dopóki wszystkie karty nie zostaną odsłonięte
Zaśpiewajcie piosenkę Hot and cold
Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
I put my jumper on. (udawaj, że wkładasz sweter)
I’m cold, cold, cold! (pocieraj dłonie z zimna)
I put my coat on. (udawaj, że wkładasz płaszcz)
I’m cold, cold, cold! (pocieraj dłonie z zimna)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
I put my T-shirt on. (udawaj, że wkładasz T-shirt)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
I put my shorts on. (udawaj, że wkładasz szorty)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=vKrK_3Ba_Yg
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=gdeB9kDT6uI
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
crayon - kredka
pencil - ołówek
rubber - gumka
pencil case - piórnik
book - książka
backpack - plecak
Karta pracy str. 16
Wskaż dziewczynkę na zdjęciu i powiedz: Look at the girl. (spójrz na dziewczynkę) Zacznij
mówić zdanie, udając głos dziewczynki: I’ve got a ... ( Ja mam .... ) Zachęć dziecko,
aby dokończyło zdanie (crayon). Powtórz ćwiczenie, wskazując chłopca i jego plecak.
Powiedz: Listen and point. (posłuchaj i wskaż) Wyjaśnij, że dziecko usłyszy piosenkę
"I’m happy" Jego zadaniem będzie wskazywanie odpowiednio dziewczynki lub chłopca. Odtwórz tylko dwie pierwsze zwrotki i zachęć dziecko, aby dołączyło do śpiewania.
I’m happy. I’ve got a crayon. (przyłóż dłonie do ust, udając szeroki uśmiech, a następnie
unieś kredkę)
A crayon. I’ve got a crayon. (unieś kredkę nad głową i pomachaj nią)
I'm happy. I’ve got a crayon.
I've got a crayon. (wykonaj obrót z kredką w dłoni)
I’m happy. I’ve got a backpack. (przyłóż dłonie do ust, udając szeroki uśmiech, a następnie
unieś plecak)
A backpack. I’ve got a backpack. (unieś plecak, a następnie postaw go na podłodze)
I'm happy. I’ve got a backpack.
I've got a backpack. (wskaż rękami plecak)
I’m happy. I’ve got a ...
A ... I’ve got a ... I'm happy.
I’ve got a ... I've got a ...
Wskaż zadanie 2. i powiedz: Stick and say. Wyjaśnij, że dziecko ma przykleić na rysunku
tornistra naklejki tych przyborów, które mają w swoim plecaku.
Odtwórz w tle ścieżkę 23.
Powiedz: Let’s sing. Wyjaśnij, że dziecko ponownie usłyszy piosenkę "I’m happy", tym razem łącznie z trzecią zwrotką, w której zamiast nazwy przyboru szkolnego, usłyszy tylko dźwięk.
Zagrajcie w What's missing?
Pokaż dziecku karty obrazkowe z przyborami szkolnymi (mogą być również prawdziwe przedmioty) i zachęć, aby nazwało je po angielsku. Następnie rozłóż karty w rzędzie na dywanie i zagraj z dzieckiem w grę What’s missing? (czego brakuje?) - podczas gdy dziecko ma zakryte oczy zabierasz jedną z kart. Dla utrudnienia możesz czasem zabrać dwie/trzy karty lub zamienić dwie karty miejscami.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=vKrK_3Ba_Yg