środa, 24 lutego 2021

 Zdalne nauczanie 24.02.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

dress - sukienka

shoes - buty

hat - kapelusz


Zagrajcie w Abracadabra!


Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky is going to do some magic. (Cheeky będzie czarował ) Drugą dłonią schowaj za plecami karty obrazkowe przedstawiające sukienkę, buty i kapelusz. (zamiast kart mogą być prawdziwe przedmioty) Powiedz: Abracadabra! One, two, three! i łapką Cheeky’ego wykonaj gest rzucania zaklęcia. Zachęć dziecko, aby powtórzyło go za tobą. Powoli wyjmij jedną z kart obrazkowych. Poproś dziecko, aby powiedziało, co przedstawia (np. dress). Jeżeli udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! Dress! (zgadza się! sukienka!) i połóż kartę w kółku. Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kartami.


Zagrajcie w Put on the hat


Przetasuj karty obrazkowe dress, shoes i hat i rozłóż je w kółku obrazkiem do góry. Poproś dziecko, by wskazało jedną z kart i powiedziało (hat). Powiedz: Put on the (hat). (załóż kapelusz) Zachęć dziecko, by wykonało gest nakładania czapki na głowę. Zagraj z pozostałymi kartami.


Zagrajcie w Pictionary


Powoli rysuj sukienkę na kartce, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko, aby odpowiedziało: dress. Jeśli ma problem z udzieleniem poprawnej odpowiedzi, udawaj, że chwalisz się swoją sukienką. Jeżeli udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! Dress! Powtórz grę dla butów i kapelusza.


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=zzFiZAM5Cr0&t=2s



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

hot - gorący

cold - zimny


Zaśpiewajcie piosenkę Hot and cold

Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.

I’m cold, cold, cold! (pocieraj dłonie z zimna)
I put my jumper on. (udawaj, że wkładasz sweter)
I’m cold, cold, cold! (pocieraj dłonie z zimna)
I put my coat on. (udawaj, że wkładasz płaszcz)
I’m cold, cold, cold! (pocieraj dłonie z zimna)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
I put my T-shirt on. (udawaj, że wkładasz T-shirt)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)
I put my shorts on. (udawaj, że wkładasz szorty)
I’m hot, hot, hot! (udawaj, że ocierasz pot z czoła)


Pobawcie się w  hot i cold


Powiedz: Oh! It’s hot! (Oh! jest gorąco!) i udawaj, że ocierasz ręką pot z czoła. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powiedz: Brrr! It’s cold! (Brrr! jest zimno!) i udawaj, że trzęsiesz się
z zimna. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.
Zwiększ tempo ćwiczenia i zmieniaj kolejność pojęć 
hot i cold, dopóki dziecko nie nabiorze pewności.


Dobierzcie ubrania do pogody


Narysuj na kartce słońce, które będzie symbolizowało wyraz HOT. Na drugiej kartce narysuj płatek śniegu symbolizujący wyraz COLD Obok karty hot narysuj sylwetkę dziewczynki, obok karty cold sylwetkę chłopca.
W kółku rozłóż karty obrazkowe przedstawiające
sweter, płaszcz, czapkę, szalik,
T-shirt i szorty. (zamiast kart mogą być prawdziwe przedmioty) Wskaż dziewczynkę i zapytaj: It’s hot! What can she wear? (jest gorąco! co ona może ubrać?)
Poproś dziecko, aby wskazało szorty i T-shirt. Dorysuj dziewczynce ubranie. Wskaż chłopca i powtórz ćwiczenie z pojęciem cold.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=zzFiZAM5Cr0&t=2s



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

crayon - kredka

pencil - ołówek

rubber - gumka

pencil case -  piórnik

book - książka

backpack - plecak


Karta pracy str. 18

Powiedz: Listen and draw. (posłuchaj i narysuj) Poproś dziecko, aby przygotowało ołówek, i wyjaśnij, że usłyszy w nagraniu cztery zdania, w których padają nazwy kolejnych przyborów szkolnych. Dziecko ma połączyć linią cztery kolejne przedmioty. Odtwórz ścieżkę 25.
1 This is my pen.
2 This is my book.
3 This is my pencil.
4 This is my notebook.
Sprawdź, czy dziecko właściwie wykonało zadanie. Jeśli nie, odtwórz nagranie ponownie.
Powiedz:
Colour. (pokoloruj) Poproś dziecko, aby pokolorowało cztery przybory szkolne, które połączyło, zgodnie z nagraniem. 

Wskaż przybory szkolne w dymku chłopca w zadaniu 2. i zachęć
dziecko, aby podało ich angielskie nazwy. Wyjaśnij, że usłyszy
za chwilę rapowankę, w której chłopiec wymieni trzy nazwy
przyborów, które ma, i powie jeszcze coś. Poproś, aby dziecko
uważnie słuchało rapowanki i powiedziało, o czym/kim jeszcze
mówi chłopiec
(friend). Odtwórz ścieżkę 26.

Happy Campers, listen here.
Now it’s time to do a cheer.
Ready? OK!
This is my pencil.
(x2)
This is my pen. (x2)
This is my book. (x2)
This is my friend. (x2)


Zagrajcie w try to guess

Mów bezgłośnie angielskie nazwy przyborów szkolnych i zachęć
dziecko, aby odczytało słowa z ruchu twoich warg.


Zagrajcie w Hidden Card

W sekrecie przed dzieckiem ukryj wybraną kartę obrazkową.
Pokaż dziecku kolejno, po jednej, pozostałe karty.
Dziecko próbuje zgadnąć, która karta została ukryta (z każdą
kolejną pokazaną kartą jest dziecku łatwiej, jako że pozostaje
mniej możliwości). 


Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=zzFiZAM5Cr0&t=2s