środa, 3 lutego 2021

 

Zdalne nauczanie 3.02.2021

                                                                           Krasnoludki

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=9UaBuxd8IuM


Słownictwo poznawane w czasie tygodnia:

Banana – banan

Sandwich- kanapka

Apple – jabłko

I’m hungry – jestem głodny

Thank you – dziękuję

Blue – niebieski

Yellow – żółty

 

Zagrajcie w I spy z kolorem niebieskim
Wskaż swoje oko i powiedz: I spy with my little eye, blue, blue, blue. (szpieguję moim małym okiem niebieski …) Poproś dziecko, aby dotknęło jakiegoś przedmiotu w kolorze niebieskim. Powiedz: Well done! (bardzo dobrze!). Powtórz zabawę z kolorem yellow – żółty

 

Zagrajcie w Sorting out
Rozłóż żółte i niebieskie przedmioty pośrodku kółka i wymieszaj je. Zachęć
dziecko, by podzieliło przedmioty według koloru. Dziecko wymienia w języku angielskim kolor każdego przedmiotu, którego dotknie – yellow, blue.


Zagrajcie w Cheeky’s hungry
Posadź sobie Cheeky’ego na kolanach i pogłaszcz go po brzuszku, mówiąc jego głosem: I’m hungry.  (jestem głodny) Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą kanapkę i powiedz: sandwich. Zaproponuj kanapkę Cheeky’emu. Pokiwaj jego głową i pogłaszcz go po brzuszku. Głosem Cheeky’ego powiedz: Thank you. (dziękuję). Powtórz czynności dla banana i jabłka.

 

Zagrajcie w Charades
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające banana, kanapkę i jabłko obrazkiem do góry. Wskaż
banana i powiedz: banana. Zachęć dziecko, by powiedziało: banana. Powtórz to dla kanapki i jabłka.

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI

 

 

                                                                        Misie / Grzybki

Piosenka na powitanie

 


https://www.youtube.com/watch?v=9UaBuxd8IuM


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Big – duży

Small – mały

 

Poznajcie słówka big i small

Przygotuj dwa przedmioty (np.; dwa pluszowe misie) – jeden duży a drugi mały. Wskaż dużego misia i powiedz: big, następnie wskaż małego i powiedz: small. Wyjaśnij dziecku znaczenie tych słów po polsku.

 

Piosenka „Big and small”

https://www.youtube.com/watch?v=XAMtgyiUhIo

 

Zagrajcie w Big object, small object
Ułóż duży i mały okrąg na podłodze za pomocą sznurka. Poproś dziecko, aby znalazło w pokoju duże
przedmioty i umieściło je w dużym okręgu. Następnie zachęć je, aby znalazło małe przedmioty i umieściło je w małym okręgu. Dziecko umieszczając przedmioty w kręgach używa słów: big, small

 

Powiedz: Let’s sing the ‘Big and small’ song. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.

 
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)

Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI

 

 

                                   Jagódki / Pszczółki / Motylki / Słoneczka

 

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=9UaBuxd8IuM


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Happy – wesoły

Sad – smutny

Sick – chory

Mad – zły

Shy – nieśmiały

Scared – wystraszony

 

Filmik „Emotions”

https://www.youtube.com/watch?v=o5jZIswSfSE

 

Karta pracy str. 9

Odtwórz pierwszą część ścieżki 14. i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie scared.

One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Happy (happy), sad (sad), sick (sick), mad (mad), shy (shy), scared (scared).

za chwilę dziecko usłyszy drugą część nagrania, w której Happy będzie wymieniał nazwy emocji
w innej kolejności. Zadaniem dziecka jest wskazywanie odpowiednich obrazków. Zapytaj: Are you ready? Kiedy dziecko odpowiedzą: Yes!, odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki.
Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach, aby dać dziecku czas na znalezienie właściwego obrazka.


One, two, three, now hop with me!
Happy, shy, sad, scared, mad, sick.


Wymieniaj losowo nazwy emocji i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.

Wskaż zadanie 2. i powiedz: Listen and say, demonstrując polecenie. Odtwórz ścieżkę 15. i zachęć dziecko, aby powtarzało usłyszane nazwy emocji.

One, two, are you ready?
One, two, three, say with me!
Happy, sad, sick, mad, shy, scared.

 

 


Wyraź jedną z emocji za pomocą miny/gestu i zachęć dziecko, aby odgadło, jaką emocję pokazujesz, i również zrobiły podobną minę/gest.

 

Odtwórz lubianą przez dziecko piosenkę  i powiedz aby podskakiwało/tańczyło dookoła pokoju. Co jakiś czas zatrzymuj nagranie i wymieniaj po angielsku jedną z nazw emocji: zadaniem dziecka jest zatrzymać się i pokazać daną emocję za pomocą min i/lub gestów

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI