Zdalne nauczanie 3.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
Słownictwo poznawane w czasie tygodnia:
Banana – banan
Sandwich- kanapka
Apple – jabłko
I’m hungry – jestem głodny
Thank you – dziękuję
Blue – niebieski
Yellow – żółty
Zagrajcie w I spy z kolorem niebieskim
Wskaż swoje oko i powiedz: I spy with my little eye, blue, blue, blue.
(szpieguję moim małym okiem niebieski …) Poproś dziecko, aby dotknęło
jakiegoś przedmiotu w kolorze niebieskim. Powiedz: Well done! (bardzo
dobrze!). Powtórz zabawę z
kolorem yellow – żółty
Zagrajcie w Sorting out
Rozłóż żółte i niebieskie przedmioty pośrodku kółka i wymieszaj je. Zachęć
dziecko, by podzieliło przedmioty według koloru. Dziecko wymienia w języku
angielskim kolor każdego przedmiotu, którego dotknie – yellow, blue.
Zagrajcie w Cheeky’s hungry
Posadź sobie Cheeky’ego na kolanach i pogłaszcz go po brzuszku, mówiąc jego
głosem: I’m hungry. (jestem
głodny) Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą kanapkę i powiedz: sandwich.
Zaproponuj kanapkę Cheeky’emu. Pokiwaj jego głową i pogłaszcz go po
brzuszku. Głosem Cheeky’ego powiedz: Thank you. (dziękuję). Powtórz
czynności dla banana i jabłka.
Zagrajcie w Charades
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające banana, kanapkę i jabłko
obrazkiem do góry. Wskaż
banana i powiedz: banana. Zachęć dziecko, by powiedziało: banana.
Powtórz to dla kanapki i jabłka.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI
Misie / Grzybki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=9UaBuxd8IuM
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Big – duży
Small – mały
Poznajcie słówka big i small
Przygotuj dwa przedmioty (np.; dwa pluszowe misie) – jeden duży
a drugi mały. Wskaż dużego misia i powiedz: big, następnie wskaż małego i
powiedz: small. Wyjaśnij dziecku znaczenie tych słów po polsku.
Piosenka „Big and small”
https://www.youtube.com/watch?v=XAMtgyiUhIo
Zagrajcie w Big object, small object
Ułóż duży i mały okrąg na podłodze za pomocą sznurka. Poproś dziecko, aby
znalazło w pokoju duże
przedmioty i umieściło je w dużym okręgu. Następnie zachęć je, aby znalazło
małe przedmioty i umieściło je w małym okręgu. Dziecko umieszczając przedmioty
w kręgach używa słów: big, small
Powiedz: Let’s sing the ‘Big and small’ song. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI
Jagódki / Pszczółki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Happy – wesoły
Sad – smutny
Sick – chory
Mad – zły
Shy – nieśmiały
Scared – wystraszony
Filmik „Emotions”
https://www.youtube.com/watch?v=o5jZIswSfSE
Karta pracy str. 9
Odtwórz pierwszą część ścieżki 14. i zachęć dziecko, aby
wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie scared.
One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Happy (happy), sad (sad), sick (sick), mad (mad), shy (shy), scared (scared).
za chwilę dziecko usłyszy drugą część nagrania, w której
Happy będzie wymieniał nazwy emocji
w innej kolejności. Zadaniem dziecka jest wskazywanie odpowiednich obrazków.
Zapytaj: Are you ready? Kiedy dziecko odpowiedzą: Yes!, odtwórz
drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki.
Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach, aby dać dziecku
czas na znalezienie właściwego obrazka.
One, two, three, now hop with me!
Happy, shy, sad, scared, mad, sick.
Wymieniaj losowo nazwy emocji i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy
obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.
Wskaż zadanie 2. i powiedz: Listen and say, demonstrując
polecenie. Odtwórz ścieżkę 15. i zachęć dziecko, aby powtarzało usłyszane nazwy
emocji.
One, two, are you ready?
One, two, three, say with me!
Happy, sad, sick, mad, shy, scared.
Wyraź jedną z emocji za pomocą miny/gestu i zachęć dziecko, aby odgadło, jaką
emocję pokazujesz, i również zrobiły podobną minę/gest.
Odtwórz lubianą przez dziecko piosenkę i powiedz aby podskakiwało/tańczyło dookoła
pokoju. Co jakiś czas zatrzymuj nagranie i wymieniaj po angielsku jedną z nazw
emocji: zadaniem dziecka jest zatrzymać się i pokazać daną emocję za pomocą min
i/lub gestów
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI