Zdalne
nauczanie 10.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na
powitanie
Słownictwo
poznawane podczas tygodnia:
Three – trzy
Red –
czerwony
Apple –
jabłko
Sandwich –
kanapka
Banana –
banan
Zagrajcie w Feely bag
Włóż zabawkowego banana,
kanapkę i jabłko do nieprzezroczystego worka. Podaj dziecku worek i poproś, aby
spróbowało wyczuć dotykiem jeden ze znajdujących się w nim przedmiotów.
Zapytaj: What is it? Zachęć dziecko, by powiedziało (apple),
a następnie wyjmij przedmiot, którego dotknęło. Jeżeli odpowiedź była
prawidłowa, powiedz: That’s right! It’s an (apple)! Jeżeli dziecko
się pomyliło, powiedz: It’s not an (apple). It’s a (sandwich)!
Poznajcie kolor red – czerwony
https://www.youtube.com/watch?v=sP9yiM1htqQ
Pokaż
dziecku przedmiot w kolorze czerwonym i powiedz: „Look! Red!” (popatrz!
czerwony!) Wyjaśnij, że „red” oznacza – czerwony. Wskazuj inne przedmioty w tym
kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – red (czerwony).
Poznajcie
cyfrę three – trzy
https://www.youtube.com/watch?v=W-SeOeSo7gY
Pokolorujcie cyfrę 3 Przygotuj kartę pracy – narysuj na kartce cyfrę trzy w taki sposób aby można ją było wypełnić kolorem. Pokaż trzy palce, mówiąc: three. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Podnieś czerwoną kredkę i powiedz: Colour the number three red. (pokoloruj cyfrę trzy na czerwono) Zademonstruj to, udając, że kolorujesz obrazek. Możecie też udekorować obrazek brokatem lub kolorowym papierem.
Piosenka na
pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs
Grzybki / Misie
Piosenka na
powitanie
Słownictwo
poznawane w tym tygodniu:
Jumper –
sweter, bluza
Hat –
kapelusz
Coat – płaszcz
Scarf –
szalik
Zagrajcie w Cheeky’s clothes
Rozłóż w kółku karty
obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę oraz szalik obrazkami do
góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky, I’ve got
something for you. (Cheekey, mam coś dla Ciebie) Pokaż kartę ze
swetrem, powiedz: jumper i podaj kartę Cheey’emu. Powiedz: Put
your jumper on.(Załóż sweter) Poproś dziecko, aby udawało, że zakłada
sweter. Powtórz ćwiczenia
dla płaszcza, czapki i szalika.
Zagrajcie w No, Cheeky!
Rozłóż w kółku karty
obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę i szalik obrazkami do góry. Załóż
pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż kartę obrazkową
przedstawiającą sweter i jego głosem powiedz: coat. Poproś
dziecko, aby powiedziało: No, Cheeky! Następnie powiedz: hat i
scarf. Łapką Cheeky’ego
wskaż kartę ze swetrem i powiedz jego głosem: jumper. Skiń głową
i powiedz: Well done! Jumper! Powtórz ćwiczenie dla płaszcza,
czapki i szalika.
Zagrajcie w Dress Cheeky
Powiedz dziecku, że
pomożecie Cheeky’emu się ubrać. Powiedz: Put the scarf on (załóż szalik) i
poproś dziecko, aby podniosło kartę przedstawiającą szalik i podało ją Cheeky’emu.
Jeśli zrobiło to poprawnie, powiedz głosem Cheeky’ego: A scarf! Thank
you! i udawaj, że Cheeky owija się szalikiem. Powtórz ćwiczenie dla
swetra, płaszcza i czapki.
Piosenka na
pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs
Pszczółki / Jagódki / Motylki /
Słoneczka
Piosenka na
powitanie
Słownictwo
poznawane w tym tygodniu:
Happy –
wesoły
Sad – smutny
Sick – chory
Mad – zły
Shy –
nieśmiały
Scared –
wystraszony
Karta pracy
str. 11
Powiedz: Listen
and point. Wyjaśnij, że podczas słuchania historyjki dziecko powinno
wskazywać odpowiednie scenki. Odtwórz ścieżkę 17.
Karta 1.
Woman: How are you?
Kate: I’m fine, thank you.
Nate: I’m scared.
Karta 2.
Man: How are you? Nice
ride?
Kate: Yes, I’m excited!
Nate: I’m sick.
Karta 3.
Kate: Thank you! I’m happy!
Nate: Oh, no. My ice cream!
I’m sad.
Karta 4.
Man: Here.
Nate: Wow! Now I’m happy,
too. Thank you.
Dad: I’m tired.
Po wysłuchaniu
historyjki, zadaj dziecku pytania sprawdzające jej zrozumienie. Wyjaśnij
znaczenie pytań za pomocą gestów lub po polsku. Wskaż chłopca na pierwszym
obrazku i zapytaj:
How is
he? (jaki on jest?) (scared).
Wskaż drugi
obrazek i zapytaj: How is (Kate/Nate)? (jaka jest Kate/ jaki jest Nate?) (excited/
sick).
Wskaż trzeci
obrazek i zapytaj: How is (Kate/Nate)? (Jaka jest Kate/ jaki jest Nate?) (happy/sad).
Wskaż
ostatni obrazek i zapytaj: How is (Kate's/Nate's dad)? (Jaki jest tata Kate
/Nate?) (happy/tired).
Wskaż wykropkowane
usta postaci na ilustracjach i powiedz: Draw (narysuj)
Zagrajcie w grę
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsMatching.htm
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsPictureTest.htm
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsQuiz.htm
Zaśpiewajcie piosenkę „La dee da”
La-dee-da
Are you scared? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób przerażoną minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you happy? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób szczęśliwą minę)
Yes, I am. (przytaknij)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you sick? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób obolałą minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu,udając, że płaczesz)
Are you sad? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób smutną minę)
Yes, I am. (przytaknij)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu, udając, że płaczesz)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs