środa, 10 lutego 2021

 

Zdalne nauczanie 10.02.2021


Krasnoludki

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Three – trzy

Red – czerwony

Apple – jabłko

Sandwich – kanapka

Banana – banan

 

Zagrajcie w Feely bag
Włóż zabawkowego banana, kanapkę i jabłko do nieprzezroczystego worka. Podaj dziecku worek i poproś, aby spróbowało wyczuć dotykiem jeden ze znajdujących się w nim przedmiotów. Zapytaj: What is it? Zachęć dziecko, by powiedziało (apple), a następnie wyjmij przedmiot, którego dotknęło. Jeżeli odpowiedź była prawidłowa, powiedz: That’s right! It’s an (apple)! Jeżeli dziecko się pomyliło, powiedz: It’s not an (apple). It’s a (sandwich)!

 

Poznajcie kolor red – czerwony

https://www.youtube.com/watch?v=sP9yiM1htqQ

Pokaż dziecku przedmiot w kolorze czerwonym i powiedz: „Look! Red!” (popatrz! czerwony!) Wyjaśnij, że „red” oznacza – czerwony. Wskazuj inne przedmioty w tym kolorze wymieniając jego nazwę w języku angielskim – red (czerwony).

 

Poznajcie cyfrę three – trzy

https://www.youtube.com/watch?v=W-SeOeSo7gY


Pokolorujcie cyfrę 3                                                                                                              Przygotuj kartę pracy – narysuj na kartce cyfrę trzy w taki sposób aby można ją było wypełnić kolorem. Pokaż trzy palce, mówiąc: three. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Podnieś czerwoną kredkę i powiedz: Colour the number three red. (pokoloruj cyfrę trzy na czerwono) Zademonstruj to, udając, że kolorujesz obrazek. Możecie też udekorować obrazek brokatem lub kolorowym papierem.

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs

 

Grzybki / Misie

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

Jumper – sweter, bluza

Hat – kapelusz

Coat – płaszcz

Scarf – szalik

 

Zagrajcie w Cheeky’s clothes
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę oraz szalik obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky, I’ve got something for you. (Cheekey, mam coś dla Ciebie) Pokaż kartę ze swetrem, powiedz: jumper i podaj kartę Cheey’emu. Powiedz: Put your jumper on.(Załóż sweter) Poproś dziecko, aby udawało, że zakłada sweter. Powtórz ćwiczenia
dla płaszcza, czapki i szalika.

 

Zagrajcie w No, Cheeky!
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę i szalik obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż kartę obrazkową przedstawiającą sweter i jego głosem powiedz: coat. Poproś dziecko, aby powiedziało: No, Cheeky! Następnie powiedz: hat i scarf.  Łapką Cheeky’ego wskaż kartę ze swetrem i powiedz jego głosem: jumper. Skiń głową i powiedz: Well done! Jumper! Powtórz ćwiczenie dla płaszcza, czapki i szalika.

 

Zagrajcie w Dress Cheeky
Powiedz dziecku, że pomożecie Cheeky’emu się ubrać. Powiedz: Put the scarf on (załóż szalik) i poproś dziecko, aby podniosło kartę przedstawiającą szalik i podało ją Cheeky’emu. Jeśli zrobiło to poprawnie, powiedz głosem Cheeky’ego: A scarf! Thank you! i udawaj, że Cheeky owija się szalikiem. Powtórz ćwiczenie dla swetra, płaszcza i czapki.

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs


 

Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka

Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=AdZk314eVJQ


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

Happy – wesoły

Sad – smutny

Sick – chory

Mad – zły

Shy – nieśmiały

Scared – wystraszony

 

Karta pracy str. 11

Powiedz: Listen and point. Wyjaśnij, że podczas słuchania historyjki dziecko powinno wskazywać odpowiednie scenki. Odtwórz ścieżkę 17.


Karta 1.
Woman: How are you?
Kate: I’m fine, thank you.
Nate: I’m scared.
Karta 2.
Man: How are you? Nice
ride?
Kate: Yes, I’m excited!
Nate: I’m sick.
Karta 3.
Kate: Thank you! I’m happy!
Nate: Oh, no. My ice cream!
I’m sad.
Karta 4.
Man: Here.
Nate: Wow! Now I’m happy,
too. Thank you.
Dad: I’m tired.


Po wysłuchaniu historyjki, zadaj dziecku pytania sprawdzające jej zrozumienie. Wyjaśnij znaczenie pytań za pomocą gestów lub po polsku. Wskaż chłopca na pierwszym obrazku i zapytaj:

How is he? (jaki on jest?) (scared).

Wskaż drugi obrazek i zapytaj: How is (Kate/Nate)? (jaka jest Kate/ jaki jest Nate?) (excited/ sick).

Wskaż trzeci obrazek i zapytaj: How is (Kate/Nate)? (Jaka jest Kate/ jaki jest Nate?) (happy/sad).

Wskaż ostatni obrazek i zapytaj: How is (Kate's/Nate's dad)? (Jaki jest tata Kate /Nate?) (happy/tired).


Wskaż wykropkowane usta postaci na ilustracjach i powiedz: Draw (narysuj)

 

Zagrajcie w grę

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsMatching.htm

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsPictureTest.htm

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsQuiz.htm

 

Zaśpiewajcie piosenkę „La dee da”


La-dee-da
Are you scared? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób przerażoną minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you happy? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób szczęśliwą minę)
Yes, I am. (przytaknij)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you sick? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób obolałą minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu,udając, że płaczesz)
Are you sad? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób smutną minę)
Yes, I am. (przytaknij)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu, udając, że płaczesz)

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs