Zdalne
nauczanie 8.02.2021
Krasnoludki
Piosenka na
powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg
Słownictwo
poznawane podczas tygodnia:
Apple –
jabłko
Sandwich –
kanapka
Banana –
banan
Powiedz
głosem Cheeky’ego: A banana, please. (poproszę banana) Poproś
dziecko trzymające kartę banana, by podało ją Cheeky’emu. Głosem
Cheeky’ego powiedz: Thank you, (dziękuję) a następnie udawaj, że
Cheeky je banana. Powtórz zabawę dla apple i sandwich.
Ukryj kartę
obrazkową sandwich w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Help
Cheeky find the sandwich. (pomóż Cheekiemu znaleźć kanapkę) Kiedy
dziecko zbliży się do miejsca, w którym ukryta jest karta,zawołaj głośno: Yes!,
a kiedy się oddali, zawołaj: No!
Kontynuuj zabawę tak długo, aż dziecko odnajdzie kartę obrazkową.
Powtórz zabawę dla sandwich i banana.
Przygotuj
kolorowankę przedstawiającą kanapkę, banana i jabłko. Rozdaj żółte kredki oraz
arkusze. Powiedz: Point to the banana. (wskaż banana) Powtórz tę
czynność dla kanapki i jabłka.
Podnieś żółtą kredkę i powiedz: Colour the banana yellow. (pokoloruj
banana na żółto)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828
Misie /
Grzybki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Big – duży
Small – mały
Słownictwo powtarzane: fingers, nose, tummy, toes, eyes, ears, mouth
Powiedz: Let’s
sing the ‘Big and small’ song. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big
eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Poproś
dziecko aby narysowało postać według Twoich wskazówek: „Draw a person who’s got
….” (narysuj postać która ma ….)
- a big nose
– duży nos
- a small
mouth – małe usta
- big ears –
duże uszy
- small
fingers – małe palce u rąk
- big toes –
duże palce u stóp
- big tummy –
duży brzuch
- small eyes
– małe oczy
Włącz muzykę
do której dziecko będzie tańczyło, na przerwie w muzyce i hasło „big” dziecko
staje na palcach z rękoma uniesionymi ku górze, na hasło „small” dziecko kuca.
Piosenka na
pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828
Pszczółki / Motylki / Słoneczka /
Jagódki
Piosenka na
powitanie
Słownictwo
poznawane podczas tygodnia:
Happy –
wesoły
Sad – smutny
Sick – chory
Mad – zły
Shy –
nieśmiały
Scared –
wystraszony
Karta pracy
str. 10
Wskaż
zadanie 1. i kartę z naklejkami. Pomóż dziecku przygotować swój zestaw naklejek.
Powiedz: Listen and stick.(posłuchaj i przyklej) Wyjaśnij, że za chwilę
odtworzysz piosenkę La-dee-da, w której dziecko usłyszy cztery nazwy
emocji. Jego zadaniem jest przyklejenie odpowiednich naklejek w takiej kolejności
jak w piosence. Odtwórz ścieżkę 16. Zatrzymuj nagranie po usłyszanej nazwie
emocji, aby dać dziecku czas na przyklejenie właściwej naklejki.
Kiedy dziecko skończy przyklejać, wskaż kolejne obrazki i zachęć je, aby podało
nazwę odpowiednich emocji. Powiedz: Listen and point.(posłuchaj i wskaż) Wyjaśnij,
że ponownie usłyszy piosenkę La-dee-da, a jego zadaniem będzie
wskazywanie odpowiednich ilustracji emocji na przyklejonych naklejkach.
La-dee-da
Are you scared? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób przerażoną minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you happy? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób szczęśliwą minę)
Yes, I am. (przytaknij)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you sick? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób obolałą minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu,udając, że płaczesz)
Are you sad? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób smutną minę)
Yes, I am. (przytaknij)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu, udając, że płaczesz)
Odgrywaj piosenkę za pomocą gestów i zachęć dziecko do śpiewania i odgrywania
piosenki.
Picture
dictonary
Poproś
dziecko, aby zapoznało się z nawami emocji w obrazkowym słowniku
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsDictionary.htm#flashcards
Zagrajcie w
grę
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsSpelling.htm
https://www.anglomaniacy.pl/feelingsHangman.htm
Piosenka na
pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828