niedziela, 7 lutego 2021

 

Zdalne nauczanie 8.02.2021

Krasnoludki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg

 

Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Apple – jabłko

Sandwich – kanapka

Banana – banan

 

Powiedz głosem Cheeky’ego: A banana, please. (poproszę banana) Poproś dziecko trzymające kartę banana, by podało ją Cheeky’emu. Głosem Cheeky’ego powiedz: Thank you, (dziękuję) a następnie udawaj, że Cheeky je banana. Powtórz zabawę dla apple i sandwich.

 

Ukryj kartę obrazkową sandwich w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Help
Cheeky find the sandwich
. (pomóż Cheekiemu znaleźć kanapkę)
Kiedy dziecko zbliży się do miejsca, w którym ukryta jest karta,zawołaj głośno: Yes!, a kiedy się oddali, zawołaj: No!
Kontynuuj zabawę tak długo, aż dziecko odnajdzie kartę obrazkową. Powtórz zabawę dla sandwich i banana.

 

Przygotuj kolorowankę przedstawiającą kanapkę, banana i jabłko. Rozdaj żółte kredki oraz arkusze. Powiedz: Point to the banana. (wskaż banana) Powtórz tę czynność dla kanapki i jabłka.
Podnieś żółtą kredkę i powiedz: Colour the banana yellow. (pokoloruj banana na żółto)

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828

 

 

Misie / Grzybki

 

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg

 

Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Big – duży

Small – mały

Słownictwo powtarzane: fingers, nose, tummy, toes, eyes, ears, mouth

 

Powiedz: Let’s sing the ‘Big and small’ song. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.

 
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big tummy, big tummy (pokaż duży brzuch)
Pointing at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small ears, small ears (pokaż małe uszy)
Listening to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)

Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Big eyes, big eyes (pokaż wielkie oczy)
Looking at you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)
Small toes, small toes (pokaż małe palce u stóp)
Walking to you! (wskaż dziecko naprzeciw ciebie)

 

Poproś dziecko aby narysowało postać według Twoich wskazówek: „Draw a person who’s got ….” (narysuj postać która ma ….)

- a big nose – duży nos

- a small mouth – małe usta

- big ears – duże uszy

- small fingers – małe palce u rąk

- big toes – duże palce u stóp

- big tummy – duży brzuch

- small eyes – małe oczy

 

Włącz muzykę do której dziecko będzie tańczyło, na przerwie w muzyce i hasło „big” dziecko staje na palcach z rękoma uniesionymi ku górze, na hasło „small” dziecko kuca.

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828

 

Pszczółki / Motylki / Słoneczka / Jagódki

 

Piosenka na powitanie

 


https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg


Słownictwo poznawane podczas tygodnia:

Happy – wesoły

Sad – smutny

Sick – chory

Mad – zły

Shy – nieśmiały

Scared – wystraszony

 

Karta pracy str. 10

Wskaż zadanie 1. i kartę z naklejkami. Pomóż  dziecku przygotować swój zestaw naklejek.
Powiedz: Listen and stick.(posłuchaj i przyklej) Wyjaśnij, że za chwilę odtworzysz piosenkę La-dee-da, w której dziecko usłyszy cztery nazwy emocji. Jego zadaniem jest przyklejenie odpowiednich naklejek w takiej kolejności jak w piosence. Odtwórz ścieżkę 16. Zatrzymuj nagranie po usłyszanej nazwie emocji, aby dać dziecku czas na przyklejenie właściwej naklejki.
Kiedy dziecko skończy przyklejać, wskaż kolejne obrazki i zachęć je, aby podało nazwę odpowiednich emocji. Powiedz: Listen and point.(posłuchaj i wskaż) Wyjaśnij, że ponownie usłyszy piosenkę La-dee-da, a jego zadaniem będzie wskazywanie odpowiednich ilustracji emocji na przyklejonych naklejkach.

La-dee-da
Are you scared?
(rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób przerażoną minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you happy? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób szczęśliwą minę)
Yes, I am. (przytaknij)
La-dee-da. La-dee-da. (zrób obrót)
Are you sick? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób obolałą minę)
No, I’m not. (pokręć głową i pokiwaj przecząco ręką)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu,udając, że płaczesz)
Are you sad? (rozłóż dłonie w pytającym geście i zrób smutną minę)
Yes, I am. (przytaknij)
Boo-hoo-hoo. Boo-hoo-hoo. (przyłóż dłonie do oczu, udając, że płaczesz)

Odgrywaj piosenkę za pomocą gestów i zachęć dziecko do śpiewania i odgrywania piosenki.

 

Picture dictonary

Poproś dziecko, aby zapoznało się z nawami emocji w obrazkowym słowniku

 

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsDictionary.htm#flashcards

 

Zagrajcie w grę

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsSpelling.htm

https://www.anglomaniacy.pl/feelingsHangman.htm

 

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828