Zdalne nauczanie 08.03.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
robot - robot
train - pociąg
ball - piłka
teddy bear - pluszowy miś
Zatańczcie The colours dance
Umieść karty obrazkowe red, blue i yellow na trzech
ścianach pokoju.Odtwórz muzykę z płyty. Zachęć dziecko, by tańczyło na środku pokoju. Powiedz: Red! i poproś dziecko,
by tanecznym krokiem podeszło do karty obrazkowej w kolorze czerwonym. Powtórz zabawę z kolorem żółtym i niebieskim.
Zmieniaj kolory tak długo, aż dziecko nabierze pewności.
Zagrajcie w Cheeky’s surprise
Włóż kartę obrazkową przedstawiającą misia do nieprzezroczystego worka, możesz też użyć prawdziwego pluszaka. Posadź sobie Cheeky’ego na kolanach. Powiedz: Cheeky’s got a surprise! (Cheeky ma niespodziankę!) Wraz z pacynką zajrzyj do worka. Powiedz: Surprise! Look! (niespodzianka! zobacz!) i wyjmij misia z torby. Powiedz: Hello, teddy bear! (witaj pluszowy misiu!) i zachęć dziecko, by powiedziało to samo. Przytul misia łapkami Cheeky’ego.
Zagrajcie w Cheeky’s toys
Włóż do worka karty obrazkowe przedstawiające
robota, pociąg i piłkę. (mogą to być też prawdziwe przedmioty) Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Poruszaj Cheekym tak, jakby potrząsał workiem i zaglądał do środka. Powiedz: Peep, peep!
Łapką Cheeky’ego wyjmij z worka kartę obrazkową z robotem. Powiedz: Look! A robot! Peep, peep! Zachęć dziecko, by się do ciebie przyłączyło i powiedziało: Peep, peep!
Poruszaj Cheekym tak, jakby zaglądał do worka. Powiedz: Choo, choo! Łapką Cheeky’ego wyjmij z worka kartę obrazkową z pociągiem. Powiedz: Look! A train! Choo, choo! Zachęć dziecko, by się do ciebie przyłączyło i powiedziało: Choo, choo!
Po raz ostatni, poruszaj Cheekym tak jakby zaglądał do worka. Powiedz: Boing, boing! Łapką Cheeky’ego wyjmij z worka kartę obrazkową z piłką. Powiedz: Look! A ball! Boing, boing! Zachęć dziecko, by się do ciebie przyłączyło i powiedziało: Boing, boing!
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
duck - kaczka
cow - krowa
horse - koń
sheep - owca
Zagrajcie w Looking for Cheeky’s animal friends
Powiedz dziecku, że Cheeky chce mu przedstawić kilkoro swoich przyjaciół z farmy. Podaj Cheeky’emu worek i pozwól mu zajrzeć do środka. Łapkami Cheeky’ego odwróć worek do góry nogami,
aby pokazać, że jest pusty, i powiedz jego głosem: Oh dear! (o rany!)
Zapytaj: Cheeky, what’s the matter? (Cheeky co się stało?) Udawaj,
że Cheeky szepcze ci coś do ucha. Powiedz dziecku, że zwierzęta uciekły z worka.
Zapytaj: Where’s the cow? (gdzie jest krowa?) Razem z Cheekym chodź po pokoju, naśladując odgłos muczenia krowy. Pokaż kartę
obrazkową przedstawiającą krowę i powiedz: Hello, cow. (witaj krowo) Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do gry. Połóż kartę z krową w kółku, obrazkiem do góry. Powtórz to dla kart z koniem, owcą i kaczką.
Zagrajcie w Guess the animal
Wskaż kartę obrazkową przedstawiającą konia
i powiedz: horse. Powtórz to dla krowy, owcy oraz kaczki.
Przetasuj karty obrazkowe i rozłóż je na dywanie obrazkami do dołu. Zabierz dowolne dwie karty przedstawiające np. krowę oraz kaczkę i schowaj je za plecami, po jednej w każdej dłoni. Powiedz: (Moo). Następnie zapytaj: What is it? (co to jest?) Poproś dziecko, aby,
poprzez dotknięcie twojego ramienia, zgadło, w której
dłoni trzymasz kartę przedstawiającą dane zwierzę. Wyjmij kartę zza pleców. Jeśli dziecko odgadło, powiedz: Yes! It’s a (cow)! i połóż kartę na dywanie. Jeśli nie zgadło, pozwól mu spróbować ponownie. Powtórz zabawę dla pozostałych kart.
Zaśpiewajcie Farmer Brown
Farmer Brown
(na melodię Old Macdonald had a farm)
Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O
On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O
On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O
On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O
On the farm there is a sheep.
Baa, baa! Baa, baa!
E-I-E-I-O
Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
red - czerwony
orange - pomarańczowy
yellow - zółty
green - zielony
blue - niebieski
brown - brązowy
Powtórzcie kolory
Pokaż dziecku karty obrazkowe z kolorami i zachęć, aby
nazwało je po angielsku.
Zagrajcie w What's the change?
Ułóż zestaw kart obrazkowych z kolorami na dywanie, podczas gdy dziecko siedzi na dywanie.
Powiedz: Close your eyes! (zamknij oczy), ilustrując polecenie za pomocą odpowiednich gestów. Kiedy dziecko zamknie oczy, zamień
miejscami dwie dowolne karty. Powiedz: Open your eyes! (otwórz oczy!) Dziecko otwiera oczy i mówi, które karty zamieniłeś/
zamieniłaś miejscami. Jeśli dziecko jest na to gotowe, możesz utrudnić zabawę, zamieniając miejscami więcej kart.
Karta pracy str. 22
Wskaż kontury plamek w zadaniu 1. i powiedz: Listen and stick.
Wyjaśnij, że dziecko usłyszy piosenkę The colour game. Jego zadaniem będzie przyklejenie kolorowych plamek w kolejności, w jakiej nazwy kolorów pojawiają się w piosence (1 red, 2 blue). Odtwórz ścieżkę 30
The colour game
What colour is it? (rozłóż ręce w pytającym geście)
It’s red. (zatocz ramionami koło nad głową; x2)
Point to red. (udawaj, że wskazujesz palcem jakiś przedmiot w oddali; x2)
What colour is it? (rozłóż ręce w pytającym geście)
It’s red. (zatocz ramionami koło nad głową; x2)
It is red. (wykonaj obrót)
What colour is it?
It’s blue. (x2)
Point to blue. (x2)
What colour is it?
It’s blue. (x2)
It is blue.
Wskaż plamkę z numerem 1 i zapytaj: What colour is it? (red).
Zapytaj o drugą plamkę. Następnie wskaż rysunek piłki z cyframi
1 i 2 i powiedz: Colour. (pokoloruj) Wyjaśnij, że dziecko ma pokolorować fragmenty rysunku odpowiednio na czerwono lub niebiesko.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=f-rGfEAaeS8