środa, 10 marca 2021

 Zdalne nauczanie 10.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxec

Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

robot - robot

train - pociąg

ball - piłka

teddy bear - pluszowy miś


Zagrajcie w What am I?

Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear i rozłóż je w kółku. Powiedz: Peep, peep! What am I? (czym jestem?) Zachęć dziecko, by odpowiedziało: robot i wskazało odpowiednią kartę obrazkową. Powtórz zabawę dla pociągu, piłki i misia. 


Zagrajcie w What’s that noise?

Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear i rozłóż je w kółku. Powiedz: Peep, peep! i naśladuj ruchy robota. Zachęć dziecko, by naśladowało robota razem z tobą. Łapką Cheeky’ego wskazuj różne karty obrazkowe i pytaj: Train? Ball? Teddy bear? Robot? Zachęć dziecko, by odpowiadało Yes lub No, gdy wskazujesz kolejne karty. Kiedy wskażesz kartę z robotem i powiesz: Robot?, a dziecko odpowie: Yes, podnieś kartę i powiedz: Very good, robot! Powtórz zabawę z pozostałymi kartami train, ball i teddy bear.

Zagrajcie w Pictionary

Powoli rysuj robota na kartce, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko, aby odpowiedziało: robot. Jeśli ma problem z udzieleniem poprawnej odpowiedzi, powiedz: Peep, peep! Jeżeli
udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz:
That’s right! Robot. Powtórz grę dla pociągu, piłki i misia. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0


Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxec


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

duck - kaczka

cow - krowa

horse - koń

sheep - owca


Zaśpiewajcie Farmer Brown

Farmer Brown (na melodię Old Macdonald had a farm)


Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O
On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O
On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O
On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O
On the farm there is a sheep.
Baa, baa! Baa, baa!
E-I-E-I-O
Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O


Zagrajcie w Animal statues

Powiedz: Let’s be ducks. Chodź po pokoju jak kaczka, naśladując odgłos kwakania. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powiedz: Freeze. Wyjaśnij dziecku, że słysząc to słowo, powinno stanąć nieruchomo. Powtórz ćwiczenie dla krowy, konia i owcy. Zmieniaj kolejność, dopóki dziecko nie nabierze pewności. 


Zatańczcie The flashcard dance

Przyczep karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, krowę, konia i owcę na różnych ścianach pokoju. Odtwórz muzykę z płyty i zachęć dziecko do tańca
na środku pokoju. Zatrzymaj nagranie i powiedz:
sheep. Poproś dziecko, aby podeszło do karty obrazkowej przedstawiającej owcę, naśladując sposób poruszania się i odgłosy owcy. Ponownie odtwórz nagranie. Powtórz grę dla kaczki, krowy i konia. Kołysz się jak kaczka, przyłóż palce do głowy, imitując krowie rogi, grzeb nogą w miejscu jak koń. Zmieniaj kolejność
czynności, dopóki dziecko nie nabierze pewności. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0


Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxec


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

What colour is it? - jaki to kolor?

red - czerwony

orange - pomarańczowy

yellow - zółty

green - zielony

blue - niebieski

brown - brązowy


Zagrajcie w Yes or No

Powiedz: Let’s play Yes or No. Wyjaśnij, że będziesz
wskazywać różne rzeczy i określać ich kolor. Jeśli zdanie jest
zgodne z prawdą, dziecko ma za zadanie podskoczyć, krzycząc
Yes! Jeśli jest niezgodne z prawdą, dziecko kuca, mówiąc niskim
głosem:
No! Z czasem zwiększaj tempo wskazywania różnych
przedmiotów i określania ich koloru. 


Zagrajcie w Is it blue?

Zakryj kartę obrazkową z kolorem żółtym inną kartą, tak aby dziecko nie widziało ilustracji. Zapytaj: What colour is it? (co to za kolor?) Zachęć dziecko do zgadywania: Is it (blue)? Kiedy dziecko odgadnie, pokaż mu daną kartę i powtórz zabawę, wybierając kartę z innym kolorem.


Karta pracy str. 22

Wskaż pojemniczki z farbami w zadaniu 1., pytając dzieci: What
colour is it?
(red, green, purple, blue). Wskaż zaplątane linie prowadzące do zwierzątek i powiedz: Draw and colour. Wyjaśnij, ze zadaniem dziecka jest narysować linie po śladzie, a następnie pokolorować balonik zwierzątka na kolor, z którym zwierzątko jest połączone linią. Sprawdź, czy dzieci właściwie wykonały zadanie. Wskaż 
zwierzątko z numerem 1 i zacznij zdanie, udając głos lwiątka: My favourite colour is ... (mój ulubiony kolor to ...) Dziecko kończy zdanie (blue). Powtórz ćwiczenie z pozostałymi zwierzątkami (2 red, 3 purple, 4 green)

Wskaż zadanie 2. Wskazując kolejne warzywa i owoce, zapytaj dziecko: What colour is it? (orange). Powiedz z uśmiechem: My favourite colour is orange. 


Piosenka na pożeganie


https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0