Zdalne nauczanie 10.03.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxecSłownictwo poznawane w tym tygodniu:
robot - robot
train - pociąg
ball - piłka
teddy bear - pluszowy miś
Zagrajcie w What am I?
Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear i rozłóż je w kółku. Powiedz: Peep, peep! What am I? (czym jestem?) Zachęć dziecko, by odpowiedziało: robot i wskazało odpowiednią kartę obrazkową. Powtórz zabawę dla pociągu, piłki i misia.
Zagrajcie w What’s that noise?
Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear i rozłóż je w kółku. Powiedz: Peep, peep! i naśladuj ruchy robota. Zachęć dziecko, by naśladowało robota razem z tobą. Łapką Cheeky’ego wskazuj różne karty obrazkowe i pytaj: Train? Ball? Teddy bear? Robot? Zachęć dziecko, by odpowiadało Yes lub No, gdy wskazujesz kolejne karty. Kiedy wskażesz kartę z robotem i powiesz: Robot?, a dziecko odpowie: Yes, podnieś kartę i powiedz: Very good, robot! Powtórz zabawę z pozostałymi kartami train, ball i teddy bear.
Zagrajcie w Pictionary
Powoli rysuj robota na kartce, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko, aby odpowiedziało: robot. Jeśli ma problem z udzieleniem poprawnej odpowiedzi, powiedz: Peep, peep! Jeżeli
udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! Robot. Powtórz grę dla pociągu, piłki i misia.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxec
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
duck - kaczka
cow - krowa
horse - koń
sheep - owca
Zaśpiewajcie Farmer Brown
Farmer Brown (na melodię Old Macdonald had a farm)
Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O
On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O
On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O
On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O
On the farm there is a sheep.
Baa, baa! Baa, baa!
E-I-E-I-O
Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O
Zagrajcie w Animal statues
Powiedz: Let’s be ducks. Chodź po pokoju jak kaczka, naśladując odgłos kwakania. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powiedz: Freeze. Wyjaśnij dziecku, że słysząc to słowo, powinno stanąć nieruchomo. Powtórz ćwiczenie dla krowy, konia i owcy. Zmieniaj kolejność, dopóki dziecko nie nabierze pewności.
Zatańczcie The flashcard dance
Przyczep karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, krowę, konia i owcę na różnych ścianach pokoju. Odtwórz muzykę z płyty i zachęć dziecko do tańca
na środku pokoju. Zatrzymaj nagranie i powiedz: sheep. Poproś dziecko, aby podeszło do karty obrazkowej przedstawiającej owcę, naśladując sposób poruszania się i odgłosy owcy. Ponownie odtwórz nagranie. Powtórz grę dla kaczki, krowy i konia. Kołysz się jak kaczka, przyłóż palce do głowy, imitując krowie rogi, grzeb nogą w miejscu jak koń. Zmieniaj kolejność
czynności, dopóki dziecko nie nabierze pewności.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=E0IvFmXwxec
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
What colour is it? - jaki to kolor?
red - czerwony
orange - pomarańczowy
yellow - zółty
green - zielony
blue - niebieski
brown - brązowy
Zagrajcie w Yes or No
Powiedz: Let’s play Yes or No. Wyjaśnij, że będziesz
wskazywać różne rzeczy i określać ich kolor. Jeśli zdanie jest
zgodne z prawdą, dziecko ma za zadanie podskoczyć, krzycząc
Yes! Jeśli jest niezgodne z prawdą, dziecko kuca, mówiąc niskim
głosem: No! Z czasem zwiększaj tempo wskazywania różnych
przedmiotów i określania ich koloru.
Zagrajcie w Is it blue?
Zakryj kartę obrazkową z kolorem żółtym inną kartą, tak aby dziecko nie widziało ilustracji. Zapytaj: What colour is it? (co to za kolor?) Zachęć dziecko do zgadywania: Is it (blue)? Kiedy dziecko odgadnie, pokaż mu daną kartę i powtórz zabawę, wybierając kartę z innym kolorem.
Karta pracy str. 22
Wskaż pojemniczki z farbami w zadaniu 1., pytając dzieci: What
colour is it? (red, green, purple, blue). Wskaż zaplątane linie prowadzące do zwierzątek i powiedz: Draw and colour. Wyjaśnij, ze zadaniem dziecka jest narysować linie po śladzie, a następnie pokolorować balonik zwierzątka na kolor, z którym zwierzątko jest połączone linią. Sprawdź, czy dzieci właściwie wykonały zadanie. Wskaż zwierzątko z numerem 1 i zacznij zdanie, udając głos lwiątka: My favourite colour is ... (mój ulubiony kolor to ...) Dziecko kończy zdanie (blue). Powtórz ćwiczenie z pozostałymi zwierzątkami (2 red, 3 purple, 4 green)
Wskaż zadanie 2. Wskazując kolejne warzywa i owoce, zapytaj dziecko: What colour is it? (orange). Powiedz z uśmiechem: My favourite colour is orange.
Piosenka na pożeganie