niedziela, 14 marca 2021

 Zdalne nauczanie 15.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

robot - robot

train - pociąg

ball - piłka

teddy bear - pluszowy miś


Zagrajcie w Tidy up the toys

Rozłóż  karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear. (mogą też być prawdziwe przedmioty) Powiedz: Let’s tidy up (posprzątajmy) 
Wskazuj po kolei karty obrazkowe, mówiąc: Let’s tidy up (posprzątajmy!) Powiedz: Peep, peep! The robot, please i poproś dziecko,
by podniosło kartę z robotem i podało ci ją. Powiedz: 
A robot, thank you. Powtórz to dla pociągu, piłki i misia. 


Zagrajcie we Flashcard fan

Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear. Trzymaj kartę obrazkową z robotem obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia. Pomachaj kartą, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i powiedz: What’s this? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: robot. Powtórz zabawę z pozostałymi kartami.


Karta pracy

Przygotuj kartkę i kredki. Wydawaj dziecku polecenia w j.angielskim:

- draw a yellow robot (narysuj żółtego robota)

- draw a blue train (narysuj niebieski pociąg)

- draw a red ball (narysuj czerwoną piłkę)

- draw a yellow teddy bear (narysuj żółtego pluszowego misia)


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

duck - kaczka

cow - krowa

horse - koń

sheep - owca


Zagrajcie w Find the animals

Poproś dziecko, aby stanęło twarzą do ściany i zasłoniło oczy. Ukryj kartę obrazkową z kaczką w sali. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Zadaniem dziecka jest pomóc Cheeky’emu znaleźć kartę z kaczką. Gdy zbliży
się do ukrytej karty, krzyknij:
quack!, a gdy zacznie się od niej oddalać, szepnij: quack. Powtórz grę  z użyciem pozostałych kart obrazkowych ze zwierzętami.


Zagrajcie w Monkey, look! 

Włóż karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, krowę, konia i owcę do worka. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapkami Cheeky’ego potrząśnij workiem. Zapytaj: What’s in the bag? (co jest w torbie?) i pozwól Cheeky’emu zajrzeć do środka. Łapkami Cheeky’ego powoli wyjmij kartę obrazkową przedstawiającą kaczkę. Zapytaj: Look! What’s this? (popatrz! co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: duck. Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! A duck! Powtórz grę dla pozostałych kart. 


Karta pracy 

Przygotuj kartkę i kredki. Wydawaj dziecku polecenia w j.angielskim:

- draw a yellow duck (narysuj żółtą kaczkę)

- draw a blue cow (narysuj niebieską krowę)

- draw a red horse (narysuj czerwonego konia)

- draw a yellow sheep (narysuj żółtą owcę)


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

pink - różowy

purple - fioletowy

What colour is it? - jaki to kolor?

red - czerwony

orange - pomarańczowy

yellow - zółty

green - zielony

blue - niebieski

brown - brązowy


Poznajcie nowe słówka: pink i purple

Pokaż dzieciom kartkę obrazkową lub przedmiot w kolorze różowym i powiedz: Pink! Wyjaśnij dziecku znaczenie tego słowa w języku polskim - różowy. Powtórz czynność dla koloru: purple - fioletowy.


Obejrzyjcie filmik


https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA


Zagrajcie w grę

https://www.anglomaniacy.pl/coloursMatching.htm


Powtórzcie nazwy przyborów w języku angielskim

Przyczep do tablicy karty obrazkowe w dwóch rzędach: w pierwszym kolory, w drugim przybory szkolne  obrazkami do tablicy. Odkrywaj kolejne pary: karta z kolorem + karta z przyborem szkolnym i zachęć dziecko, aby mówiło np. A (green) (pencil).


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY