Zdalne nauczanie 15.03.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
robot - robot
train - pociąg
ball - piłka
teddy bear - pluszowy miś
Zagrajcie w Tidy up the toys
Rozłóż karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear. (mogą też być prawdziwe przedmioty) Powiedz: Let’s tidy up (posprzątajmy)
Wskazuj po kolei karty obrazkowe, mówiąc: Let’s tidy up (posprzątajmy!) Powiedz: Peep, peep! The robot, please i poproś dziecko,
by podniosło kartę z robotem i podało ci ją. Powiedz: A robot, thank you. Powtórz to dla pociągu, piłki i misia.
Zagrajcie we Flashcard fan
Przetasuj karty obrazkowe robot, train, ball oraz teddy bear. Trzymaj kartę obrazkową z robotem obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia. Pomachaj kartą, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i powiedz: What’s this? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: robot. Powtórz zabawę z pozostałymi kartami.
Karta pracy
Przygotuj kartkę i kredki. Wydawaj dziecku polecenia w j.angielskim:
- draw a yellow robot (narysuj żółtego robota)
- draw a blue train (narysuj niebieski pociąg)
- draw a red ball (narysuj czerwoną piłkę)
- draw a yellow teddy bear (narysuj żółtego pluszowego misia)
Piosenka na pożegnanie
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
duck - kaczka
cow - krowa
horse - koń
sheep - owca
Zagrajcie w Find the animals
Poproś dziecko, aby stanęło twarzą do ściany i zasłoniło oczy. Ukryj kartę obrazkową z kaczką w sali. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Zadaniem dziecka jest pomóc Cheeky’emu znaleźć kartę z kaczką. Gdy zbliży
się do ukrytej karty, krzyknij: quack!, a gdy zacznie się od niej oddalać, szepnij: quack. Powtórz grę z użyciem pozostałych kart obrazkowych ze zwierzętami.
Zagrajcie w Monkey, look!
Włóż karty obrazkowe przedstawiające kaczkę, krowę, konia i owcę do worka. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapkami Cheeky’ego potrząśnij workiem. Zapytaj: What’s in the bag? (co jest w torbie?) i pozwól Cheeky’emu zajrzeć do środka. Łapkami Cheeky’ego powoli wyjmij kartę obrazkową przedstawiającą kaczkę. Zapytaj: Look! What’s this? (popatrz! co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: duck. Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz: That’s right! A duck! Powtórz grę dla pozostałych kart.
Karta pracy
Przygotuj kartkę i kredki. Wydawaj dziecku polecenia w j.angielskim:
- draw a yellow duck (narysuj żółtą kaczkę)
- draw a blue cow (narysuj niebieską krowę)
- draw a red horse (narysuj czerwonego konia)
- draw a yellow sheep (narysuj żółtą owcę)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
pink - różowy
purple - fioletowy
What colour is it? - jaki to kolor?
red - czerwony
orange - pomarańczowy
yellow - zółty
green - zielony
blue - niebieski
brown - brązowy
Poznajcie nowe słówka: pink i purple
Pokaż dzieciom kartkę obrazkową lub przedmiot w kolorze różowym i powiedz: Pink! Wyjaśnij dziecku znaczenie tego słowa w języku polskim - różowy. Powtórz czynność dla koloru: purple - fioletowy.
Obejrzyjcie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA
Zagrajcie w grę
https://www.anglomaniacy.pl/coloursMatching.htm
Powtórzcie nazwy przyborów w języku angielskim
Przyczep do tablicy karty obrazkowe w dwóch rzędach: w pierwszym kolory, w drugim przybory szkolne obrazkami do tablicy. Odkrywaj kolejne pary: karta z kolorem + karta z przyborem szkolnym i zachęć dziecko, aby mówiło np. A (green) (pencil).
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY