niedziela, 21 marca 2021

 Zdalne nauczanie 22.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

balloons - balony

blocks - klocki

board game - gra planszowa

boat - łódka

car - samochód

doll -lalka

drum - bębenek

kite - latawiec

plane - samolot

train - pociąg

ball - piłka

teddy bear - pluszowy miś


Poznajcie nowe słówka

https://www.anglomaniacy.pl/toysDictionary.htm


Zagrajcie w grę 

https://www.anglomaniacy.pl/toysMatching.htm

https://www.anglomaniacy.pl/toysSpelling.htm


Posłuchajcie piosenki


https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

cat - kot

dog - pies

duck - kaczka

cow - krowa

horse - koń

sheep - owca


Poznajcie słowa dog i cat

Poproś dziecko, żeby posłuchało wydawanych przez ciebie odgłosów i zastanowiło się, jakie to zwierzęta.
Powiedz:
Woof, woof. Daj dziecku chwilę na zastanowienie i powiedz: It’s a dog!
Następnie powiedz: Miaow. Daj dziecku chwilę na zastanowienie i powiedz: It’s a cat! Zmieniaj kolejność słów, dopóki dziecko nie nabiorze pewności.
Zapytaj: Where’s the dog? (gdzie jest pies?) Rozejrzyj się po pokoju, szukając karty obrazkowej przedstawiającej psa. Zachęć dziecko,
aby się przyłączyło. Idźcie do miejsca w którym przed zajęciami
schowałeś/schowałaś kartę przedstawiającą psa.
Pokaż kartę obrazkową i powiedz:
Look! It’s a dog! Woof, woof. Powtórz ćwiczenie dla karty z kotem.


Zagrajcie w Feely bag

Włóż do worka następujące zabawki: kaczkę, krowę, konia, owcę, psa i kot. Podaj dziecku worek i poproś, żeby włożyło do środka obie ręce, dotykając jednego ze zwierząt. Zapytaj: What is it? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby powiedziało nazwę zwierzęcia. Wyjmij zabawkę z worka. Jeśli dziecko zgadło, powiedz: That’s right! It’s a (horse)! i odłóż zabawkę na bok. Jeśli odpowiedź była niepoprawna, powiedz: It’s not a (horse). It’s a (duck) i włóż zabawkę z powrotem do worka. 


Odegrajcie rymowankę Cheeky’s jungle

Odtwórz nagranie. Wykonuj odpowiednie gesty i zachęć dziecko, aby cię naśladowało.

Cheeky’s jungle gym
Stand up. 1, 2, 3.
Turn around. 1, 2, 3.
Clap your hands. 1, 2, 3.
Be a cow.
Be a duck.
Be a horse.
Be a sheep.
Be a cat.
Be a dog.
Make a circle.
Sit down. 1, 2, 3.
Sleep. 1, 2, 3


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

pink - różowy

purple - fioletowy

What colour is it? - jaki to kolor?

red - czerwony

orange - pomarańczowy

yellow - zółty

green - zielony

blue - niebieski

brown - brązowy


Zagrajcie w What's the change?

Przyczep zestaw kart obrazkowych z kolorami do tablicy
lub ułóż karty na dywanie. Powiedz:
Close your eyes! (zamknij oczy!), ilustrując polecenie za pomocą odpowiednich gestów. Kiedy dziecko zamknie oczy, zamień miejscami dwie dowolne karty. Powiedz: Open your eyes! (otwórz oczy!) 
Dziecko otwiera oczy i mówi, które karty zamieniłeś/ zamieniłaś miejscami. Jeśli dziecko jest na to gotowe, możesz utrudnić zabawę,
zamieniając miejscami więcej kart.


Karta pracy str. 24

Wskaż zaplątane linie prowadzące do zwierzątek i powiedz:
Draw and colour. (narysuj i pokoloruj) Wyjaśnij, ze zadaniem dziecka jest narysować linie po śladzie, a następnie pokolorować balonik zwierzątka na kolor, z którym zwierzątko jest połączone linią. 
Wskaż zwierzątko z numerem 1 i zacznij zdanie, udając głos lwiątka: My favourite colour is ... (mój ulubiony kolor to ...) Dziecko kończy zdanie (blue). Powtórz ćwiczenie z pozostałymi zwierzątkami (2 red, 3 purple, 4 green)  

Wskaż zadanie 2. Wskazując kolejne warzywa i owoce, zapytaj  What colour is it? (orange). Powiedz z uśmiechem: My favourite colour is orange


Zagrajcie w What colour is it?

Postaw przed sobą torbę, do której  włóż różne przybory szkolne i zabawki w kolorach, które dziecko potrafi już nazwać po angielsku.
wylosuj z torby jeden przedmiot. Zapytaj  
What colour is it? (Jaki to kolor?) i odpowiedz, zgodnie z prawdą: It’s (blue).


Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY