Zdalne nauczanie 24.03.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h83AEMWKuhM
1. Poznawane słownictwo podczas zajęć:
Fingers – palce u rąk
nose - nos
tummy - brzuch
toes – palce u stóp
3. Zaśpiewajcie piosenkę My body
Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.
My body(na melodię Heads, shoulders,
knees and toes)
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
4. Zagrajcie
w Copy Cheeky
Posadź
sobie małpkę na kolanach. (może być też inna maskotka np.; piesek lub kot)
Łapką dotknij jego nosa i powiedz jego głosem: nose. Poproś dziecko, aby dotknęło
swojego nosa. Powtórz ćwiczenie dla palców, brzucha i palców u stóp.
Zmieniaj kolejność wydawanych poleceń. Zwiększ tempo ćwiczenia,
gdy dziecko nabierze pewności.
5. Narysujcie części ciała po śladzie (Książka ucznia, s. 5)
Powiedz: Look! It’s Cheeky
and Rory! (spójrz! To Cheeky i Rory!) Wskaż
Cheeky’ego na karcie pracy i poproś dziecko, aby zrobiło to samo. Powtórz to z
postacią Rory’ego. Powiedz: Cheeky and Rory are going to the funfair. (Cheeky i
Rory idą do wesołego miasteczka) Wskaż nos Rory’ego i powiedz: nose.
Powtórz ćwiczenie dla palców u stóp Rory’ego oraz brzucha i palców u rąk Cheeky’ego.
Podnieś ołówek i powiedz: Draw
Rory’s nose. (narysuj nos Rory’ego) Zademonstruj
czynność, rysując palcem po śladzie. Powiedz: Draw
the nose, toes, tummy and fingers.
Poproś dziecko,
aby dokończyło rysunki części ciała
Dzieci,
które nie posiadają ćwiczeń rysują małpkę Cheeky na kartce papieru zgodnie z
poleceniem rodzica, np.:
·
Draw tummy – narusyj brzuszek
·
Draw fingers – narysuj palce u
rąk
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h83AEMWKuhM
Poznawane słownictwo podczas zajęć:
clean - czysty
dirty - brudny
Poznajcie pojęcia clean i dirty
Wyjaśnij dziecku znaczenie słów clean i dirty. Następnie obejrzyjcie filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=1-F8awGWOco&t=3s
Zaśpiewajcie piosenkę Dirty hands
Powiedz: Let’s sing ‘Dirty hands’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
Dirty hands
Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands. (jw.)
Look at my dirty hands. (jw.)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (jw.)
This is the way I wash my hands. (jw.)
Wash, wash, wash! (udawaj, że myjesz ręce)
Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands. (jw.)
Look at my clean hands. (jw.)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odwróć dłonie)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h83AEMWKuhM
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
pink - różowy
purple - fioletowy
What colour is it? - jaki to kolor?
red - czerwony
orange - pomarańczowy
yellow - zółty
green - zielony
blue - niebieski
brown - brązowy
Karta pracy str. 26
Wskazuj rysunki w zadaniu 1. i poproś dziecko, aby nazwało kolejne
przybory. Wyjaśnij, że usłyszy cztery wypowiedzi, z których
dowie się, jakiego koloru jest każdy z przyborów.
Powiedz: Listen and colour. Odtwórz ścieżkę 33. Zatrzymuj
nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na
pokolorowanie przyborów. Sprawdź odpowiedzi dziecka (pen –
blue, backpack – red, crayon – purple, pencil case – orange).
1 What colour is your pen?
It’s blue.
2 My backpack is red.
3 What colour is it?
It’s purple.
4 My pencil case is orange
Wskaż kolejne obrazki ptaszków w zadaniu 2., pytając dziecko: What colour is it/ this bird?
Powiedz: Listen and number. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest
wpisać kolejne cyfry przy ptaszku w usłyszanym kolorze. Jeśli
pisanie cyfr sprawia dziecku trudność, napisz na kartce cyfry
1–5 jako wzór. Odtwórz ścieżkę 34. Zatrzymuj nagranie po
każdym zdaniu, aby dać dziecku czas na wpisanie cyfry.
1 My favourite colour is brown.
2 My favourite colour is yellow.
3 My favourite colour is pink.
4 My favourite colour is green.
5 My favourite colour is purple.
Sprawdź odpowiedzi dziecka, pytając, co mówi ptaszek o numerze,
który wypowiesz. Zapytaj: (One?) i zachęć dziecko do odpowiedzi
pełnym zdaniem. (1 brown, 2 yellow, 3 pink, 4 green, 5 purple)
Wskazuj różne elementy pokoju i pytaj dziecko: What colour is it? (jaki to kolor?). Zachęć dziecko do odpowiadania pełnym zdaniem: It’s (brown). (to jest brązowe). Zapytaj dziecko: What’s your favourite colour? (jaki jest twój ulubiony kolor?) Pomóż dziecku odpowiedzieć pełnym zdaniem: My favourite colour is (yellow)
Obejrzyjcie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=2DIJMZkgL8k
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk