poniedziałek, 29 marca 2021

 Zdalne nauczanie 29.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8


1.     Poznawane słownictwo podczas zajęć:

Fingers – palce u rąk
nose - nos
tummy - brzuch
toes – palce u stóp

 

3.   Zaśpiewajcie piosenkę My body 

Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.


My body(na melodię Heads, shoulders, knees and toes)

Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.


4.    Zagrajcie w Copy Cheeky

Posadź sobie małpkę na kolanach. (może być też inna maskotka np.; piesek lub kot) Łapką dotknij jego nosa i powiedz jego głosem: nose. Poproś dziecko, aby dotknęło swojego nosa. Powtórz ćwiczenie dla palców, brzucha i palców u stóp. Zmieniaj kolejność wydawanych poleceń. Zwiększ tempo ćwiczenia,
gdy dziecko nabierze pewności.


5.    Narysujcie części ciała po śladzie (Książka ucznia, s. 5)

     Powiedz: Look! It’s Cheeky and Rory!  (spójrz! To Cheeky i Rory!) Wskaż Cheeky’ego na karcie pracy i poproś dziecko, aby zrobiło to samo. Powtórz to z postacią Rory’ego. Powiedz: Cheeky and Rory are going to the funfair. (Cheeky i Rory idą do wesołego miasteczka) Wskaż nos Rory’ego i powiedz: nose. Powtórz ćwiczenie dla palców u stóp Rory’ego oraz brzucha i palców u rąk Cheeky’ego.
Podnieś ołówek i powiedz: Draw Rory’s nose. (narysuj nos Rory’ego) Zademonstruj czynność, rysując palcem po śladzie. Powiedz: Draw the nose, toes, tummy and fingers.
Poproś dziecko, aby dokończyło rysunki części ciała

Dzieci, które nie posiadają ćwiczeń rysują małpkę Cheeky na kartce papieru zgodnie z poleceniem rodzica, np.:

·        Draw  tummy – narusyj brzuszek

·        Draw  fingers – narysuj palce u rąk

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk


Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=h83AEMWKuhM


Poznawane słownictwo podczas zajęć:

clean - czysty

dirty - brudny


Poznajcie pojęcia clean i dirty

Wyjaśnij dziecku znaczenie słów clean i dirty. Następnie obejrzyjcie filmik.


https://www.youtube.com/watch?v=1-F8awGWOco&t=3s


Zaśpiewajcie piosenkę Dirty hands

Powiedz: Let’s sing ‘Dirty hands’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. 


                                    Dirty hands

Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands. (jw.)
Look at my dirty hands. (jw.)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (jw.)
This is the way I wash my hands. (jw.)
Wash, wash, wash! (udawaj, że myjesz ręce)
Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands. (jw.)
Look at my clean hands. (jw.)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odwróć dłonie)


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=h83AEMWKuhM


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

pink - różowy

purple - fioletowy

What colour is it? - jaki to kolor?

red - czerwony

orange - pomarańczowy

yellow - zółty

green - zielony

blue - niebieski

brown - brązowy


Karta pracy str. 26

Wskazuj rysunki w zadaniu 1. i poproś dziecko, aby nazwało kolejne
przybory. Wyjaśnij, że usłyszy cztery wypowiedzi, z których
dowie się, jakiego koloru jest każdy z przyborów.
Powiedz: 
Listen and colour. Odtwórz ścieżkę 33. Zatrzymuj
nagranie po każdej wypowiedzi, aby dać dziecku czas na
pokolorowanie przyborów. Sprawdź odpowiedzi dziecka 
(pen –
blue, backpack – red, crayon – purple, pencil case – orange).


What colour is your pen?
            It’s blue.
My backpack is red.
What colour is it?
           It’s purple.
My pencil case is orange


Wskaż kolejne obrazki ptaszków w zadaniu 2., pytając dziecko: What colour is it/ this bird?
Powiedz: Listen and number. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest
wpisać kolejne cyfry przy ptaszku w usłyszanym kolorze. Jeśli
pisanie cyfr sprawia dziecku trudność, napisz na kartce cyfry
1–5 jako wzór. Odtwórz ścieżkę 34. Zatrzymuj nagranie po
każdym zdaniu, aby dać dziecku czas na wpisanie cyfry.


My favourite colour is brown.
My favourite colour is yellow.
My favourite colour is pink.
My favourite colour is green.
My favourite colour is purple.

Sprawdź odpowiedzi dziecka, pytając, co mówi ptaszek o numerze,
który wypowiesz. Zapytaj: (
One?) i zachęć dziecko do odpowiedzi
pełnym zdaniem. (1 
brown, yellow, pink, green, purple)


Wskazuj różne elementy pokoju i pytaj dziecko: What colour is it? (jaki to kolor?). Zachęć dziecko do odpowiadania pełnym zdaniem: It’s (brown). (to jest brązowe). Zapytaj dziecko: What’s your favourite colour? (jaki jest twój ulubiony kolor?) Pomóż dziecku odpowiedzieć pełnym zdaniem: My favourite colour is (yellow) 


Obejrzyjcie filmik


https://www.youtube.com/watch?v=2DIJMZkgL8k


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=R6dWH77cgFk