Zdalne nauczanie 08.04.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Poznawane słownictwo podczas zajęć:
Fingers – palce u rąk
Nose - nos
Tummy - brzuch
Toes – palce u stóp
No – nie
Well done – bardzo dobrze
2.
Zagrajcie
w No, Cheeky! (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne
zwierzątko)
• Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę.
Łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: toes.
Zachęć dziecko, by powiedziało: No,
Cheeky! (Nie Cheeky!) Ponownie wskaż
swój brzuch i powiedz: fingers oraz: nose.
• Następnie łapką Cheeky’ego wskaż
swój brzuch i powiedz głosem małpki: tummy. Skiń głową twierdząco
i powiedz: Well done! Tummy! (bardzo dobrze! Brzuszek!)
Powtórz grę,
wskazując pozostałe części ciała
3. Zaśpiewajcie piosenkę My body
Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę,
wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się
przyłączyło do zabawy.
My body (na melodię Heads, shoulders, knees and toes)
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Zagrajcie
w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę.
Krzyknij: tummy głosem Cheeky’ego. Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym
razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło.
Powtórz to dla palców, nosa oraz palców u stóp.
1. Odegrajcie rymowankę Cheeky’s jungle gym
• Odtwórz
nagranie. Wykonuj odpowiednie gesty i zachęć dziecko, aby cię naśladowało.
Stand up. 1, 2, 3. (wstań, 1,2,3)
Turn around. 1, 2, 3. (obróć się, 1,2,3)
Clap your hands. 1, 2, 3. (klaśnij w dłonie, 1,2,3)
Touch your fingers. (dotknij swoich palców u rąk)
Touch your nose. (dotknij swojego nosa)
Touch your tummy. (dotknij swojego brzuszka)
Touch your toes. (dotknij swoich palców u stóp)
Make a circle. (zrób kółko)
Sit down. 1, 2, 3. (usiądź 1,2,3)
Sleep. 1, 2, 3 (śpij,1,2,3)
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Poznawane słownictwo podczas zajęć:
green - zielony
clean - czysty
dirty - brudny
Zaśpiewajcie piosenkę Dirty hands
Powiedz: Let’s sing ‘Dirty hands’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.
Dirty hands
Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands. (jw.)
Look at my dirty hands. (jw.)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (jw.)
This is the way I wash my hands. (jw.)
Wash, wash, wash! (udawaj, że myjesz ręce)
Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands. (jw.)
Look at my clean hands. (jw.)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odwróć dłonie)
Poznajcie kolor zielony
https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4WYvp05E
Zagrajcie w touch green
Pokaż kartę obrazkową z kolorem zielonym i powiedz:
Look! Green! Odtwórz muzykę z płyty. Poproś dziecko, aby tańczyło w rytm muzyki. Zatrzymaj muzykę. Powiedz: Touch green.
Poproś dziecko, aby dotknęło czegoś zielonego. Jeśli zrobi to poprawnie, powiedz: That’s right! It’s a green …!
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
coat - płaszcz
jumper - bluza, sweter
skirt - spódniczka
trousers - spodnie
shorts - krótkie spodenki
shoes - buty
Poznajcie nowe słówka
Pokaż dziecku karty obrazkowe z ubraniami, nazywając je: coat, jumper, skirt, trousers, shorts, shoes. (mogą też być prawdziwe ubrania)
Poproś dziecko, aby określiło, jakiego koloru są ubrania na
obrazkach.
Karta pracy str.29
Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 41. i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie shoes.
One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Coat (coat), jumper (jumper), skirt (skirt), trousers
(trousers), shorts (shorts), shoes (shoes).
Odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach.
One, two, three, now hop with me!
Jumper, shorts, coat, trousers, skirt, shoes.
Wymieniaj losowo nazwy ubrań i zachęć dziecko, aby wskazywało
właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.
Zagrajcie w Put on your jumper!
Powiedz: Put on your jumper! (załóż sweter!) Udawaj, że zakładasz sweter. Następnie powiedz głosem stworka: Take off your jumper! (zdejmij sweter!) i udawaj, że zdejmujesz sweter. Wydawaj dziecku różne polecenia, wspierając przekaz kartami obrazkowymi z ubraniami. Dziecko udaje, że zakłada lub zdejmuje dane ubranie.
Piosenka na pożegnanie