czwartek, 8 kwietnia 2021

Zdalne nauczanie 08.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Poznawane słownictwo podczas zajęć:

Fingers – palce u rąk
Nose - nos
Tummy - brzuch
Toes – palce u stóp
No – nie

Well done – bardzo dobrze

2.     Zagrajcie w No, Cheeky! (potrzebna będzie maskotka małpki o imieniu Cheeky lub inne zwierzątko)


• Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: toes.
Zachęć dziecko, by powiedziało: No, Cheeky!  (Nie Cheeky!) Ponownie wskaż swój brzuch i powiedz: fingers oraz: nose.
• Następnie łapką Cheeky’ego wskaż swój brzuch i powiedz głosem małpki: tummy. Skiń głową twierdząco i powiedz: Well done! Tummy! (bardzo dobrze! Brzuszek!)
Powtórz grę, wskazując pozostałe części ciała


3.       Zaśpiewajcie piosenkę My body 

 Powiedz: Let’s sing ‘My body’! Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę, wskazując swoje palce, nos, brzuch i palce u stóp. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy.
 My body (na melodię Heads, shoulders, knees and toes)
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.
 And fingers and nose,
 And tummy and toes.
 Fingers, nose, tummy, toes,
 Tummy, toes.


 Zagrajcie w Cheeky’s echo

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Krzyknij: tummy głosem Cheeky’ego. Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło. Powtórz to dla palców, nosa oraz palców u stóp.  

1.     Odegrajcie rymowankę Cheeky’s jungle gym 

• Odtwórz nagranie. Wykonuj odpowiednie gesty i zachęć dziecko, aby cię naśladowało.

Cheeky’s jungle gym
Stand up. 1, 2, 3. (wstań, 1,2,3)
Turn around. 1, 2, 3. (obróć się, 1,2,3)
Clap your hands. 1, 2, 3. (klaśnij w dłonie, 1,2,3)
Touch your fingers. (dotknij swoich palców u rąk)
Touch your nose. (dotknij swojego nosa)
Touch your tummy. (dotknij swojego brzuszka)
Touch your toes. (dotknij swoich palców u stóp)
Make a circle. (zrób kółko)
Sit down. 1, 2, 3. (usiądź 1,2,3)
Sleep. 1, 2, 3 (śpij,1,2,3)


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Poznawane słownictwo podczas zajęć:

green - zielony

clean - czysty

dirty - brudny


Zaśpiewajcie piosenkę Dirty hands

Powiedz: Let’s sing ‘Dirty hands’. Odtwórz nagranie. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. 

                                    Dirty hands

Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands. (jw.)
Look at my dirty hands. (jw.)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (jw.)
This is the way I wash my hands. (jw.)
Wash, wash, wash! (udawaj, że myjesz ręce)
Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands. (jw.)
Look at my clean hands. (jw.)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odwróć dłonie)


Poznajcie kolor zielony


https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4WYvp05E


Zagrajcie w touch green

Pokaż kartę obrazkową z kolorem zielonym i powiedz:
Look! Green! Odtwórz muzykę z płyty. Poproś dziecko, aby tańczyło w rytm muzyki.  Zatrzymaj muzykę. Powiedz: Touch green.
Poproś dziecko, aby dotknęło czegoś zielonego. Jeśli zrobi to poprawnie, powiedz: That’s right! It’s a green …!


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

coat - płaszcz

jumper - bluza, sweter

skirt - spódniczka

trousers - spodnie

shorts - krótkie spodenki

shoes - buty


Poznajcie nowe słówka

Pokaż dziecku karty obrazkowe z ubraniami, nazywając je: coat, jumper, skirt, trousers, shorts, shoes. (mogą też być prawdziwe ubrania) 
Poproś dziecko, aby określiło, jakiego koloru są ubrania na
obrazkach.


Karta pracy str.29

Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 41. i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie shoes.

One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Coat (coat), jumper (jumper), skirt (skirt), trousers
(trousers), shorts (shorts), shoes (shoes).


Odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach.

One, two, three, now hop with me!
Jumper, shorts, coat, trousers, skirt, shoes.

Wymieniaj losowo nazwy ubrań i zachęć dziecko, aby wskazywało
właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.


Zagrajcie w 
Put on your jumper!

Powiedz: Put on your jumper! (załóż sweter!) Udawaj, że zakładasz sweter. Następnie powiedz głosem stworka: Take off your jumper! (zdejmij sweter!) i udawaj, że zdejmujesz sweter. Wydawaj dziecku różne polecenia, wspierając przekaz kartami obrazkowymi z ubraniami. Dziecko udaje, że zakłada lub zdejmuje dane ubranie. 


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY