Zdalne nauczanie 12.04.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
Mummy – mama
Daddy – tata
Baby – dziecko
Sister – siostra
Brother – brat
Granny – babcia
Family – rodzina
Zagrajcie w Cheeky says … (Cheeky mówi …)
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky says touch your nose, please (Cheeky mówi, dotknij swojego nosa) i dotknij swojego nosa. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla palców, brzucha, palców u stóp, oczu oraz uszu.
Piosenka „Finger family”
https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g&t=9s
Praca przy stoliku
Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama, tata, brat, siostra, małe dziecko i babcia. Wskazuj kolejno poszczególnych członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummy, daddy, sister, brother, granny baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę.
Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim:
- draw mummy (narysuj mamę)
- draw daddy (narysuj tatę)
- draw baby (narysuj małe dziecko)
- drwa sister (narysuj siostrę)
- draw brother (narysuj brata)
- draw granny (narysuj babcię)
Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie.
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą)
Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this? (odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem)
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
traffic lights - sygnalizacja świetlna
green - zielony
red - czerwony
yellow - żółty
Powtórzcie kolory: green, red, yellow
Rozłóż na dywanie trzy przedmioty w trzech różnych kolorach: żółtym, zielonym i czerwonym. Wydawaj dziecku polecenia:
- find three red things (znajdź trzy czerwone przedmioty)
- find two yellow things (znajdź dwa żółte przedmioty)
- find one green thing (znajdź jeden zielony przedmiot)
Znalezione przedmioty dziecko układa na dywanie przy zabawce w danym kolorze.
Posłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=I2guwOzXDIM
Zagrajcie w traffic lights
Przygotuj sygnalizator świetlny. Zapytaj dziecko, czy wie, do czego służą sygnalizatory świetlne i gdzie można je znaleźć. Ułóż w stos karty obrazkowe przedstawiające kolor czerwony, żółty i zielony. Wskaż kartę z kolorem czerwonym i powiedz: red. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Powtórz ćwiczenie z użyciem
pozostałych kart.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
coat - płaszcz
jumper - bluza, sweter
skirt - spódniczka
trousers - spodnie
shorts - krótkie spodenki
shoes - buty
Powtórzcie słówka
Pokaż karty obrazkowe z ubraniami i zachęć, aby dziecko nazwało
je po angielsku. Zamiast kart obrazkowych możesz użyć prawdziwych ubrań.
Karta pracy str. 30
Wskaż cztery ponumerowane kółka w zadaniu 1. i powiedz: Listen
and stick. Wyjaśnij, że dziecko usłyszy piosenkę Colourful clothes. Jego zadaniem będzie przyklejenie ubrań w kolejności, w jakiej nazwy pojawiają się w piosence (1 jumper, 2 skirt, 3 trousers, 4 shoes). Odtwórz nagranie. Zatrzymuj je po każdej zwrotce, aby dać dziecku czas na przyklejenie właściwej naklejki.
Colourful clothes
What colour is your jumper? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Brown, brown! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot
w kolorze brązowym)
My jumper is brown. (wskaż swoją klatkę piersiową i ramiona, jakbyś miał sweter)
What colour is your skirt? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Purple, purple! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w
kolorze fioletowym)
My skirt is purple. (wskaż swoje uda, jakbyś miał spódnicę)
What colour are your trousers? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Blue, blue! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w kolorze niebieskim)
My trousers are blue. (wskaż swoje nogi, jakbyś miał spodnie)
What colour are your shoes? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Pink, pink! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w kolorze różowym)
My shoes are pink. (wskaż swoje stopy, jakbyś miał buty)
Wskaż naklejkę z numerem 1 i zapytaj: What colour is the jumper?
(brown). Powtórz pytania o pozostałe naklejki.
Wskaż zdjęcia dzieci w zadaniu 2. Wyjaśnij, że będziesz zadawać pytania o kolory ubrań dziewczynki i chłopca na zdjęciu, a dziecko ma odpowiadać na pytania w imieniu dziewczynki lub chłopca. Zapytaj np. What colour is your skirt?
Powtórzcie nazwy kolorów i ubrań
Rozłóż na środku dywanu karty obrazkowe z ubraniami i kolorami (może być więcej kolorów niż ubrań), obrazkami do podłogi.
odkryj dwie dowolne karty. Jeśli wylosowałeś dwa kolory lub dwa ubrania, nazwij je, pokręć przecząco głową, odwróć z powrotem
i spróbuj ponownie. Jeśli wylosujesz kartę z ubraniem i kartę
z kolorem, powiedz np. (Green) (trousers) i zostaw karty odwrócone. Po odkryciu wszystkich par, wymieszaj karty i zagrajcie jeszcze raz,
dając dziecku możliwość odkrycia kart.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs