poniedziałek, 12 kwietnia 2021

 Zdalne nauczanie 12.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8

Poznawane słownictwo podczas tygodnia:


Mummy – mama 

Daddy – tata 

Baby – dziecko 

Sister – siostra 

Brother – brat 

Granny – babcia 

Family – rodzina 


Zagrajcie w Cheeky says … (Cheeky mówi …)

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky says touch your nose, please (Cheeky mówi, dotknij swojego nosa) i dotknij swojego nosa. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla palców, brzucha, palców u stóp, oczu oraz uszu.


 

Piosenka „Finger family” 


https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g&t=9s


Praca przy stoliku 


Pokaż dziecku zdjęcie rodziny, na którym znajduje się mama, tata, brat, siostra, małe dziecko i babcia. Wskazuj kolejno poszczególnych członków rodziny i wymieniaj ich nazwy w języku angielskim (mummydaddy, sisterbrothergranny baby). Poproś dziecko, aby powtarzało po Tobie. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie poproś dziecko, aby narysowało rodzinę. 

Wydawaj dziecku polecenia w języku angielskim: 


draw mummy  (narysuj mamę) 

draw daddy (narysuj tatę) 

draw baby (narysuj małe dziecko) 

- drwa sister (narysuj siostrę) 

draw brother (narysuj brata) 

draw granny (narysuj babcię) 




Zaśpiewajcie piosenkę Close your eyes 


Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie.

 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your daddy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your mummy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your sister! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your brother! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem) 



Piosenka na pożegnanie




https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8

Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

traffic lights - sygnalizacja świetlna 

green - zielony

red - czerwony

yellow - żółty


Powtórzcie kolory: green, red, yellow

Rozłóż na dywanie trzy przedmioty w trzech różnych kolorach: żółtym, zielonym i czerwonym. Wydawaj dziecku polecenia:

- find three red things (znajdź trzy czerwone przedmioty)

- find two yellow things (znajdź dwa żółte przedmioty)

- find one green thing (znajdź jeden zielony przedmiot)

Znalezione przedmioty dziecko układa na dywanie przy zabawce w danym kolorze. 





Posłuchajcie piosenki



https://www.youtube.com/watch?v=I2guwOzXDIM



Zagrajcie w traffic lights


Przygotuj sygnalizator świetlny. Zapytaj dziecko, czy wie, do czego służą sygnalizatory świetlne i gdzie można je znaleźć. Ułóż w stos karty obrazkowe przedstawiające kolor czerwony, żółty i zielony. Wskaż kartę z kolorem czerwonym i powiedz: red. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Powtórz ćwiczenie z użyciem
pozostałych kart. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h3ognDTh_o8

Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

coat - płaszcz

jumper - bluza, sweter

skirt - spódniczka

trousers - spodnie

shorts - krótkie spodenki

shoes - buty


Powtórzcie słówka

Pokaż karty obrazkowe z ubraniami i zachęć, aby dziecko nazwało
je po angielsku. Zamiast kart obrazkowych możesz użyć prawdziwych ubrań. 


Karta pracy str. 30

Wskaż cztery ponumerowane kółka w zadaniu 1. i powiedz: Listen
and stick.
Wyjaśnij, że dziecko usłyszy piosenkę Colourful clothes. Jego zadaniem będzie przyklejenie ubrań w kolejności, w jakiej nazwy pojawiają się w piosence (1 jumper, 2 skirt, 3 trousers, 4 shoes). Odtwórz nagranie. Zatrzymuj je po każdej zwrotce, aby dać dziecku czas na przyklejenie właściwej naklejki. 

Colourful clothes

What colour is your jumper? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Brown, brown! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot
w kolorze brązowym)
My jumper is brown. (wskaż swoją klatkę piersiową i ramiona, jakbyś miał sweter)
What colour is your skirt? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Purple, purple! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w
kolorze fioletowym)
My skirt is purple. (wskaż swoje uda, jakbyś miał spódnicę)
What colour are your trousers? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Blue, blue! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w kolorze niebieskim)
My trousers are blue. (wskaż swoje nogi, jakbyś miał spodnie)
What colour are your shoes? (rozłóż ręce w pytającym geście)
Pink, pink! (wskaż kartę obrazkową lub przedmiot w kolorze różowym)
My shoes are pink. (wskaż swoje stopy, jakbyś miał buty)
Wskaż naklejkę z numerem 1 i zapytaj: What colour is the jumper?
(brown). Powtórz pytania o pozostałe naklejki.

Wskaż zdjęcia dzieci w zadaniu 2. Wyjaśnij, że będziesz zadawać pytania o kolory ubrań dziewczynki i chłopca na zdjęciu, a dziecko ma odpowiadać na pytania w imieniu dziewczynki lub chłopca. Zapytaj np. What colour is your skirt? 



Powtórzcie nazwy kolorów i ubrań


Rozłóż na środku dywanu karty obrazkowe z ubraniami i kolorami (może być więcej kolorów niż ubrań), obrazkami do podłogi.
odkryj dwie dowolne karty. Jeśli wylosowałeś dwa kolory lub dwa ubrania, nazwij je, pokręć przecząco głową, odwróć z powrotem
i spróbuj ponownie. Jeśli wylosujesz kartę z ubraniem i kartę
z kolorem, powiedz np.
(Green) (trousers) i zostaw karty odwrócone. Po odkryciu wszystkich par, wymieszaj karty i zagrajcie jeszcze raz,
dając dziecku możliwość odkrycia kart. 



Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=SRyFiVeNjWs