czwartek, 15 kwietnia 2021

 Zdalne nauczanie 15.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU


Słownictwo powtarzane podczas zajęć: 

Mummy – mama 

Daddy – tata 

Baby – dziecko 

Sister – siostra 

Brother – brat 

Granny – babcia 

Family – rodzina 

 

Zagrajcie w Who’s missing? 


Pokaż dziecku kartę obrazkową przedstawiającą tatę i powiedz: daddy. Powtórz to dla mamy, siostry,babci oraz brata. Poproś dziecko, aby zapamiętało karty. Zbierz i przetasuj karty obrazkowe, a następnie wyjmij jedną z nich, nie pokazując dziecku obrazka. Odkryj karty i zapytaj: Who’s missing? (kogo brakuje?) Zachęć dziecko, aby powiedziało nazwę brakującego członka rodziny. Pokaż odpowiednią kartę obrazkową. Jeśli dziecko odpowie poprawnie, powiedz: Well doneIt’s (sister)! (bardzo dobrze! To (siostra)! Przetasuj karty obrazkowe i ponownie zagraj w grę 

 

Zagrajcie w Speed speaking 


Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą siostrę i zachęć dziecko, aby powiedziało: sister. Powtórz to z kartami: mummy, daddybrother, baby i granny Pokazuj karty obrazkowe, jedna po drugiej, stopniowo zwiększając tempo ćwiczenia. Poproś dziecko, aby wymawiało nazwy postaci na kartach tak szybko, jak potrafi.  

 

Zaśpiewajcie piosenkę "Close your eyes"  

Powiedz: Let’s sing. (zaśpiewajmy!) Odtwórz nagranie. 

 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your daddy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z tatą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your mummy! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z mamą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your sister! 

Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z siostrą) 

Close your eyes. (zasłoń oczy dłońmi) 

Who is this? (odsłoń oczy) 

It’s your brother!                                                                                                Blow a kiss. (poślij buziaka karcie obrazkowej z bratem) 


Piosenka na pożegnanie



https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q





Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

traffic lights - sygnalizacja świetlna 

green - zielony

red - czerwony

yellow - żółty

sheep - owca

cat - kot

dog - pies


Zagrajcie w The traffic lights

Poproś dziecko, aby wyobraziło sobie, że jadzie samochodem z mamą i tatą. Powiedz: Red, stop! i unieś rękę, dając sygnał do zatrzymania się. Powiedz: Yellow, wait i rozejrzyj się na boki. Następnie powiedz: Green, go i zrób krok do przodu.
Poproś dziecko, aby wstało. Ponownie wykonaj ćwiczenie i zachęć dziecko, by się do ciebie przyłączyło.
Powiedz dziecku, że będzie traktorzystą. Udawaj, że wsiadasz do swojego traktora i zachęć dziecko, aby cię naśladowało. Pokaż żółtą kartę obrazkową i poproś dziecko, aby rozejrzało się na boki. 
Pokaż kartę obrazkową z kolorem czerwonym i poproś dziecko, aby się zatrzymało i uniosło rękę. Pokaż kartę z kolorem zielonym i poproś dziecko, aby zrobiły krok do przodu. Zmieniaj kolejność kolorów, dopóki dziecko nie nabierze pewności. 


Zaśpiewajcie piosenkę Tractor (CD 1, ścieżka 56.)
• Poproś dziecko, aby pozostało w swoich traktorze.
• Powiedz:
Let’s sing the ‘Tractor’ song. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść.

I’m driving the tractor. (udawaj, że kręcisz kierownicą)
Brumm, brumm, brumm!
I’m driving the tractor.
(jw.)
Brumm, brumm, brumm!
Red, red, red.
Time to stop!
(unieś rękę)
Red, red, red.
Stop, stop, stop!
(jw.)
Yellow, yellow, yellow.
Time to wait!
(rozejrzyj się na boki)
Yellow, yellow, yellow.
Wait, wait, wait!
(jw.)
Green, green, green.
Off we go!
(zrób krok do przodu)
Green, green, green.
Go, go, go!
(jw.)


Słuchajcie tupania i zgadujcie

Przyczep obok siebie na tablicy karty obrazkowe przedstawiające owcę i liczbę 1. Powtórz to dla kota i liczby 2 oraz psa i liczby 3. Wskaż owcę. Powiedz: Sheep, one i tupnij nogą jeden raz. Powtórz to dla kota, tupiąc dwa razy, i dla psa, tupiąc trzy razy. Tupnij trzy razy i zapytaj: What is it? Poproś dziecko, aby powiedziało: dog lub naśladowało szczekanie psa. Powtórz zabawę dla owcy i kota. Zmieniaj kolejność zwierząt, dopóki dziecko nie nabierze pewności.


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

coat - płaszcz

jumper - bluza, sweter

skirt - spódniczka

trousers - spodnie

shorts - krótkie spodenki

shoes - buty


Pokaż dzieciom zdjęcia ubrań z gazetek reklamowych lub
czasopism, pytając o ich kolory.


Pokaż dziecku w szybkim tempie karty obrazkowe z koszulką
i czapką, chowając je za plecami i wyciągając raz jedną, raz drugą
kartę. Dziecko nazywa pokazywany element stroju po angielsku.


Powiedz: Let’s play Happy’s favourite word. (zagrajmy w ulubione słowo Happy) Pokaż karty obrazkowe z ośmioma
poznanymi ubraniami i zwróć je obrazkami w swoją stronę. Za
pomocą maskotki wylosuj w sekrecie jedną kartę i odłóż ją, kładąc
na niej stworka. Zapytaj:
What is Happy’s favourite word?
Zachęć dziecko, aby spróbowało zgadnąć, jakie jest ulubione słowo
Happy’ego, pytając:
Is it (shorts)? (czy to są krótkie spodenki?) Odpowiadaj głosem stworka: Yes, it is. / No, it isn’t. 


Karta pracy str. 32

Wskazuj kolejne główki w zadaniu 1. i zachęć dziecko, aby
powiedziało odpowiednio:
boy/girl. Następnie wskaż kolejne
rysunki ubrań i poproś, aby dziecko nazwało je po angielsku.
Wskaż zaplątane wstęgi i powiedz:
Draw. Wyjaśnij, że zadaniem
dziecka jest narysować linie w środku wstęg łączących dzieci
z ubraniami, tak aby nie dotykać krawędzi wstęg. 
Kiedy dziecko skończy rysować, sprawdź wykonanie zadania, pytając
np.
Boy number 1? Dziecko odpowiada: T-shirt. Następnie powiedz:
Listen and colour. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest pokolorować
ubrania zgodnie z treścią nagrania.
Odtwórz ścieżkę 45. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi,
aby dać dziecku czas na pokolorowanie danego rysunku.


1 I’ve got a yellow T-shirt.
2 My skirt is orange.
3 I’ve got a red cap.
4 My trousers are green

Wskaż smoki w zadaniu 2. i wprowadź słowo dragon. Wskaż
fioletowego smoka i zapytaj:
What colour is the little dragon?, (jakiego koloru jest mały smok?) demonstrując znaczenie słowa little (mały)  za pomocą gestów. Powtórz pytanie o drugiego smoka. Następnie zapytaj po polsku, co mógłby powiedzieć każdy ze smoków o swoim ubraniu (I’ve got a blue T-shirt. / My T-shirt is blue. / I’ve got two yellow caps. My caps are yellow.)


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q