niedziela, 18 kwietnia 2021

 Zdalne nauczanie 19.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc


Słownictwo poznawane podczas tygodnia: 

Happy – wesoły 

Sad – smutny 

Blue – niebieski 

Yellow – żółty 

One – jeden 

Two – dwa 

Three - trzy 


Zagrajcie w Happy face, sad face 
Uśmiechnij się i zapytaj: Happy or sad? (wesoły czy smutny?) Poproś dziecko, aby powiedziałohappy. Przesuń dłoń wzdłuż swojej twarzy, z góry na dół. Gdy dłoń zasłoni usta, zrób smutną minę. Odsłoń twarz i zapytaj: Happy or sad? Poproś dziecko, aby powiedziałosad. Zmieniaj kolejność  słów happy sad, dopóki dziecko nie nabierze pewności 


Narysujcie radosną lub smutną minę 
Powiedz: Let’s draw a happy face. (narysujmy wesołą twarz) Zademonstruj czynność, rysując radosną twarz w powietrzu. Powtórz to dla smutnej twarzy. Rozdaj dziecku kartki i zachęć je,  by narysowało radosną lub smutną twarz.  


Zagrajcie w Flashcard fan 
Przetasuj karty obrazkowe z kolorami żółtym i niebieskim. Trzymaj kartę obrazkową z kolorem  żółtym obrazkiem do siebie, tak aby dziecko nie widziało, co przedstawia. Pomachaj nią, dając dziecku szansę zerknięcia na obrazek, i zapytaj: What’s this? (co to jest?) Zachęć dziecko, aby powiedziałoyellow. Powtórz to dla karty z kolorem niebieskim. 


Zaśpiewajcie piosenkę Numbers 
Pokaż kartę obrazkową z liczbą 1 i powiedz: one. Pokaż jeden palec. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla liczb 2 i 3. 
Powiedz: Let’s sing the ‘Numbers’ song. Śpiewaj piosenkę i odgrywaj jej treść. Poproś dziecko,  aby powtarzało odpowiednie gesty za tobą.
 
 
Look at me! (wskaż siebie) 
One, twothree(policz na palcach do trzech) 
can count to three(wskaż siebie i pokaż trzy palce) 
One, twothree(policz na palcach do trzech) 
One, twothree(jw.) 
HoorayHoorayHooray(klaśnij w dłonie trzy razy) 


Piosenka na pożegnanie 



https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM





Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

  I’m hungry - jestem głodny                                                              You’re hungry - ty jesteś głodny                                                biscuit - ciasteczko                                                                            ice cream - lody                                                                                cake - tort                                                                                      sandwich - kanapka


Zagrajcie w Lucky dip!

Zapytaj: How are you Cheeky? Łapką Cheeky’ego pogłaszcz jego brzuch i jego głosem powiedz: I’m hungry. Powiedz: You’re hungry! Well, let’s find some food. Włóż karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, tort i kanapkę do worka. 
Podaj dziecku worek i poproś, aby wyjęło jedną z kart. 
Zapytaj:
What’s this? Zachęć dziecko, aby powiedziało
nazwę produktu spożywczego. Jeśli odpowie poprawnie, powiedz:
That’s right! (A cake). Powtarzaj grę, dopóki wszystkie karty
obrazkowe nie zostaną wyjęte worka. 


Zagrajcie w Food chain

Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, tort i kanapkę. Ułóż je w kółku w rzędzie, obrazkami do dołu.
Wskaż pierwszą kartę w rzędzie i zapytaj:
What’s this? Poproś dziecko, aby zgadywało. Odsłoń kartę. Jeśli dziecko ogadło, powiedz: Well done! (A sandwich)! Wskaż kartę i powtórz nazwę produktu spożywczego. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Kontynuuj grę, dopóki wszystkie karty nie zostaną
odsłonięte. Następnie wskaż ponownie ostatnią kartę w rzędzie.
Zapytaj:
What’s this? Poproś dziecko, by powiedziało nazwę produktu spożywczego. Kontynuuj grę, aż dojdziecie do karty na początku rzędu. 


Pokażcie duże i małe produkty spożywcze.

Jedną ręką pokaż kartę obrazkową przedstawiającą kanapkę. Drugą pokaż jej wielkość i powiedz: A big sandwich. Powtórz to dla małej kanapki, mówiąc: A small sandwich. Wykonaj ćwiczenie ponownie
i zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie z kartami przedstawiającymi ciastko, lody i tort.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM




Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc


Pokaż dziecku szybko kolejne karty obrazkowe z kolorami
i ubraniami. Następnie przyczep je do tablicy w dwóch rzędach –
w pierwszym kolory, w drugim ubrania.
Wskazuj kolejne pary: kolor + ubranie i rozpoczynaj zdanie, albo:
I’ve got ..., albo My ... dziecko kończy odpowiednio zdania,
np.
I’ve got (a red cap). / My (cap) is (red).


Karta pracy str 34

Wskazuj kolejne rysunki w rzędach w zadaniu 1. i poproś dziecko,
aby nazwało ubrania, określając ich kolor, np.
yellow jumper.
Wyjaśnij, że dziecko usłyszy cztery minidialogi, z których dowie
się, jakie ubranie i w jakim kolorze ma zakreślić.
Powiedz:
Listen and circle. Odtwórz ścieżkę 47. Zatrzymuj
nagranie po każdym dialogu, aby dać dziecku czas na znalezienie i zakreślenie właściwego obrazka. Sprawdź odpowiedzi dziecka. (1
brown jumper, 2 pink shoes, 3 red coat, 4 green trousers).

1 What colour is your jumper? My jumper is brown.
2 What colour are your shoes? My shoes are pink.
3 What colour is your coat? My coat is red.
4 What colour are your trousers? My trousers are green


Wskaż zadanie 2. Poproś dziecko, aby głośno nazwało kolejne ubrania na pierwszej lince. Następnie poproś, aby zrobiło to samo
dla drugiej linki. Zapytaj:
How many caps? Zachęć dziecko, aby policzyło suszące się czapki i podały odpowiedź: two. Wskaż przykład – wpisaną cyfrę 2– i wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest policzyć pozostałe trzy ubrania oraz wpisać właściwe cyfry. Sprawdź odpowiedzi dziecka, pytając o liczbę kolejnych ubrań (caps 2, skirts 3, jumpers 4, T-shirts 6).


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM