Zdalne nauczanie 21.04.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE
Słownictwo poznawane podczas tygodnia:
Happy – wesoły
Sad – smutny
mummy - mama
daddy - tata
granny - babcia
baby - dziecko
bortoher - brat
sister - siostra
Posłuchajcie piosenki "Happy and sad song"
Zaśpiewajcie piosenkę Clap and be happy
Clap, clap, clap. (klaśnij trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Jump, jump, jump. (podskocz trzy razy)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Dance, dance, dance. (tańcz)
Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.
Zagrajcie w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego
krzyknij: happy! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla sad.
Słuchajcie klaskania i zgadujcie
Powieś obok siebie na tablicy karty obrazkowe z liczbą 1 i bratem. Powtórz dla liczby 2 i niemowlęcia oraz dla liczby 3 i babci. Klaśnij dwa razy w dłonie i zapytaj: Who is it? Poproś dziecko, aby powiedziało: baby. Powtórz ćwiczenie, klaszcząc raz, a następnie
trzy razy. Zmieniaj liczbę klaśnięć, dopóki dziecko nie nabierze pewności.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE
Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
I’m hungry - jestem głodny
You’re hungry - ty jesteś głodny
biscuit - ciasteczko
ice cream - lody
cake - tort
sandwich - kanapka
Zaśpiewajcie piosenkę My big tummy
My big tummy
A sandwich. (udawaj, że jesz kanapkę)
Yum, yum, yummy! (obliż usta)
A sandwich. (udawaj, że jesz kanapkę)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A sandwich and a cake. (udawaj, że jesz tort)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A sandwich and a cake. (udawaj, że jesz tort)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A biscuit. (udawaj, że jesz ciastko)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A biscuit. (udawaj, że jesz ciastko)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A biscuit and an ice cream. (udawaj, że jesz lody)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A biscuit and an ice cream. (udawaj, że jesz lody)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
Zagrajcie w The fishing game
Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, kanapkę, tort oraz kolory niebieski, żółty i czerwony. Rozłóż je w kółku, obrazkami do góry. Udawaj, że trzymasz wędkę i właśnie coś złapałeś/ złapałaś. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powiedz: A red cake, please. Poproś dziecko, aby podniosło karty przedstawiające tort i kolor czerwony i podało ci je. Powtórz grę dla pozostałych kart z produktami spożywczymi, zmieniając kolejność kolorów.
Zagrajcie w Cheeky’s echo
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego
krzyknij: cake! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym
razem ściszając głos i imitując echo. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Powtórz dla ciastka, lodów oraz kanapki
Udawajcie, że jecie
Udawaj, że jesz lody. Zapytaj: What’s this? Poproś dziecko, by powiedziało: ice cream. Jeśli odpowie poprawnie, powiedz: That’s right! An ice cream! Powtórz ćwiczenie dla ciastka, tortu i kanapki.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE
Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
nose - nos
mouth - usta
eyes - oczy
ears - uszy
teeth - zęby
head - głowa
Narysuj na dużej kartce prostego ludzika (stickman). Powiedz: I’ve got ... i zachęć dziecko, aby dowolnie dokończyło zdanie np. mówiąc: shoes, poproś żeby narysował (buty) ludzikowi na kartce. Kontynuuj zabawę dla pozostałych ubrań.
Dotknij swojej głowy i powiedz: Head. Zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą gest i słowo. Powtórz ćwiczenie, wprowadzając kolejne nowe słowa: nose, mouth, eyes, ears, teeth. Dotykaj losowo różnych części swojej twarzy, zachęcając dziecko, aby powtarzało twój gest, podając angielską nazwę wskazywanej części ciała.
Pokaż dziecku karty obrazkowe z częściami ciała, mówiąc: Touch your (nose). Powtórz zabawę z pozostałymi kartami. Następnie pokaż np. kartę z uchem i powiedz: Touch your mouth. Dziecko powinno pozostać nieruchome. Kontynuuj zabawę, z czasem zwiększając tempo wydawanych poleceń.
Karta pracy str. 35
Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 48.
i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie teeth.
One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Head (head), nose (nose), mouth (mouth), eyes (eyes), ears (ears), teeth (teeth).
Odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach.
One, two, three, now hop with me!
Nose, eyes, ears, mouth, head, teeth.
Wymieniaj losowo nazwy części ciała i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4