wtorek, 27 kwietnia 2021

 Zdalne nauczanie 27.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8


Słownictwo poznawane podczas tygodnia: 


Happy – wesoły 

Sad – smutny 


mummy - mama


daddy - tata


granny - babcia


baby - dziecko


bortoher - brat


sister - siostra


Zaśpiewajcie piosenkę  "Three small lions"

One small lion goes out to play. (pokaż jeden palec) Happy, happy, happy day. (narysuj uśmiech w powietrzu) Sister, sister, let’s have fun!
Come and play. Come, come, come.
(wykonaj gest przywoływania)
Two small lions go out to play. (pokaż dwa palce)
Happy, happy, happy day. (narysuj uśmiech w powietrzu) Brother, brother, let’s have fun!
Come and play. Come, come, come.
(wykonaj gest przywoływania)
Three small lions go out to play. (pokaż trzy palce) Happy, happy, happy day. (narysuj uśmiech w powietrzu) Granny, granny, let’s have fun!
Come and play. Come, come, come.
(wykonaj gest przywoływania)


Zagrajcie w Reveal the flashcard

Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające mamę, tatę, siostrę, brata, niemowlę oraz babcię. Połóż je w kółku, obrazkami do dołu. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Point to sister (wskaż siostrę) i łapką Cheeky’ego wskaż jedną z kart, a następnie ją odwróć. Jeśli Cheeky zgadł, powiedz: Well done! It’s (sister)! Jeśli się pomylił, obróć kartę obrazkiem do dołu i kontynuuj zgadywanie, dopóki właściwa karta nie zostanie odsłonięta.  Kontynuuj
grę , dopóki wszystkie karty obrazkowe nie zostaną odsłonięte.


Narysujcie radosne i smutne twarze

Przed zajęciami narysuj  proste portrety mamy, taty, siostry, brata i babci. Nie rysuj ich ust.
Zapytaj dziecko: Is mummy happy or sad? (mama jest wesoła czy smutna?) i zachęć dziecko, aby powiedziało: happy lub: sad. Poproś dziecko, aby dorysowało odpowiedni wyraz twarzy na portrecie mamy. Powtórz ćwiczenie dla portretów taty, siostry, brata, niemowlęcia oraz babci. Zapytaj: Are you happy or sad? (jesteś wesoły czy smutny?) Jeśli dziecko odpowie: happy, powiedz: Hooray! i unieś ręce w geście radości. Jeśli odpowie: sad, powiedz: It’s okay.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

I’m hungry - jestem głodny                                                            

You’re hungry - ty jesteś głodny                               

biscuit - ciasteczko                                                   

ice cream - lody                                                          

cake - tort                                                                    

sandwich - kanapka


Odegrajcie rymowankę "Cheeky’s jungle gym"


Stand up. 1, 2, 3.  (wstań)
Turn around. 1, 2, 3.  (obróć się)
Clap your hands. 1, 2, 3. (klaśnij w dłonie)
Eat a biscuit. (zjedz ciastko)
Eat an ice cream. (zjedz lody)
Eat a cake. (zjedz tort)
Eat a sandwich. (zjedz kanapkę)
Make a circle. (zrób kółko)
Sit down. 1, 2, 3. (usiądź)
Sleep. 1, 2, 3 (śpij)


Zagrajcie w Pictionary

Powoli rysuj ciastko, od czasu do czasu przerywając, by zapytać: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko, aby odpowiedziało: biscuit. Jeśli odpowie poprawnie, powiedz: That’s right! A biscuit! Powtórz to dla pozostałych produktów spożywczych


Zagrajcie w The ladder game


Narysuj na dużej kartce drabinę o czterech szczeblach. Nad najwyższym szczeblem przyczep kartę obrazkową przedstawiającą banana. Powiedz: Cheeky is hungry
i poinformuj dziecko, że Cheeky potrzebuje  pomocy, aby dostać się do banana. Pokaż kartę przedstawiającą ciastko. Powiedz: a biscuit i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą. Powtórz ćwiczenie dla lodów, tortu oraz kanapki. Powieś po jednej karcie obok każdego
szczebla drabiny obrazkami do dołu. Poniżej dolnego szczebla przyczep kartę obrazkową z Cheekym. 
Zachęć dziecko, żeby odgadło, jaki produkt spożywczy jest na pierwszej karcie obrazkowej od dołu. Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, odwróć kartę
i powiedz:
Well done! (A cake!) i przesuń kartę z Cheekym na wyższy szczebel drabiny. Jeśli odpowie błędnie, powiedz: (A sandwich!) Oh well! i odwróć kartę z powrotem. Graj z dopóki Cheeky nie dotrze na szczyt drabiny


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8


Przyczep do tablicy lub ułóż na dywanie  zestaw kart obrazkowych z częściami ciała w jednym rzędzie. Wskazuj kolejne karty i zachęć dziecko, aby podawało zilustrowane na kartach słowa. Następnie odwróć pierwszą kartę ilustracją do dołu i powtórz ćwiczenie od początku, wskazując odwróconą kartę. Dziecko podaje kolejne słowa, wliczając słowo przedstawione na odwróconej karcie.
Kontynuuj zabawę, za każdym razem odwracając kolejno jedną
kartę, aż wszystkie zostaną odwrócone, a dziecko będzie w stanie
wymienić wszystkie kolejne słowa z pamięci. 


Wskaż swój nos i powiedz: This is my nose. (to jest mój nos) Zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą gest i zdanie. Powtórz ćwiczenie, wskazując głowę i usta.
Następnie wskaż jedno oko i powiedz:
This is my eye. (to jest moje oko) Wskaż
jednocześnie dwoma palcami dwoje oczu i powiedz:
These are my eyes. (to są moje oczy) Zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą gest i zdanie. Powtórz ćwiczenie, wskazując uszy i zęby. Rozłóż na środku karty obrazkowe z częściami twarzy. Rzuć lekko maskotkę  tak aby upadła na jedną z kart. Zachęć dziecko, aby razem z tobą powiedziało odpowiednie zdanie, np. These are my ears.(to są moje uszy) 


Karta pracy str. 36 

Wskaż miejsca na naklejki na obrazku myszki w zadaniu 1. i powiedz: Stick the ear. (przyklej ucho) Pomóż dziecku znaleźć naklejkę z uchem i przykleić ją we właściwym miejscu. Powtórz ćwiczenie z pozostałymi naklejkami. Następnie powiedz: Listen and point. Wyjaśnij, że dziecko usłyszy piosenkę, w której pojawią się nazwy sześciu części ciała. Zadaniem dziecka jest wskazać odpowiednie części twarzy myszki, zgodnie z kolejnością, w której pojawiają się w piosence. Odtwórz ścieżkę 50.

This is me
This is my nose. Sniff, sniff! (wskaż swój nos i udawaj, że coś wąchasz)
These are my teeth. Chomp, chomp! (wskaż swoje zęby i udawaj, że coś chrupiesz)
This is my head. Tap, tap! (wskaż swoją głowę i delikatnie się po niej poklep)
These are my eyes. Blink, blink! (wskaż swoje oczy i mrugnij dwukrotnie)
These are my ears. Listen, listen! (wskaż swoje uszy i udawaj, że nasłuchujesz)
This is my mouth. Hooray! (wskaż swoje usta, a następnie podskocz z uniesionymi rękami)
This is me!

wskaż ramki do wpisywania cyfr wokół obrazka przedstawiającego myszkę.
Powiedz:
Listen and number. Wyjaśnij, że dziecko ponownie usłyszy piosenkę, a jego zadaniem będzie wpisać kolejne cyfry przy częściach twarzy myszki, zgodnie z kolejnością, w której pojawiają się w piosence. Odtwórz ścieżkę 50. Zatrzymuj nagranie po
każdej usłyszanej części ciała, aby dać dziecku czas na wpisanie cyfry we właściwym miejscu. Sprawdź wykonanie zadania, mówiąc kolejne liczby – dziecko podaje
angielskie nazwy części ciała (1
nose, 2 teeth, 3 head, 4 eyes, 5 ears, 6 mouth).


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=2IX8YI0q6R0