czwartek, 29 kwietnia 2021

 Zdalne nauczanie 29.04.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26s


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

jumper - sweter

coat - płaszcz

hat - kapelusz

scarf - szalik


Zagrajcie w Picking up crayons

Rozdaj żółte i niebieskie kredki. Powiedz: Pick up the yellow crayon. (podnieś żółtą kredkę)  Podnieś i pokaż żółtą kredkę. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla niebieskiej kredki. Zmieniaj kolejność kolorów. Zwiększ tempo ćwiczenia, gdy dziecko nabierze pewności.


Zagrajcie w Cheeky’s clothes

Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę oraz szalik obrazkami do góry. (mogą to być również prawdziwe przedmioty)
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz:
Cheeky,
I’ve got something for you. (Cheeky, mam coś dla Ciebie).
Pokaż kartę ze swetrem, powiedz: jumper i podaj kartę Cheey’emu.
Powiedz:
Put your jumper on. (załóż swój sweter) Poproś dziecko,
aby udawało, że zakłada sweter. Powtórz ćwiczenia dla płaszcza, czapki i szalika.


Zagrajcie w No, Cheeky!

Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę i szalik obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż kartę obrazkową przedstawiającą sweter i jego głosem powiedz: coat. Poproś dziecko, aby powiedziało: No, Cheeky! Następnie powiedz: hat i scarf.
Łapką Cheeky’ego wskaż kartę ze swetrem i powiedz jego głosem:
jumper. Skiń głową i powiedz: Well done! Jumper! Powtórz ćwiczenie dla płaszcza, czapki i szalika. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26s


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

apple - jabłko

babana - banan 

biscuit - ciasteczko                                                   

ice cream - lody                                                          

cake - tort                                                                    

sandwich - kanapka


Poznajcie słowa apple i banana

Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą jabłko i powiedz: apple. Powtórz to z kartą przedstawiającą banana. Zamiast kart obrazkowych mogą być prawdziwe przedmioty. Ponownie pokaż kartę przedstawiającą banana i zapytaj: What’s this? (co to jest?)  Poproś dziecko, aby powiedziało: banana. Powtórz to dla jabłka. Zmieniaj kolejność owoców. Zwiększ tempo ćwiczenia, gdy dziecko nabierze pewności.


Zagrajcie w Monkey, look! 

Włóż karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, kanapkę, tort, jabłko i banana do worka. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapkami Cheeky’ego potrząśnij workiem. Zapytaj: What’s in the bag? (co jest w torbie?) i pozwól Cheeky’emu zajrzeć do środka. Łapkami Cheeky’ego powoli wyjmij kartę obrazkową przedstawiającą kanapkę. Zapytaj: Look! What’s this? (spójrz! co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: sandwich. Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz:That’s right! A sandwich! Powtórz grę z użyciem pozostałych kart. 


Zagrajcie w No, Cheeky!

Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, tort, kanapkę, jabłko i banana. Rozłóż je w kółku, obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego dotknij karty przedstawiającej tort i jego głosem powiedz: ice cream. Poproś dziecko, by powiedziało: No, Cheeky! Powtórz to dla ciastka, kanapki, jabłka i banana. Następnie łapką Cheeky’ego wskaż kartę z tortem i głosem małpki powiedz: cake. Skiń głową twierdząco i powiedz: Well done! A cake! Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kartami.


Piosenka na pożegnanie

https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26s

Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

head - głowa

nose - nos

mouth - usta

eyes - oczy

ears - uszy

teeth - zęby

hands - dłonie

fingers - palce u dłoni

legs - nogi


Rozłóż na środku karty obrazkowe z częściami twarzy. Rzuć lekko
maskotkę Happy’ego, tak aby upadła na jedną z kart. Zachęć dzieci,
aby razem z tobą powiedziały odpowiednie zdanie, np.
These are
my ears.
Powtórz zabawę, prosząc różne dzieci o rzucanie piłeczki
na jedną z kart.


Wskazuj części swojej twarzy odpowiednio jednym palcem, jeśli
chcesz, aby dziecko powiedziało:
This is my (nose), lub dwoma, aby
usłyszeć:
These are my (ears)


Karta pracy str 38

Poproś dziecko, aby usiadło na dywanie. Wskaż swój nos i powiedz:
I’ve got a nose. (mam nos) One nose. (jeden nos) Wskaż swoje oczy i powiedz: I’ve got two eyes. (mam dwoje oczu) Powtórz ćwiczenie, wskazując swoje usta, głowę i uszy.
Zachęć dziecko, aby mówiło zdania razem z tobą.
Pokaż dziecku swoje dłonie i powiedz:
I’ve got two hands. (mam dwie dłonie) Zachęć dziecko, aby powtórzyło zdanie i gest. W analogiczny sposób wprowadź słowa: legs i fingers.
Rzuć maskotkę do dziecka, mówiąc: nose. Pomóż dziecku powiedzieć pełne zdanie: I’ve got a/one nose.


Wskaż potworki w zadaniu 1. Pokazuj kolejne potworki i zadawaj
pytania o liczbę różnych części ciała, np.
How many (legs)? (ile nóg?) Wyjaśnij, że zadaniem dziecka będzie dorysowanie brakujących części ciała potworków, tak aby ich liczba zgadzała się z nagraniem.
Odtwórz ścieżkę 52. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby
dać dziecku czas na uzupełnienie obrazków.

1 I’ve got four legs.
2 I’ve got teeth.
3 I’ve got three eyes.
4 I’ve got six hands

Wskaż chłopca w zadaniu 2. i zapytaj: How many eyes? (ile oczu?) Let’s count them! (policzmy je!) Razem z dzieckiem policz oczy chłopca, a następnie powtórz ćwiczenie, pytając o liczbę nóg, uszu, dłoni i palców. Wyjaśnij, że dziecko usłyszy za chwilę rapowankę (Grammar cheer), w której chłopiec będzie liczył swoje palce. Odtwórz ścieżkę 53.

Happy Campers, listen here.
Now it’s time to do a cheer.
Ready? OK!
I’ve got ten fingers. Let’s count them.
(x2)
One, two, three, four!
Five, six, seven, eight.
Nine, ten!


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828