Zdalne nauczanie 29.04.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26s
Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
jumper - sweter
coat - płaszcz
hat - kapelusz
scarf - szalik
Zagrajcie w Picking up crayons
Rozdaj żółte i niebieskie kredki. Powiedz: Pick up the yellow crayon. (podnieś żółtą kredkę) Podnieś i pokaż żółtą kredkę. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz ćwiczenie dla niebieskiej kredki. Zmieniaj kolejność kolorów. Zwiększ tempo ćwiczenia, gdy dziecko nabierze pewności.
Zagrajcie w Cheeky’s clothes
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę oraz szalik obrazkami do góry. (mogą to być również prawdziwe przedmioty)
Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Cheeky,
I’ve got something for you. (Cheeky, mam coś dla Ciebie).Pokaż kartę ze swetrem, powiedz: jumper i podaj kartę Cheey’emu.
Powiedz: Put your jumper on. (załóż swój sweter) Poproś dziecko,
aby udawało, że zakłada sweter. Powtórz ćwiczenia dla płaszcza, czapki i szalika.
Zagrajcie w No, Cheeky!
Rozłóż w kółku karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę i szalik obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego wskaż kartę obrazkową przedstawiającą sweter i jego głosem powiedz: coat. Poproś dziecko, aby powiedziało: No, Cheeky! Następnie powiedz: hat i scarf.
Łapką Cheeky’ego wskaż kartę ze swetrem i powiedz jego głosem: jumper. Skiń głową i powiedz: Well done! Jumper! Powtórz ćwiczenie dla płaszcza, czapki i szalika.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26s
Poznawane słownictwo podczas tygodnia:
apple - jabłko
babana - banan
biscuit - ciasteczko
ice cream - lody
cake - tort
sandwich - kanapka
Poznajcie słowa apple i banana
Pokaż kartę obrazkową przedstawiającą jabłko i powiedz: apple. Powtórz to z kartą przedstawiającą banana. Zamiast kart obrazkowych mogą być prawdziwe przedmioty. Ponownie pokaż kartę przedstawiającą banana i zapytaj: What’s this? (co to jest?) Poproś dziecko, aby powiedziało: banana. Powtórz to dla jabłka. Zmieniaj kolejność owoców. Zwiększ tempo ćwiczenia, gdy dziecko nabierze pewności.
Zagrajcie w Monkey, look!
Włóż karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, kanapkę, tort, jabłko i banana do worka. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapkami Cheeky’ego potrząśnij workiem. Zapytaj: What’s in the bag? (co jest w torbie?) i pozwól Cheeky’emu zajrzeć do środka. Łapkami Cheeky’ego powoli wyjmij kartę obrazkową przedstawiającą kanapkę. Zapytaj: Look! What’s this? (spójrz! co to jest?) Zachęć dziecko, aby odpowiedziało: sandwich. Jeśli dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi, powiedz:That’s right! A sandwich! Powtórz grę z użyciem pozostałych kart.
Zagrajcie w No, Cheeky!
Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, tort, kanapkę, jabłko i banana. Rozłóż je w kółku, obrazkami do góry. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Łapką Cheeky’ego dotknij karty przedstawiającej tort i jego głosem powiedz: ice cream. Poproś dziecko, by powiedziało: No, Cheeky! Powtórz to dla ciastka, kanapki, jabłka i banana. Następnie łapką Cheeky’ego wskaż kartę z tortem i głosem małpki powiedz: cake. Skiń głową twierdząco i powiedz: Well done! A cake! Powtórz ćwiczenie z pozostałymi kartami.
Piosenka na pożegnanie
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk&t=26sPoznawane słownictwo podczas tygodnia:
head - głowa
nose - nos
mouth - usta
eyes - oczy
ears - uszy
teeth - zęby
hands - dłonie
fingers - palce u dłoni
legs - nogi
Rozłóż na środku karty obrazkowe z częściami twarzy. Rzuć lekko
maskotkę Happy’ego, tak aby upadła na jedną z kart. Zachęć dzieci,
aby razem z tobą powiedziały odpowiednie zdanie, np. These are
my ears. Powtórz zabawę, prosząc różne dzieci o rzucanie piłeczki
na jedną z kart.
Wskazuj części swojej twarzy odpowiednio jednym palcem, jeśli
chcesz, aby dziecko powiedziało: This is my (nose), lub dwoma, aby
usłyszeć: These are my (ears)
Karta pracy str 38
Poproś dziecko, aby usiadło na dywanie. Wskaż swój nos i powiedz:
I’ve got a nose. (mam nos) One nose. (jeden nos) Wskaż swoje oczy i powiedz: I’ve got two eyes. (mam dwoje oczu) Powtórz ćwiczenie, wskazując swoje usta, głowę i uszy.
Zachęć dziecko, aby mówiło zdania razem z tobą.
Pokaż dziecku swoje dłonie i powiedz: I’ve got two hands. (mam dwie dłonie) Zachęć dziecko, aby powtórzyło zdanie i gest. W analogiczny sposób wprowadź słowa: legs i fingers.
Rzuć maskotkę do dziecka, mówiąc: nose. Pomóż dziecku powiedzieć pełne zdanie: I’ve got a/one nose.
Wskaż potworki w zadaniu 1. Pokazuj kolejne potworki i zadawaj
pytania o liczbę różnych części ciała, np. How many (legs)? (ile nóg?) Wyjaśnij, że zadaniem dziecka będzie dorysowanie brakujących części ciała potworków, tak aby ich liczba zgadzała się z nagraniem.
Odtwórz ścieżkę 52. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi, aby
dać dziecku czas na uzupełnienie obrazków.
1 I’ve got four legs.
2 I’ve got teeth.
3 I’ve got three eyes.
4 I’ve got six hands
Wskaż chłopca w zadaniu 2. i zapytaj: How many eyes? (ile oczu?) Let’s count them! (policzmy je!) Razem z dzieckiem policz oczy chłopca, a następnie powtórz ćwiczenie, pytając o liczbę nóg, uszu, dłoni i palców. Wyjaśnij, że dziecko usłyszy za chwilę rapowankę (Grammar cheer), w której chłopiec będzie liczył swoje palce. Odtwórz ścieżkę 53.
Happy Campers, listen here.
Now it’s time to do a cheer.
Ready? OK!
I’ve got ten fingers. Let’s count them. (x2)
One, two, three, four!
Five, six, seven, eight.
Nine, ten!
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=5AZsmWs4828