wtorek, 11 maja 2021

 Zdalne nauczanie 11.05.2021



Krasnoludki

Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Słownictwo poznawane podczas tygodnia: 


Happy – wesoły 

Sad – smutny 


mummy - mama


daddy - tata


granny - babcia


baby - dziecko


bortoher - brat


sister - siostra



Posłuchajcie piosenki "Happy and sad song"



https://www.youtube.com/watch?v=ZLa3ZMw_7i0




Zaśpiewajcie piosenkę Clap and be happy


Clap, clap, clap. (klaśnij trzy razy)


Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)


Brothers and sisters,


Mummy and daddy.


Jump, jump, jump. 
(podskocz trzy razy)


Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)


Brothers and sisters,


Mummy and daddy.


Dance, dance, dance. 
(tańcz)


Let’s be happy! (narysuj uśmiech w powietrzu)


Brothers and sisters,


Mummy and daddy.




Zagrajcie w Cheeky’s echo


Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego
krzyknij: 
happy! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym razem ściszając głos, imitując echo. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powtórz to dla sad.



Słuchajcie klaskania i zgadujcie


Powieś obok siebie na tablicy karty obrazkowe z liczbą 1 i bratem. Powtórz dla liczby 2 i niemowlęcia oraz dla liczby 3 i babci. Klaśnij dwa razy w dłonie i zapytaj: Who is it? Poproś dziecko, aby powiedziało: baby. Powtórz ćwiczenie, klaszcząc raz, a następnie
trzy razy. Zmieniaj liczbę klaśnięć, dopóki dziecko nie nabierze pewności.



Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4




Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

I’m hungry - jestem głodny                                                            

You’re hungry - ty jesteś głodny                               

biscuit - ciasteczko                                                   

ice cream - lody                                                          

cake - tort                                                                    

sandwich - kanapka


Zaśpiewajcie piosenkę My big tummy


My big tummy
A sandwich. (udawaj, że jesz kanapkę)
Yum, yum, yummy! (obliż usta)
A sandwich. (udawaj, że jesz kanapkę)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A sandwich and a cake. (udawaj, że jesz tort)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A sandwich and a cake. (udawaj, że jesz tort)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A biscuit. (udawaj, że jesz ciastko)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A biscuit. (udawaj, że jesz ciastko)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)
A biscuit and an ice cream. (udawaj, że jesz lody)
Yum, yum, yummy! (pogłaszcz się po brzuchu)
A biscuit and an ice cream. (udawaj, że jesz lody)
Look at my big tummy! (wskaż swoje oczy, a następnie gestem pokaż duży brzuch)


Zagrajcie w The fishing game

Przetasuj karty obrazkowe przedstawiające ciastko, lody, kanapkę, tort oraz kolory niebieski, żółty i czerwony. Rozłóż je w kółku, obrazkami do góry. Udawaj, że trzymasz wędkę i właśnie coś złapałeś/ złapałaś. Zachęć dziecko, aby się przyłączyło do zabawy. Powiedz: A red cake, please. Poproś dziecko, aby podniosło karty przedstawiające tort i kolor czerwony i podało ci je. Powtórz grę  dla pozostałych kart z produktami spożywczymi, zmieniając kolejność kolorów.


Zagrajcie w Cheeky’s echo

Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Głosem Cheeky’ego
krzyknij: 
cake! Trzykrotnie powtórz to słowo, za każdym
razem ściszając głos i imitując echo. Zachęć dziecko, aby się do ciebie przyłączyło. Powtórz dla ciastka, lodów oraz kanapki


Udawajcie, że jecie

Udawaj, że jesz lody. Zapytaj: What’s this? Poproś dziecko, by powiedziało: ice cream. Jeśli odpowie poprawnie, powiedz: That’s right! An ice cream! Powtórz ćwiczenie dla ciastka, tortu i kanapki.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4



Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE


Poznawane słownictwo podczas tygodnia:

nose - nos

mouth - usta

eyes - oczy

ears - uszy

teeth - zęby

head - głowa


Narysuj na dużej kartce prostego ludzika (stickman). Powiedz: I’ve got ... i zachęć dziecko, aby dowolnie dokończyło zdanie np. mówiąc: shoes, poproś żeby narysował (buty) ludzikowi na kartce. Kontynuuj zabawę dla pozostałych ubrań. 


Dotknij swojej głowy i powiedz: Head. Zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą gest i słowo. Powtórz ćwiczenie, wprowadzając kolejne nowe słowa: nose, mouth, eyes, ears, teeth. Dotykaj losowo różnych części swojej twarzy, zachęcając dziecko, aby powtarzało twój gest, podając angielską nazwę wskazywanej części ciała.

Pokaż dziecku karty obrazkowe z częściami ciała, mówiąc: Touch your (nose). Powtórz zabawę z pozostałymi kartami. Następnie pokaż np. kartę z uchem i powiedz: Touch your mouth. Dziecko powinno pozostać nieruchome. Kontynuuj zabawę, z czasem zwiększając tempo wydawanych poleceń.


Karta pracy str. 35

Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 48.
i zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie 
teeth.

One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Head (head), nose (nose), mouth (mouth), eyes (eyes), ears (ears), teeth (teeth).

Odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach.

One, two, three, now hop with me!
Nose, eyes, ears, mouth, head, teeth.

Wymieniaj losowo nazwy części ciała i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=fTZp053gGt4