środa, 3 marca 2021

 Zdalne nauczanie 03.03.2021



Krasnoludki


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

stand up - wstań

sit down - usiądź

clap your hands - klaśnij w dłonie 

dress - sukienka

shoes - buty

hat - kapelusz


Zagrajcie w Dress the doll

Przygotuj lalkę i kilka ubranek. Powiedz: Put on the hat i poproś dziecko, by włożyło lalce kapelusz. Poproś dziecko  o ubranie
lalki w buty i sukienkę. Chwal dziecko, gdy wybierze odpowiednie ubrania.


Zagrajcie w Pass the flashcards

Pokaż dziecku kartę obrazkową dress i powiedz: This is … Zawieś głos i zachęć dziecko, by powiedziało: dress. Powtórz te czynności dla kart przedstawiających buty i kapelusz. Rozdaj karty
obrazkowe
dress, shoes i hat. 


Zagrajcie w Find the clothes

Poproś dziecko, by stanęło twarzą do ściany i zakryło oczy. Ukryj kartę obrazkową dress w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Help Cheeky find the dress. Kiedy dziecko będzie się zbliżać do miejsca, w którym ukryta jest karta, krzyknij:
dress!, a kiedy będzie się oddalać, mów: dress szeptem. 
Kontynuuj to tak długo, aż dziecko znajdzie kartę obrazkową.
Zagraj w grę z pozostałymi kartami obrazkowymi.

Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI



Grzybki / Misie


Piosenka na powitanie



https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

Red - czerwony

Blue - niebieski

Yellow - żółty

One - jeden

Two - dwa

Three - trzy

Jumper - sweter, bluza

Hat - kapelusz

Scarf - szalik

Coat - płaszcz

Shorts - spodenki

T-shirt - koszulka


Zagrajcie w Lucky dip!

Włóż karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę, szalik, T-shirt i szorty do worka. Podaj dziecku worek. Poproś, aby wyjęło jedną z kart obrazkowych. Zapytaj: What’s this? Zachęć
dziecko, by powiedziało nazwę ubrania. Zapytaj:
What colour is the (coat)? Zachęć dziecko, aby powiedziało, jakiego koloru jest ubranie. Powiedz: (A blue coat) i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą. Powtarzaj grę  dopóki wszystkie karty obrazkowe nie zostaną wyjęte.


Zaśpiewajcie piosenkę My big red jumper

Where’s my jumper? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big red jumper. (udawaj, że wkładasz sweter)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)
Where’s my hat? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big blue hat. (udawaj, że zakładasz czapkę)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)
Where’s my scarf? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big yellow scarf. (udawaj, że zakładasz szalik)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)


Narysujcie swój portet w ulubionym ubraniu

Podnieś ołówek i powiedz: Draw yourself wearing your favourite clothes.  (narysuj siebie w swoich ulubionych ubraniach)  Zachęć dziecko do narysowania siebie w ulubionych ubraniach i do pokolorowania rysunku. Zadawaj dziecku pytania dotyczące rysunku. Pytaj: What’s this? lub: What colour is your jumper? itd.


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI


Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka


Piosenka na powitanie


https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs


Słownictwo poznawane w tym tygodniu:

red - czerwony

orange - pomarańczowy

yellow - zółty

green - zielony

blue - niebieski

brown - brązowy


Poznajcie nazwy kolorów

Pokaż dziecku karty obrazkowe z kolorami, nazywając je: red, orange, yellow, green, blue, brown. 


Zagrajcie w touch something blue

Poproś dziecko, aby wstało, i powiedz: Touch something (blue).
Zadaniem dziecka jest jak najszybciej dotknąć czegoś w podanym
kolorze. Powtórz zabawę dla pozostałych kolorów.


Karta pracy str. 21

Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 28.
Zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie
brown.

One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Red (red), orange (orange), yellow (yellow), green (green),
blue (blue), brown (brown).


odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach, aby dać dziecku czas na znalezienie właściwego obrazka.

One, two, three, now hop with me!
Orange, green, red, blue, brown, yellow.


Wymieniaj losowo nazwy kolorów i zachęć dziecko, aby wskazywało  właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów. 


Piosenka na pożegnanie


https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI