Zdalne nauczanie 03.03.2021
Krasnoludki
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
stand up - wstań
sit down - usiądź
clap your hands - klaśnij w dłonie
dress - sukienka
shoes - buty
hat - kapelusz
Zagrajcie w Dress the doll
Przygotuj lalkę i kilka ubranek. Powiedz: Put on the hat i poproś dziecko, by włożyło lalce kapelusz. Poproś dziecko o ubranie
lalki w buty i sukienkę. Chwal dziecko, gdy wybierze odpowiednie ubrania.
Zagrajcie w Pass the flashcards
Pokaż dziecku kartę obrazkową dress i powiedz: This is … Zawieś głos i zachęć dziecko, by powiedziało: dress. Powtórz te czynności dla kart przedstawiających buty i kapelusz. Rozdaj karty
obrazkowe dress, shoes i hat.
Zagrajcie w Find the clothes
Poproś dziecko, by stanęło twarzą do ściany i zakryło oczy. Ukryj kartę obrazkową dress w pokoju. Załóż pacynkę Cheeky’ego na rękę. Powiedz: Help Cheeky find the dress. Kiedy dziecko będzie się zbliżać do miejsca, w którym ukryta jest karta, krzyknij:
dress!, a kiedy będzie się oddalać, mów: dress szeptem.
Kontynuuj to tak długo, aż dziecko znajdzie kartę obrazkową.Zagraj w grę z pozostałymi kartami obrazkowymi.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI
Grzybki / Misie
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
Red - czerwony
Blue - niebieski
Yellow - żółty
One - jeden
Two - dwa
Three - trzy
Jumper - sweter, bluza
Hat - kapelusz
Scarf - szalik
Coat - płaszcz
Shorts - spodenki
T-shirt - koszulka
Zagrajcie w Lucky dip!
Włóż karty obrazkowe przedstawiające sweter, płaszcz, czapkę, szalik, T-shirt i szorty do worka. Podaj dziecku worek. Poproś, aby wyjęło jedną z kart obrazkowych. Zapytaj: What’s this? Zachęć
dziecko, by powiedziało nazwę ubrania. Zapytaj: What colour is the (coat)? Zachęć dziecko, aby powiedziało, jakiego koloru jest ubranie. Powiedz: (A blue coat) i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą. Powtarzaj grę dopóki wszystkie karty obrazkowe nie zostaną wyjęte.
Zaśpiewajcie piosenkę My big red jumper
Where’s my jumper? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big red jumper. (udawaj, że wkładasz sweter)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)
Where’s my hat? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big blue hat. (udawaj, że zakładasz czapkę)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)
Where’s my scarf? (unieś dłonie w geście pytającym)
My big yellow scarf. (udawaj, że zakładasz szalik)
Brr! It’s cold today. (pocieraj dłonie i udawaj, że trzęsiesz się z zimna)
Narysujcie swój portet w ulubionym ubraniu
Podnieś ołówek i powiedz: Draw yourself wearing your favourite clothes. (narysuj siebie w swoich ulubionych ubraniach) Zachęć dziecko do narysowania siebie w ulubionych ubraniach i do pokolorowania rysunku. Zadawaj dziecku pytania dotyczące rysunku. Pytaj: What’s this? lub: What colour is your jumper? itd.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI
Pszczółki / Jagódki / Motylki / Słoneczka
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=SAm7qm7t1vs
Słownictwo poznawane w tym tygodniu:
red - czerwony
orange - pomarańczowy
yellow - zółty
green - zielony
blue - niebieski
brown - brązowy
Poznajcie nazwy kolorów
Pokaż dziecku karty obrazkowe z kolorami, nazywając je: red, orange, yellow, green, blue, brown.
Zagrajcie w touch something blue
Poproś dziecko, aby wstało, i powiedz: Touch something (blue).
Zadaniem dziecka jest jak najszybciej dotknąć czegoś w podanym
kolorze. Powtórz zabawę dla pozostałych kolorów.
Karta pracy str. 21
Powiedz: Listen and point. Odtwórz pierwszą część ścieżki 28.
Zachęć dziecko, aby wskazywało kolejne obrazki. Zatrzymaj nagranie po słowie brown.
One, two, fingers ready!
One, two, three, follow me!
Red (red), orange (orange), yellow (yellow), green (green),
blue (blue), brown (brown).
odtwórz drugą część nagrania. Dziecko wskazuje odpowiednie obrazki. Jeśli to konieczne, zatrzymuj nagranie po kolejnych słowach, aby dać dziecku czas na znalezienie właściwego obrazka.
One, two, three, now hop with me!
Orange, green, red, blue, brown, yellow.
Wymieniaj losowo nazwy kolorów i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwy obrazek. Z czasem zwiększaj tempo wymieniania słów.
Piosenka na pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFRbs9VvI